Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Aan Zee
    Berichten
    162

    Standaard Ervaring met een "powerball"

    De laatste tijd lees ik erg veel over het gebruik van een zogenaamde powerball. http://www.mill-products.com/ Zo een apparaat schijnt de kracht en je coördinatie van je hand te verhogen, kortom lijkt me handig voor een gitarist.

    PowerBall de originele en gepatenteerde Gyro Exerciser van Nano-Second uit Taiwan, de meest effectieve training voor het verkrijgen van een betere coördinatie en het versterken van je handspieren, onderarmen, biceps, triceps en schouderspieren. De Gyro werkt o.a. preventief tegen RSI (Repetitive Strain Injury) klachten, zoals het Carpal Tunnel Syndrome, Rotator Cuff Syndrome, Tenniselleboog en Golfelleboog.

    Ook musici hebben baat bij de werking van de Gyro Exerciser. Onder andere Toetsenisten, Gitaristen, Violisten, Fluitisten en Drummers zullen merken dat ze langer kunnen doorgaan en een betere coördinatie krijgen als ze regelmatig trainen met de Gyro.
    Ik krijg alleen het idee van een tell-sell reclame als ik dit zo lees, dus zijn er mensen onder ons die wel eens met zo een apparaat in aanraking zijn gekomen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    nbet zoiets als een gyrotwister? siniss heeft er onlangs 1 geocht.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    AHHAHAHAHA

    Gyro taal:

    SNAG:
    Men spreekt van een Snag als het rode startkoordje zich om de rotor-as wikkelt. Dit gebeurt als het startkoord te slap hangt of door een foutje van de gebruiker als die de Gyro probeert te starten. Haal het startkoord voorzichtig uit de Gyro. Net als bij vissen geldt: het is vervelend als het even tegenzit.


    FLUB:
    Er is sprake van een Flub indien je de bewegende rotor aanraakt terwijl die aan het tollen is, waardoor de Gyro stopt. Door een Flub verlies je de geweldige kracht die de Gyro geeft. Houd de snel draaiende rotor dus nergens tegenaan.

    BLUNDER:
    Een Blunder is een domme fout. Bijvoorbeeld als je de Gyro laat vallen. Dit zal het evenwicht dat nodig is om optimaal te functioneren beïnvloeden.
    De Gyro is een precisie-instrument, hij wordt door een computer tot op een honderdste van een millimeter nauwkeurig afgesteld. Het is dus een enorme Blunder als je je Gyro laat vallen! Meestal functioneert de Gyro dan nog wel, maar het resultaat is vaak een hinderlijke tik!

    ROOKIE:
    Een Rookie is iemand die er niet in slaagt de Gyro te starten of te gebruiken. Als je het niet opgeeft en het blijft proberen, zul je het uiteindelijk tot Gyro Master brengen.

    GYRO FIEND:
    Dit is iemand die verslaafd is aan de Gyro Exerciser. Dit is niet slecht, dit is goed! Steun je Gyro Fiend maar pas op dat je met hen de strijd niet aangaat, ze zullen je waarschijnlijk aansteken!

    GYRO ENVY:
    Iemand die lijdt aan Gyro Envy wil ook een Gyro Exerciser hebben. Mensen die in een dip zitten, verdrietig zijn of het gewoon gehad hebben, kunnen last hebben van Gyro Envy. Dit probleem is tijdelijk op te lossen door je Gyro uit te lenen. De symptomen kunnen terugkeren tenzij deze persoon zijn eigen Gyro heeft.

    ABUSED GYRO:
    Dit is iets waar we bij Mill Products helemaal niet blij mee zijn. Het betreft de totale onverschilligheid ten opzichte van je Gyro. Misbruik omvat Blundering, toestaan dat er vuil het omhulsel binnen kan komen en algehele minkukeligheid. Zorg goed voor je Gyro en hij zal goed voor jou zorgen! Voor vele jaren Gyro-plezier moet je niet Blunderen en zorgen dat je Gyro niet vuil wordt!

    GYRO MASTER:
    Dit is een volleerd professional met de Gyro en iemand die lof en ophemeling verdient. Een Gyro Master kan de Gyro met één beweging van de duim starten. Hiervoor is grote vaardigheid vereist. Door ijverig en onvermoeibaar te oefenen op de maximale en minimale snelheden kan een echte Gyro Master één worden met de Gyro. Veel succes!
    Jerry van Meulen
    Algemeen directeur
    pokkel'n

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2002
    Locatie
    Zoeterwoude
    Berichten
    411

    Standaard

    Wat heeft dat appartaat in vredesnaam voor zin als je het niet in de context van het gitaarspelen kan gebruiken? Bij gitaarspelen gaat het er niet om hoe sterk je handen zijn, maar hoe je je spiergroepen in je hand zo effectief mogelijk gebruikt. Volgens mij kan je veel beter dat geld besteden aan speed mechanics en dan een half uurtje per dag die oefeningen doen ipv zo iets.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.490

    Standaard

    Gewoonweg weer de zoveelste Amerikaanse/Aziatische bullshit voor de idioten onder ons (Sinistral had zo'n ding zei je )











    :-D
    [quote:13e0121939="dvmutzy"]nee ik ben nat[/quote]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Wat dacht je van het bekende Jaymz Hetfield polsje? :razz: :-D
    ESPlayer

  7. #7

    Standaard

    heeft je gitaarspel nou profijt van dat ding of niet?!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schaap
    Gewoonweg weer de zoveelste Amerikaanse/Aziatische bullshit voor de idioten onder ons (Sinistral had zo'n ding zei je )











    :-D
    Gewoonweg het zoveelste domme schaap dat blaat maar niet weet waar hij over blaat.

    en ja gitaarspelen geeft je meer spiercoordinatie maar dit ding is er dus om je nog is extra te helpen werkt ook tegen RSI en ik moet zeggen ik kan dus echt wel merken dat hewt je spieren traint. En nee ik ga er niet beter van gitaarspelen.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    kheb er dus 1, :P
    je gaat er niet beter gitaar van spelen maar het verbeterd wel je grijpkracht in je vingers en je warmt er makkelijk mee op....
    en dat hetfield polsje had ik sowieso al hoor :P
    alleen hoef je nu geen half uur gitaar te spelen om op een hoog tempo lang downtroken vol te kunnen houden, nu warm je gewoon hiermee op, en tis verslavend...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    *p.s: kijk op www.forcys.nl daar is de gyrotwister (de originele dus) het goedkooptst, met verzenden kom je op 22 ofzo uit, als je hem afhaalt (coevorden) issie 15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top