Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: zangversterker

  1. #1

    Standaard zangversterker

    heej, ik weet niet of ik hier in het goeie forum zit maargoed....

    ik (ofjah... onze zanger) zoekt een redelijke zangversterker voor in onze band... hij moet dus vermogen genoeg hebben om de rest van de band te kunnen overstemmen....

    het probleem is dat niemand van ons er iets vanaf weet... wat moet hij ongeveer hebben... wat is goed, wat is slecht, wat zijn redelijke prijzen...

    hij heeft een budget van ongeveer 150 euro... tweedehands is geen probleem, graag zelfs omdat dat meestal de betere deals zijn...

    bedankt,
    jeroen

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik denk dat 150 euro een beetje krap is voor een leuke zangversterker met speaker(s). Ik zelf gebruik nu een Peavey 75W keyboardversterker met 1x12" speaker en dat bevalt voor onze band prima, maar dat zal deels komen omdat wij vrij weinig volume pompen (stink-ouwe kut-blues).

    Vele zangers zullen liever een flinke stereo amp en dus 2 speakers willen hebben. Een goed deel van de bands heeft vanwege 't volume dat ze eruit persen ook eerder zo'n soort zang-oplossing nodig...

    Voor zo'n aparte zangversterker + speakers wens ik je veel succes met 150 euro. Voor een keyboard-versterker kan je 2eHands denk ik wel zoeken naar merken als Peavey, Novanex, Roland, etc.... moet voor zo'n 150 euro wel lukken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Voor 150 euro heb je never, nooit niet een beetje zanginstallatie. Na jaren tubben met aftandse zelf in elkaar gedraaide troep (dat was al meer dan 150 pleuro) heb ik in het laatste jaar van de gulden een Laney gekocht voor 1400 piek, inclusief twee boxen. Was ook nog vet afgeprijsd. 150 watt per kanaal geloof ik. Maar er zit weinig poes pas aan, een beetje reverb is mogelijk. Het ding voldoet voor optredens in zalen tot ongeveer 200 mensen. Maar spaar door en koop een beetje goede, het voorkomt een hoop frustraties bij de zanger en de rest als je de beste man niet kunt horen.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  4. #4

    Standaard

    Als 'ie als monitor moet dienen kun je voor minder dan 200 (ja ik weet dat dat meer dan 150 is) wel een laney monitor vinden.
    Wij hebben zelfbouwdingen met de band... en anders FBT of ElectroVoice speakers maar die zijn een stuk duurder
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  5. #5

    Standaard

    ojah sorry... het gaat dus om een monitor he...

    het is niet voor optredens enzo bedoeld, puur voor repeteren....

  6. #6

    Standaard

    weet niet waar je woont maar heb nog wat staan ,een torque 150watt 4 kanaals zangversterker met reverb.
    heb ook nog 2 fane 300 watt pa speakers liggen maar die zitten niet in een kast moet jezelf nog wat bouwen.
    werkt allemaal wel goed kan je ook ruilen tegen een leuke oefen basversterker van 30watt ofzo zoek ik nog namelijk.(beetje bijbetalen natuurlijk)
    (sorry jongens lijkt op spam weet ik)
    voor verdere handelen effe via priveberichten lijkt me,als je geintreseerd bent.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top