Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    12

    Standaard

    Oh, ja...

    Hij geeft dat geluid niet als ik me reverb buiten me versterker plaats, maar ik wil graag alle onderdelen in me kast houden, duz...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Dat probleem wordt veroorzaakt door de reverbveren in de reverbtank die ergens tegenaan klappen. Haal de reverb tank eens uit je versterker en check even hoe het er uit ziet. Het kan zijn dat de veren na al die jaren gebruik te slap geworden zijn en daardoor tegen de rand van de tank of tegen de bodem aan tikken door de vibraties bij hoge volumes. Check ook of er aan de onderkant van de reverbtank een kartonnen plaatje tegenaan is geschroefd en of hij nog in de zwarte hoes zit. En zoals ik al zei, zorg ervoor dat er in V3 een 12AT7 zit en geen 12AX7, een 12AX7 geeft de reverb te veel gain waardoor hij lelijk gaat klinken.

    Steven

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    12

    Standaard

    De buizen heb ik al omgeruild, en er zit een kartonnenplaatje aan de onderkant van de tank alleen is die aan een kant geplakt en aan de anderkant los (je kan hem dus openklappen), de tank zit niet in de zwarte hoes maar in een dikke plastic zak, hoe kan ik dit probleem nou voorkomen? Nieuwe veertjes kopen? En zijn die erg duur en moeten die speciaal van Fender zijn?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Wat je kan proberen is om dat karton aan 2 kanten vast te schroeven aan de tank (haal dat tape maar weg, da's niks) en eventueel aan de onderkant van dat karton wat schokabsorberend materiaal te plakken zodat de tank de trillingen van de kast minder opvangt. Schroef de tank met hoes ook goed vast onderin je amp zodat hij er stevig in zit en niet kan bewegen. Zo zou het probleem verholpen moeten zijn tenzij de oorzaak is dat de veren te slap zijn, in dat geval moet je een nieuwe tank kopen. Check http://www.marble-amps.com (link naar online-shop bovenin), zij hebben goede prijzen. Je kan het beste wel een Fender replacement tank nemen, dat staat op die site al aangegeven welke je moet hebben.
    Laat me maar even weten hoe het afloopt als je wilt!
    Steven

  5. #15
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    12

    Standaard

    Ik heb het karton dat helemaal ingedeukt en verrot was vervangen voor een mooi nieuw plaatje karton, ik heb hem ook aan 2 kanten bevestigd en het hele probleem is weg!

    Sinds ik hier gekomen ben zijn er veel problemen opgelost :wink:

    Hartstikke bedankt!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ah mooi zo! Wat een stukje karton al niet kan doen he. Wat er nou gebeurde is dat de tank niet vast genoeg vast zit, waardoor hij teveel gaat bewegen op hoge volumes door de trillingen...als dat karton dan ingedeukt is dan raken die de veren aan en dan hoor je dat rare getik. Anyways, ben blij dat het opgelost is!
    Steven

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    hehe voor fender(versterkers) is er gen betere dan steven.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-02-15 17:38 ]</font>

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    LOL! :wink:

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Hey Doctor Fender, je moet een TV programma beginnen, of een 0800 nummer openen, of een kerkdienst beginnen op TV voor mensen met Fender problemen, HALLEEELUJAAAA, Dominee Steven on tour,
    woehaaaa......
    cya Steve

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    Op 2002-02-16 16:19, schreef philbee:
    Hey Doctor Fender, je moet een TV programma beginnen, of een 0800 nummer openen, of een kerkdienst beginnen op TV voor mensen met Fender problemen, HALLEEELUJAAAA, Dominee Steven on tour,
    woehaaaa......
    cya Steve
    hehehe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top