Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Dunlop Rack crybaby of RMC custom3

    Ik ben nu opzoek naar een goede wah voor bij mijn rack. Ik zat zelf te denken aan een dunlop rack Crybaby (morris) of een RMC custom3 (heb ik al). Nu komt het. Ik voel er niet zoveel voor om een kleine 30 meter kabel naar mijn pedalenbak te laten lopen alleen voor mijn wah. Ik zou hem op een loop kunnen zetten maar dan moet ik eerst die loop erin trappen om mijn wah te kunnen gebruiken. De andere kant is een rack crybaby aanschaffen en die in mijn signaal lijn te zetten. Dit zou dus een 30 centimer kabel zijn. Ik had uitgerekend dus met 16HE heel mijn rek vol te krijgen totdat ik mijn VHT spulletjes kreeg en wat. Nu zitten mijn gaten in mijn rek net een half HE anders voor die VHT spullen. Alles past in mijn rek, maar alleen de GP3 en 2:90:2 niet. Dat is dus balen. Hiermee verlies ik dus 1 HE half boven en half onder mijn VHT spulletjes. Deze ene HE had ik dus willen gebruiken voor mijn rackcrybaby. Wat kan ik doen?

    1. Nieuwe gaten boren in de VHT's? Dat ze wel passen.

    2. Geen rackcrybaby gebruiken.

    3. Rack tuner eruit en een TU2 inbouwen bij de footcontroller van mijn RSB. Hier gaat dan dus ook 15 meter kabel heen. Alleen heeft dit weer invloed op de tuner?? en wel de rack crybaby gebruiken?

    Wat zouden jullie doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Andere rack profielen erin, ipv gestansde zogenaamde glijprofielen erin bouwen, ben je niet afhankelijk van vaste plekken in je rack, heb ik ook, no sweat .

    Dus je hebt nu een 2/90/2 , proficiat.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Andere rack profielen erin, ipv gestansde zogenaamde glijprofielen erin bouwen, ben je niet afhankelijk van vaste plekken in je rack, heb ik ook, no sweat .

    Dus je hebt nu een 2/90/2 , proficiat.
    Moet ik toch mijn rek ombouwen. Maar dat is niet zo een probleem. Hoe werkt dat dan die glijprofielen?


    Jah ik heb die 2:90:2. Hij is echt lekker voor mij. Precies wat ik zocht. :-D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Glijprofielen, klik op het linkje en je zal het zien .

    http://community.webshots.com/photo/...89989333YBRFGl

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Glijprofielen, klik op het linkje en je zal het zien .

    http://community.webshots.com/photo/...89989333YBRFGl
    Aha, ik snap het idee al hoe het werkt. Zal ik mijn rek maar even aanpassen. Waar verkopen ze glijprofielen per meter??

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Bij de flightcase boer?

    http://www.discowinkel.nl/

    Kijken bij Flightcases/Flightware?
    Ik heb het hier uit de buurt bij een muziekzaak die nog flightcase-spulletjes doet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Bij de flightcase boer?

    http://www.discowinkel.nl/

    Kijken bij Flightcases/Flightware?
    Ik heb het hier uit de buurt bij een muziekzaak die nog flightcase-spulletjes doet.
    Jezus zeg, ik heb me nooit verdiept en rek profielen, maar met rubber zonder rubber enz enz. Van allerlei verschillende soorten hebben ze. Nu moet ik alleen zien welke moeren ze in de profielen stoppen. Moet ik natuurlijk wel meteen genoeg instoppen want ik kan er niet meer of minder in zetten als ik de profielen en mijn rek heb geschroeft ofwel?

    Mijn hoogte probleem is nu dus wel opgelost.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    In zo'n glijprofiel zet je speciale glijprofiel-moeren in , gewoon zoveel je wilt, die je niet wilt gebruiken verstop je achter de montagekant van je 19" dingetjes tussen de twee bevestigingsgaten.
    Als je dus er wat bij in wilt haal je het desbetreffende 19" apparaatje los en voila daar zijn je moeren.

    Ik vind dat een beter systeem dan die vaste gaten, zo kun je mooi extra ventilatie sleuven maken tussen je gear, en bent niet gelijk aan 1HE gebonden.

    Succes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    O, ja als het mogelijk is, zet je het profiel wat je nu gebruikt achter in je rack, kun je mooi een ventilator of andere gear inbouwen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    O, ja als het mogelijk is, zet je het profiel wat je nu gebruikt achter in je rack, kun je mooi een ventilator of andere gear inbouwen.
    Heb ik al profiel inzitten. Heb daar wat van mijn speciale gear zitten . wat niemand mag zien...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top