Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard Goed basis boek over buizenversterkers??

    Weet iemand toevallig een goed boek over buizenversterkers voor beginners?? (heb natuurkunde gehad op het VWO, maar veel verder kom ik niet). Zou ook mooi zijn als er wat kleine reparaties oid in staan, zodat ik bij niet al te serieuze mankementen zelf nog wat kan doen.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    De TUT boeken van www.londonpower.com schijnen erg gewaardeerd te zijn. Over de theorie maak ik zelf nog wel eens gebruik van het boek "het ontwerpen van versterkers 2-70 watt" van Ir. S.J. Hellings (1961 2e druk).

    Nico

  3. #3

    Standaard

    Naar Hellings moet je zoeken en soms behoorlijk ook. Gelukkig heb ik mijn Hellings bibliotheek compleet (ook nog twee excellente torrenboeken)

    Zelf heb ik veel geleerd van me suf studeren in het "tube amp book" ban Aspen Pittman. 350 paginas schema's.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    De 2 boeken van Gerald Weber staan erg goed bekend. Daarnaast heb ik ook veel gehad aan Inside Tube Amps van Dan Torres.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    754

    Standaard

    Op de site van Mark Hammer staan de boeken van Darr.Hij heeft ze al gescand,je hoeft ze alleen nog maar uit te printen.Is perfect om te leren inclusief reparaties.Uit m`n hoofd:http://hammer@ampage.org
    Kan er een tekentje naast zitten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Gerald Weber's "Desktop reference of hip vintage guitars" vind ik heel goed om te beginnen. Dave Funk's Amp Workbook is heel goed als vervolg (er staat meer in, maar minder logisch/duidelijk van opbouw). Ik heb Darr gescaned (met dank aan EdJ); ook zeer aan te raden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! IK zal eens kijken of ik wat boeken kan vinden/bestellen.
    EdJ, ik heb de site wel gevonden, maar kan het gescande boek niet vinden....alleen links naar amazon.com, waar de boeken kunt bestellen. Ik zal vanavond nog eens goed zoeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top