Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Bas stuk?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard Bas stuk?

    Mijn bas (Yamaha TRB aktief) doet ineens heel raar. Hij piept/zingt rond (zoals over mijn versterker als mijn studiomonitoren, dus het is echt de bas, de pitch van de piep wordt overigens beinvloedt door mijn eq, maar dat lijkt me niet erg onlogisch) hij heeft een lagere output dan anders en hij klinkt alsof ik er een vette distortion heb aangehangen.

    Het enige niet-ernstige wat ik me kan bedenken is dat mijn batterijtje leeg is, maar gaat een bas daar zo gek van doen? Mijn ouwe aktieve Samick stopte er altijd gewoon mee als het batterijtje op was, maar die kon ook passief, als ik de batterij uit mijn Yamaha haal doet-ie niks meer.

    's Mooi klote, aangezien de muziekwinkel morgen dicht is en ik morgenavond met een nieuw bandje zou repeteren..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    ja daar gaat een bas o gek van doen

    nieuwe batterij er in en t is moet wel gefixt zijn

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    Oh cool...
    Thx AntY

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Die van mij gaat als de bat. op is als een gitaar met een boute distortion klinken. In het begin was het leuk, maar daarna niet meer!
    Gewoon naar de Blokker, Praxis gaan of de IKEA (die heeft volgens mij wel de goedkoopste 9V batterijtjes)! Bij de muziekhandel ben je volgens mij extra duur uit!
    Life is a trip when you're a psycho in love!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Je kunt wel goedkope nemen, maar die gaan veel minder lang mee! (hoge interne weerstand, dus dat je veel stroom hebt wat weglekt)

    Duracell bvb heeft een heel erg lage interne weerstand, zodat ze veel langer meegaan. Uiteindelijk ben je voordeliger uit of in ieder geval net zo duur. Met minder ergernissen.

    Maar verder heb ik geen actieve bas...
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    533

    Standaard

    Ik had onlangs het zelfde probleem dat mn TRB5 opeens ging piepen tijdens het repeteren. Effe batterij vervangen en toen was het weer gefixt!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    in vintage effectenpedalen kanj e het beste wel slechte batterijen gooien, daar zijn zenamelijk voor ontworpen en geven dus ook het beste geluid

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    @Frenske: Ik was ook niet van plan om naar de muziekwinkel te gaan voor een batterijtje hoor, ik was bang dat er iets ernstigers aan de hand was en daarvoor zou ik dan wel langs Stand By moeten.
    Maar ik wandel zo maar even vrolijk naar het Kruitvat-om-de-hoek

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    Je kunt wel goedkope nemen, maar die gaan veel minder lang mee! (hoge interne weerstand, dus dat je veel stroom hebt wat weglekt)

    Duracell bvb heeft een heel erg lage interne weerstand, zodat ze veel langer meegaan. Uiteindelijk ben je voordeliger uit of in ieder geval net zo duur. Met minder ergernissen.

    Maar verder heb ik geen actieve bas...
    Mijn ervaring met Duracell is dat die niet altijd langer mee gaan dan bv. Varta batterijen. Dat geld zeker voor knoopbatterijen (2 weken tov 1.5 week)! Ik heb altijd Duracell in m'n bas gehad, maar nu zit er een Varta (van de IKEA dus (ik heb ook toen kussens gekocht, maar dat terzijde)).
    Ik zal m'n bevindingen over 4/5 maanden doorgeven!
    Life is a trip when you're a psycho in love!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top