Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Bouwers van versterkercabs in NL?

    Ik denk er over om een 2X12 box te laten maken voor een paar oude G12H30s die ik op de kop heb getikt. Vintage uiterlijk (basketweave doek, levant bekleding, sleuven voor Marshall top etc.), baltic birch cabinet, etc. Zou ook leuk zijn als de achterkant tweedelig is, zodat je open en closed back opties hebt.

    In de US zijn er verschillende bedrijfjes die dit doen (Avatar (verrassend betaalbaar), Vibroworld etc.). Probleem is dat men niet exporteert (en zoja kost het verschepen en invoeren een fortuin). Ik ben zelf 1) lui en 2) onhandig, dus begin er niet aan. :lol: Is er in NL of Europa een alternatief? En dan niet een goedwillende klusser, maar een bouwer met veel ervaring inzake klankeigenschappen van houtsoorten, speakercombinaties etc.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    volgens mij kun je dit bij www.haarguitars.nl laten doen, bel of mail ze even, zijn erg vriendelijk.. Miss hebben andere forummers nog ervaringen??
    Leeg

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard zelfbouw

    ik heb een boekje uit 1981 Hifi luidsprekerkasten voor zelfbouw. daar staan ook bouwtekeningen in van pa en instrument kasten
    in het verleden heb ik heel wat kasten gebouwd, momenteel heb ik 2 15inchers liggen die nog een kastje behoeven, maar ik heb weinig puf omdat het nogal wat tijd kost
    de lol is wel dat je goed kunt experimenteren als je een beetje handig bent, en het is redelijk betaalbaar (het hout voor zo'n 15 inch kast kost ca 35 euro, gezaagd, en dat is niet bij de Gamma maar bij de dure doehetzelferd)
    wellicht dat je op internet bouwtekeningen kunt vinden (even googlen) :razz:
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Re: Bouwers van versterkercabs in NL?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef
    Is er in NL of Europa een alternatief? Een bouwer met veel ervaring inzake klankeigenschappen van houtsoorten, speakercombinaties etc.
    De kast van mijn bf Super Reverb is gebouwd door Erik v.d. Haar en daar ben ik ZEER tevreden over. Erik heeft samen met Al(bert), moderator van dit forum, veel experimenten gedaan met verschillende houtsoorten, baffles en speakers.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard Re: zelfbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hadv
    ik heb een boekje uit 1981 Hifi luidsprekerkasten voor zelfbouw. daar staan ook bouwtekeningen in van pa en instrument kasten
    in het verleden heb ik heel wat kasten gebouwd, momenteel heb ik 2 15inchers liggen die nog een kastje behoeven, maar ik heb weinig puf omdat het nogal wat tijd kost
    de lol is wel dat je goed kunt experimenteren als je een beetje handig bent, en het is redelijk betaalbaar (het hout voor zo'n 15 inch kast kost ca 35 euro, gezaagd, en dat is niet bij de Gamma maar bij de dure doehetzelferd)
    wellicht dat je op internet bouwtekeningen kunt vinden (even googlen) :razz:

    Let op, er zijn een aantal wezelijke verschillen in de contructie van een hifi luidspreker en een speakercabinet voor gitaar. De eerste moet een neutrale weergever zijn, terwijl de 2e een verlengstuk van je instrument is. Dat heeft nogal wat consequenties voor de constructie!


    Er staat niet veel informatie op het net mbt gitaarcabinetbouw, op www.celestion.com staat ea.
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard Re: Bouwers van versterkercabs in NL?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef
    Ik denk er over om een 2X12 box te laten maken voor een paar oude G12H30s die ik op de kop heb getikt. Vintage uiterlijk (basketweave doek, levant bekleding, sleuven voor Marshall top etc.), baltic birch cabinet, etc. Zou ook leuk zijn als de achterkant tweedelig is, zodat je open en closed back opties hebt.

    In de US zijn er verschillende bedrijfjes die dit doen (Avatar (verrassend betaalbaar), Vibroworld etc.). Probleem is dat men niet exporteert (en zoja kost het verschepen en invoeren een fortuin). Ik ben zelf 1) lui en 2) onhandig, dus begin er niet aan. :lol: Is er in NL of Europa een alternatief? En dan niet een goedwillende klusser, maar een bouwer met veel ervaring inzake klankeigenschappen van houtsoorten, speakercombinaties etc.
    www.heinsguitars.com maakt hele mooie 2X12 kasten!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    thijssie: LEZEN :razz:

    "daar staan ook bouwtekeningen in van pa en instrument kasten"
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  8. #8

    Standaard

    Ik geloof dar er een of ander amp bouwertje in nederland zit die buizenampjes bouwt en speaker kastjes. hij heet dolf koch. mischien dat hij je kan helpen...

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Koch zit bij ons in Amersfoort. Weet niet of hij custom cabs maakt, weet wel dat hij geen losse versterker onderdelen verkoopt


    Mijn broertje zat trouwens in de klas bij Koch jr.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard Re: zelfbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hadv
    ik heb een boekje uit 1981 Hifi luidsprekerkasten voor zelfbouw. daar staan ook bouwtekeningen in van m'n pa en zijn instrument kasten in.
    Cool, zou je je pa kunnen vragen of je die tekeningen mag scannen voor een paar enthousiastelingen ?
    de Pulmeester heeft gesproken ..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top