Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: De wilgen ermee in?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard De wilgen ermee in?

    Euhm... rare titel, maar de laatste tijd komt het idee in me op om mijn dure shit qua gitaarapparatuur (redelijk duur buizenampje, met een nog duurdere gitaar) gewoon te verkopen, om vervolgens een simpel stratje met een blues junior te kopen. Ik speel vanaf mijn tiende dus al gitaar (ben nu 23) dus daarom is het een wat eigenaardig idee misschien.

    Waarom? Ik ben in dé band waar ik voor ga bassist, ik bedenk ook heus zat dingen op gitaar, maar om nou daarvoor een kapitaal op mijn kamer te hebben staan.... ik heb soms mijn bedenkingen er wat bij. Daarbovenop ben ik volgens mij beter in basseren dan in gitareren -vast door die kolenschoppen- en ook eigenlijk helemaal de behoefte niet meer heb om als gitarist ooit in een band te beginnen. En dan rot die zooi ook maar wat weg 'te duur te zijn voor het beoogde doel'.

    Bijkomend voordeel: geld over voor een fretless

    N.B. Topic is niet bedoeld als verkoop bericht of zo, maar misschien dat iemand van jullie hier een mening over heeft (vast wel... 't is niet voor niks een forum..haha) en met hetzelfde zit?
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    ik heb het zelfde, speel bass in een band... en ben van plan dat nog heel lang te doen.. ehb 6 gitaren thuis liggen.. speel er bijna nooit op, dus in princiepe zou ik ook zo wat gitaren of kunnen staan/verkopen.. dus snap wat je bedoeld.. als je echt zoiets hebt van.. "ik blijf toch bass spelen" dan kan je net zo goed wat verkopen, en een gaafe bass/amp terug kopen.. daar heb je dan maybe meer aan... ik verkoop voorlopig nog nix, ik werk wel harder voor een nieuwe bass

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Gave bassamp heb ik wel, cabje van 2.10 of 2.12 erbij kan ik wel gebruiken voor de iets grotere optredens... enneh... met nog een fretloosje... dan is de Teng wel tevreden.

    Mooi een lotgenoot te hebben gevonden trouwens..
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    2.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    Gave bassamp heb ik wel, cabje van 2.10 of 2.12 erbij kan ik wel gebruiken voor de iets grotere optredens... enneh... met nog een fretloosje... dan is de Teng wel tevreden.

    Mooi een lotgenoot te hebben gevonden trouwens..

    je kunt ook je "liefde" verkopen en dan de gitaren aan mij geven
    "I like to impeach God,
    I like to abort Christ
    I like to fuck sheep
    I like the comfort in knowing that women are generally superior and naturally less violent than men." - Kurt Cobain

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Zeker wel herkenbaar, hoewel ik veel meer verzamelaar en gearfreak ben dan speler. Je bouwt een collectie op, en denkt zeker wel eens aan downsizen, alleen al om sommige instrumenten de aandacht te kunnen geven die ze verdienen. De keuze welke weg mag is echter heel lastig te maken, en spijt achteraf ligt op de loer. Wees er wat terughoudend in, zou ik zeggen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Ik denk dat het een goed ekeus is, vooral omdat je zelf al aangeeft meer te baseren.
    Natuurlijk is gitaren leuk, maar om daar indd veel materiaal voor te hebben??

    Wat vor gitaar heb je en wat voor een lampenbak?
    The groove should always be king

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    Je bent meer bassist dan gitarist... Waarom komt die uitspraak me toch zo bekend voor?

    Tja, 't is moeilijk, als ik in jouw situatie zat zou ik inderdaad voor goedkoper gitaarspul gaan, maar de ellende is dat je nooit zeker weet of je er geen spijt van gaat krijgen, misschien kom je wel weer in een bandje terecht waar je gitaar speelt en vind je dat weer heel tof en krijg je er spijt van dat je je goeie zooi hebt verkocht, je weet het niet..
    Maar aan de andere kant, tegen die tijd ben je vast een goedverdienend dierenarts, en kun je makkelijk weer leuk spul kopen, zo kun je't natuurlijk ook bekijken

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Lize.... dimmen! ...

    Mijn gitaar (G&L Legacy) heb ik vroeger voor krom gelegen en het is gewoon topkwaliteit, met een beetje emotionele waarde voor me. 't Is niet dat ik een stereosetje te koop zou zetten, in een instrument zit gevoel vind ik.

    Versterker is 'n Ashdown Peacemaker 20 (20W klasse A buizen)

    Met het oog op evt later en dat het wel lekker klein, handig en een supergoed klinkend bakkie is, zou ik hem toch misschien maar moeten houden. Ik heb ook aardig moeite gedaan om een versterker te vinden die ik juist lekker vind klinken.... moeilijk, moeilijk.. moeilijk.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Je hebt een (1) gitaar en een (1) versterker? En voor de G&L heb je echt krom gelegen om die te bemachtigen en de Ashdown heeft een sound waar je ik weet niet hoe lang naar hebt gezocht? En het is geen grote bak die enorm in de weg staat?
    Nou, dan is het voor mij meer dan duidelijk, je wilt gewoon zo graag een fretless dat je nu ineens je oude vrienden G&L en Ashdown de stuipen op het lijf loopt te jagen! Ik bedoel kijk er nog eens naar... pak ze vast... is dat nou echt een fretless waard? Het is niet alsof het een gitaar en versterker uit je hele loods vol met gitaren en versterkers zijn.
    Dus, ga gewoon even rustig liggen en ontspan en laat je spullen niet zo schrikken, ze staan vast te trillen van het feit dat ze ineens misschien aan een een of andere raggende lomperik worden verkocht.
    Die fretless komt er heus wel een keer van.

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    You're right... dat deed ik gisteravond dus ook even.. moet maar niet dacht ik gelijk.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top