Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard

    Hoi welke speakers boxen cabinets gebruiken jullie??? ikl heb een koch 2x 12 cabinet gehoord met speciale speaker (ben vergeten welke) en die blies een koch 4x 10 eruitvooral met laag enzo.
    zelf speel ik op mesa/boogie openback evm loaded 200watt thiele boxen.

    wat is er nog meer en wat klinkt goed.
    Nocki

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2001
    Locatie
    Winsum
    Berichten
    150

    Standaard

    Marshal combo met 2-12 celestion speakers.

  3. #3
    Dude
    Guest

    Standaard

    mijn mooie lieve prachtige geweldige afgeragde vieze schone hoge lage schreeuwende jankende zuivere ik doe er een moord voor ik schiet je dood als je er met je poten aanzittende harde zachte lucht drukkende buren boosmakende buren nog bozer makende buren politie bellende pijn in mijn oren makende marshall 1960 AX greenback cabinet

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Die Koch 12" speakers zijn door Koch samen met Jensen in elkaar gesleuteld (Koch/Jensen V12/90 of zo). Die blazen inderdaad redelijk wat laag.

    Ik ben nu zelf aan 't kijken naar de mogelijkheden voor zelfbouw van een speakerkastje.

    De kast is zo gebouwd en via vele fora op het internet kan je wel achter de eigenschappen van verschillenden speakers en configuraties komen... nooit eerder geweten dat er ZO veel verschillende waren.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    7 maart 2002
    Locatie
    dilbeek (belgië)
    Berichten
    87

    Standaard

    Pimmetje, kan je me eens de sites doorspelen want ik vind niets. Vooral ivm de afmetingen. Dank

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik speel zelf over een Marshall combo met 2x12 celestions.

    Wat ik fantastisch vind klinken is een Marshall '59 Super Lead buizentop met 2 4x12 kasten(Marshall). Dat is mijn ultieme droomwens.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    gust, je kan naar http://www.webervst.com/vstbbs/bbs.html gaan. Daar kan je via de knoppen 'enclosures' en 'speakers' info en een aantal links vinden.

    Je kan ook http://www.duncanamps.com/technical/speaker_cab.html ff lezen.

    Op http://www.ampwares.com kan je kijken naar de hardware die je verder nog nodig hebt (hoekprofielen, tolex, etc)

    Sowieso zou een uurtje hardnekkig zoeken op meerdere portals en zoekmachines nog wel een zooi andere ingangen moeten geven. Als je er één vindt, vind je meestal meteen een heel nest.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    7 maart 2002
    Locatie
    dilbeek (belgië)
    Berichten
    87

    Standaard

    Ben uiteindelijk gaan kijken naar de site van mesa ivm de afmetingen. Verder heb ik een beetje mijn eigen idee gevolgd en... hij is af!!!

  9. #9

    Standaard

    ik ben benieuwd hij klinkt.

    Nocki

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    7 maart 2002
    Locatie
    dilbeek (belgië)
    Berichten
    87

    Standaard

    Ik wist van tevoren dat de speakers, kustom, minder bas geven dan celestions. Vandaar dat ik de kast een ietsje groter gemaakt heb. Resultaat: Versterker staat een stuk minder luid voor een betere klank. Absoluut aan te raden!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top