Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Mesa of koch????

  1. #1

    Standaard

    waar kiezen jullie voor qua clean en overdrive??? mesa of koch?
    tja ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar engl en rivera...

    ga nou niet lopen zeiken over marshall en fender enzo want dat heb iik nou wel al gehoord....

    Nocki

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    clean > koch
    dist > mesa

    nu vergelijk ik men multitone met een mesa mark IV he, de koch ramt de mesa er clean stukken uit vind ik vooral door volume (komt misschien omdat mesa 1x12" is hoor) en qua sound vind ik de koch clean ook iets strakker.

    maar tegen de distortion van de mark IV kan ik met men koch niet op, heerlijke sound gewoon.

    ik heb voor de koch gekozen omdat hij goedkoper is en ik de prijs/kwaliteit ook stukken beter vind. de mesa was iets te duur voor mij en met koch heb je een hele goede vervanger voor minder geld

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Mmmm, ik hou meer van Boogie clean omdat
    dat mijns inziens meer naar Fender neigt dan Koch. Maar ik heb alleen Boogie ervaring en weinig Koch.
    Distortion zowiezo Boogie. Alhoewel de Mark serie wel erg midderig klinkt ala Santana, de Rectifier's daar haalt geen Koch,Engl het bij.
    De Rivera's klinken ook erg goed, maar zijn ook erg duur. Maar Rivera neigt overstuurd meer naar Marshall maar wel veel vetter en strakker.

  4. #4
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Op 2002-02-05 17:06, schreef Rectifier:
    de Rectifier's daar haalt geen Koch,Engl het bij.
    Excuse me? Heb je al ooit een Engl bespeeld? Ik wil mijn Engl langs elk mogelijke Rectifier zetten, begin al maar te huilen met je Mesa.

    Yoeri

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Mmm,smaken verschillen. Ik heb je demo mp3 even geluisterd en dat is niet echt high gain. Je Engl zal best high-gain zijn en goed klinken. Ik vind de Mesa gewoon veel agressiever. Hij word niet voor niets zoveel gebruikt bij de profs.
    Maar ik zeg dus niet dat een Engl nie klinkt.

  6. #6

    Standaard

    hoi .
    als het om de demo gaat op de menorah site (mijn band) dan kan het kloppen mijn overdrive komt uit een rocktron chameleon met een marshall 9005 el34 2x 50 watt poweramp met 2 mesa/boogie thieleboxjes van 200 wat evm loaded.
    maar ben aan het sparen voor een leuke preamp
    de mesa 20/20 heb ik ondertussen wel al.

    dus nee geen echte high gain. maar wat ik wil weet ik maar dat moet ik nook nog kunnen betalen.
    Nocki

  7. #7
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Op 2002-02-05 21:20, schreef Rectifier:
    Mmm,smaken verschillen. Ik heb je demo mp3 even geluisterd en dat is niet echt high gain. Je Engl zal best high-gain zijn en goed klinken. Ik vind de Mesa gewoon veel agressiever. Hij word niet voor niets zoveel gebruikt bij de profs.
    Maar ik zeg dus niet dat een Engl nie klinkt.
    Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders speelde iedereen met Engl :grin: (only joking!!) en nee die soundclip is zeker niet high gain, ik heb de gain nooit verder dan 4 dus er is nog veel meer. Het klopt wel dat een recto agressiever klinkt en dat vind IK nu net niet goed. Zoals je zegt, smaken verschillen en ik hou helemaal niet van Mesa.

    Yoeri

  8. #8

    Standaard

    ok het ging dus niet over onze demo... gelukkig want het overdrive geluid vind ik zelf niet helemaal fijn..


    engl is dus ook leuk.
    ga ik nog eens uitproberen welke????

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik heb je demo nog niet gehoord Nocki, k'zal wel een keertje de tijd nemen.
    LordRiff... dat was nu ook wat ik bedoelde,dat de Recto's vrij aggresief high-gain hebben. En dat trekken vrij veel metal/rock knakkers aan. Maar niet iedereen vind dat mooi.
    Ik hou erg van Fender clean, Recto drive en een Lead sound ala Soldano SLO
    En daar is een recto nu net niet geschik voor. Helaas.

  10. #10

    Standaard

    Ik speel zowel Rivera als Boogie (mk IV) en ik moet zeggen dat op 9 van de 10 'studioklussen' (jawel... haha) de Rivera mijn eerste keuze is, zowel voor clean crunch als lead, ik heb het dan over de Rivera Sedona, met de Rivera Knucklehead (heb ik ook) heb ik nog niet opgenomen.
    Echter voor een 'cleaner' high gain scheurgeluid is de boogie perfect (vooral in combinatie met grootmembraan condensatormic), luister maar naar het fragmentje van Street Life op m'n site, Boogie scheur: te gek! (soms...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top