Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Mesa of koch????

  1. #11

    Standaard

    Ik speel zelf op een Engl Screamer 50 en die bevalt mij prima. Het clean kanaal klinkt Fender achtig, maar het krijgt wel sneller een rauw randje (wat ik goed vind, voor de blues).

    Ik heb de Engl nooit vergeleken met een Marshall, Fender, Boogie enz. maar toen ik erop speelde beviel het geluid mij goed. Het is gewoon een ontzettend veelzijdige versterker.
    De gain komt bij mij meestal ook niet boven 4, dat is meer dan genoeg, ik houdt van een 'clean' lead geluid en vind het fijn dat je met de volumeknop van je gitaar je geluid bijna clean kunt krijgen.

    Reacties van anderen in de oefenruimtes zijn altijd positief, tevens is Engl betaalbaar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Koch = goed
    Mesa = goed
    Engl = goed
    Rivera = goed

    Zelf heb ik een Koch 4x12" dlx kast omdat ik deze gewoon het lekkerst vond klinken. Toendertijd had ik er een Marsh 9200 eindtrap op aangesloten. Vanuit mijn effecten kon ik geen lekkere distortion krijgen en ben toen op zoek gegaan naar een lekkere preamp. Na de koch buizentrapkast gehoord te hebben was ik ver(koch)t. Ben toen maar helemaal overstag gegaan en heb een powertone aangeschaft.

    Ondanks dat ik redelijk bevooroordeeld ben, kan ik geen winnaar aanwijzen qua geluid. Je kunt hoogstens plussen en minnen geven aan de hand van prijs en functionaliteit. Wat betreft de eerste factor, scoort een Koch of een Engl gewoon goed. Voor een Mesa of Rivera moet je immers dieper in de buidel tasten.
    Mijn Koch set kost compleet nog geen €2300 en dat is praktisch €600 minder als enkel een Recti-top.

    Een Mesa klinkt zowel zwaar overstuurd als clean heel erg lekker. Maar eerlijk is eerlijk de Powertone klinkt gewoon ook super vet en doet zeer zeker niet onder voor een Mesa.


    PS:Als ik eerlijk mag zijn vind ik een Fender Bassman in combinatie met een goede Strat nog steeds dé referentie voor een lekkere cleane sound.

  3. #13

    Standaard

    Ik heb een Rectifier en ik had ooit ook tegelijkertijd een Koch Powertone, dus toen heb ik ze uitgebreid vergeleken. Mijn conclusie is dat het alllebei compleet andere versterkers zijn en qua constructie allebei goed, hoewel ik mijn Mesa net even wat robuster en nettter gebouwd vind. Bij Koch zijn er plastic(?) plaatje op het chassis bevestigd voor de aanduidingen van alle toonregelaars en bij mijn Mesa is het chassis gewoon netjes zwart gespoten en zijn de aanduidingen ook gewoon er netjes opgespoten. Dit is natuurlijk niet van invloed op het geluid, ik vond de Koch in mijn bandsituatie niet zo goed werken, hij ging nauwelijks hard genoeg (moeilijk voor te stellen he?) of wat misschien meer het geval was was dat hij gewoon niet zo goed door de mix heen kwam en daarbij vond ik de EQ ook niet zo divers. Clean was wel goed, maar ook niet geweldig, ik had een EL34 versie, dus dat zal ook wel hebben meegespeeld. Ik speel nu dus nog op mijn Mesa. Clean is Ok, maar niet geweldig, net als de distortion. Ik weet wat aan die versterker heb, hij snijdt door de mix wanneer ik dat wilen hij heeft me in bijna 7 jaar nog geen een keer in de steek gelaten. Dat is ook een van de redenen dat ik hem voor altijd hou. Ik ga binnenkort wel een Bogner en een Diezel uitproberen.

    De lagere wattages Engl versterker/de combootje vind ik niks, hebben bijna geen draagkracht en klinken dun naar mijn mening. De Savage 120 heb ik eens door iemand horen bespelen en dat klonk me wel lekker in de oren, maar het was gewoon niet het karakter dat ik zocht.

    Rivera vind ik erg te gek! Ik heb ooit de Bonehead top bespeeld en die had en een mooi clean geluid en een strak scheurgeluid, dus misschien dat ik ook die richting op ga. Om een lekker scheurgeluid te krijgen moest ie alleen wel erg hard, maar dat is niet echt een probleem. ook de Knucklehead die ik geprobeerd heb vond ik te gek en de nieuwe versie daarvan is zelfs 3 kanaals en misschien wel beter dan de de ouwe.

    We'll see.
    Geert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top