Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Welke draad voor zelfbouw buizenversterker

    Hallo,

    Ík ben bezig met het maken van een 4x10" 15W buizencombo, gebasseerd op Vox en Matchless schema's. Nu is het probleem dat mijn plaatselijke elektronica zaak geen draad met harde kern leverd. Bij andere versterkers die ik heb gemaakt heb ik dan maar gebruikt wat er maar voorhanden was, maar dit keer wil ik het graag netter gaan doen. Mijn voorkeur gaat uit naar draad met een harde kern. Welke diameter draad en welke soort mantel raden jullie aan? Weten jullie ook een adres waar ik dit dan zou kunnen bestellen?

    Groeten,

    Dennis Tilmans

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Welke draad voor zelfbouw buizenversterker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tilma800
    Hallo,

    Ík ben bezig met het maken van een 4x10" 15W buizencombo, gebasseerd op Vox en Matchless schema's. Nu is het probleem dat mijn plaatselijke elektronica zaak geen draad met harde kern leverd. Bij andere versterkers die ik heb gemaakt heb ik dan maar gebruikt wat er maar voorhanden was, maar dit keer wil ik het graag netter gaan doen. Mijn voorkeur gaat uit naar draad met een harde kern. Welke diameter draad en welke soort mantel raden jullie aan? Weten jullie ook een adres waar ik dit dan zou kunnen bestellen?

    Groeten,

    Dennis Tilmans
    Ha Dennis

    Voor de gloeispanning 1,02 mm. (wat dikker, er loopt een grotere stroom)
    Voor de rest 0,65mm. Dit zijn de diktes die Fender gebruikte, deze zijn nog te krijgen. De ommanteling is stof en het wordt ook wel push-back wire genoemd. Zie catalogus: http://www.magicparts.de/

    Je kan het evt bij vd Haar bestellen.

    http://www.haarguitars.nl/

    Al

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Dennis,

    Ik ben met eenzelfde concept bezig.
    Welke voor speakers gebruik jij?

    Marc

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nu 4 Eminence Legend 102 Alnico besteld. Ik heb ze even getest met een andere versterker en ze voldoen goed zover ik tot nu toe kan beoordelen.

    Ik was eigenlijk van plan om van die celestion 12" alnico blue er in te zetten vanwege de 'Vox'sound, maar deze zijn een tikkeltje prijzig..

    Daarna heb ik gedacht aan Weber speakers en dan hun 10"versie van bovenstaande celestion luidspreker. Goede luidsprekers, maar hier toch nog een beetje duur.

    Het is toch een beetje geluk hebben met de keuze die je uiteindelijk maakt

    Dennis

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Ik gebruik vier 10"Celestions uit de jaren 60. Dezelfde als in de 4x10 bluesbreakers zitten. Die speakers klinken heerlijk crispy :razz:
    Wat voor voorversterker wordt het? EF86 misschien?

    Marc

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    ik heb toen groene, gele en zwarte gebruikt, die rooie waren op
    beer, blues & babes
    www.philbee.com

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tilma800
    Daarna heb ik gedacht aan Weber speakers en dan hun 10"versie van bovenstaande celestion luidspreker. Goede luidsprekers, maar hier toch nog een beetje duur.
    Dennis
    Waar haal je die hier en wat moet je dan betalen? (Blue Pups)

    Al

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philbee
    ik heb toen groene, gele en zwarte gebruikt, die rooie waren op
    Ah phil da's nou jammer want rood draad klinkt beter, de electronen geleiden beter in een rood omhulsel namelijk.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  9. #9
    Dude
    Guest

    Standaard

    hahahahaahhahahhaahahaha ! jij SASHA ! ! ! ! !


    (hierbij introduceer ik dit als een nieuw scheldwoord :

    "SASHA" sasjha... koopverslaafd persoon die veel lult over dingen die hij via horen zeggen of andere vage communicatie middelen heeft omgevormd tot zijn eigen op niets gebaseerde mening en tevens ZWAAR koopverslaafd is en ook eeuwig op zoek naar een bepaalde door hem genoemde geluid alszijnde "toon" op zoek is en deze waarschijnlijk nooit zal vinden)

  10. #10

    Standaard

    Ik ben inderdaad van plan om een EF86 buis te gebruken in de voorversterker.

    Weber speakers zijn uit mijn hoofd te vinden op www.webervst.com, daar staan de prijzen ook wel bij.

    Dennis

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top