Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: HARTKE Kickback 12

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard HARTKE Kickback 12

    Goeieavond! Ik ga morgen zeer waarschijnlijk een tweedehands HARTKE Kickback 12 combo ophalen. Ik was er al een tijdje voor aan het rondkijken, en heb het idee dat dit best populaire versterkertjes zijn, dus zijn er hier gebruikers die er wat meer over kunnen vertellen?

    Ik vind het een mooi compact ding, niet bedoeld voor optredens o.i.d. maar gewoon als huisamp. en HARTKE is volgens mij een goed merk met kwaliteitsspul, klopt dat een beetje met de werkelijkheid?

    B.v.d.

  2. #2
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Hartke klinkt allemaal best redelijk voor het geld, maar kwaliteitsspul zou ik het niet noemen. Zeker de goedkopere versterkers niet. Vooral de B-series combo's zijn niet echt betrouwbaar (ik heb m'n B90 open gemaakt en je ziet dan dat alles zo goedkoop mogelijk in elkaar is gezet). Ik betwijfel of de Kickbacks beter zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Die B-serie is wel duidelijk een Budget-serie (!) maar de Kickbacks zou ik niet goedkoop willen noemen. Volgens mij beginnen die rond de 600 euro en loopt de 12 richting de 700 - 800 nieuw. Ik ga er toch vanuit dat het een zeker kwaliteitsniveau haalt, mijn indruk was in elk geval zeer positief...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Best oke hoor, zeker als 2e amp. Als je je main amp achter je hebt staan en de KB voor je komt alles mooi in je smoel.
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  5. #5
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mule
    Die B-serie is wel duidelijk een Budget-serie (!) maar de Kickbacks zou ik niet goedkoop willen noemen. Volgens mij beginnen die rond de 600 euro en loopt de 12 richting de 700 - 800 nieuw. Ik ga er toch vanuit dat het een zeker kwaliteitsniveau haalt, mijn indruk was in elk geval zeer positief...
    De Kickbacks zijn inderdaad iets duurder, ze gaan verder waar de B-series ophouden (met een stukje overlap). Dat zegt alleen nog niets over de kwaliteit toch? Mijn ervaring (twee B90's en B60) is dat er nogal snel dingen scheuren, afbreken of andere manier kapot gaan. Wel heb ik het idee (muziekschoolversterker) dat de 14 en 21-ers al beter zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basswasp
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mule
    Die B-serie is wel duidelijk een Budget-serie (!) maar de Kickbacks zou ik niet goedkoop willen noemen. Volgens mij beginnen die rond de 600 euro en loopt de 12 richting de 700 - 800 nieuw. Ik ga er toch vanuit dat het een zeker kwaliteitsniveau haalt, mijn indruk was in elk geval zeer positief...
    De Kickbacks zijn inderdaad iets duurder, ze gaan verder waar de B-series ophouden (met een stukje overlap). Dat zegt alleen nog niets over de kwaliteit toch? Mijn ervaring (twee B90's en B60) is dat er nogal snel dingen scheuren, afbreken of andere manier kapot gaan. Wel heb ik het idee (muziekschoolversterker) dat de 14 en 21-ers al beter zijn.
    Je hebt natuurlijk gelijk, het zegt niet alles, maar prijs en kwaliteit loopt toch wel vaak gelijk op, totdat je natuurlijk in het Boetiek-segment komt, waar de prijs er vandoor holt...

    BTW: Ik heb de Kickback toch gekocht vandaag, een stukje spelen in de muziekzaak overtuigde me, een zeer goed en transparant geluid en voor mijn doeleinden meer dan voldoende vermogen. Ik wilde een basisgeluid dat richting het steriele ging, en dat is absoluut gelukt. En voldoende te regelen om voorlopig helemaal voorzien te zijn. Het is verder een zeer solide versterker, knoppen voelen stevig aan etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top