Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    > Bosch

    Ik ken de bekende Speed Metal Symphony maar al te goed, dus de verwachtingen waren redelijk hooggespannen (je moet het maar durven om iets zo te noemen :wink: ).

    Mijn bevindingen:
    - Het begint aardig out of key (ritme versus lead), ik had wat meer "easy listening" harmonieen verwacht om mee te beginnen en door het stuk heen. Ik begrijp dat je je eigen ding wil doen maar de bekende SMS grossiert hier in
    - Het geluid is een beetje te schel, wat meer smooth operating had geen kwaad gekund
    - Veel te weinig rust qua compositie, alles wordt door elkaar en over elkaar heen geragd (met als hoogtepunt het verdwaalde blaststuk). Hier en daar eens een akkoordenschema'tje zou wonderen doen. Als je op sommige punten flink gas terug neemt komen je hyperstukken zowel veel sneller over als beter uit de verf. Alle achtergronden bestaan uit riffs, het zijn dan wel geen extreem snele riffs maar tóch
    - Technisch is er net als altijd helemaal niets op aan te merken
    - Ik heb het idee dat als je wat meer de tijd neemt om nummers compleet op te bouwen je alle shred-sceptici omkrijgt: Je hebt de capaciteiten om flink te heerschen!

    Groetjes, Erik

    PS Ik moet toch echt eens een de spullen regelen waarmee ik ook kan opnemen, al die stukken hier motiveren enorm :lol:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    @Predator: Thanx! Idd drumkit from hell van Shakeel .

    @SiNiSTRaL: Dit is idd rechtstreeks en benaderd mijn oude 5150 geluid. Tja smaken verschillen maar ik moet toegeven dat ik mijn geluid op Beyond ook lekkerder vond dan deze.

    @schaap: De bass is qua frequentie idd wat mollig. Ik heb er nog wel iets aan gedaan, maar fris kreeg ik het niet. Zoals gezegd die double kicks zijn te extreem, maar met die animal wel leuk. Na dat geluid, als de muziek weer invalt, dat vind ik wel strak. Zang doe ik niet. Ik heb wel van vroeger gruntopnames van moi , wellicht dat ik die een kanariebui een keer post, is erg lachen namelijk.

    @Anders Destium: Ik speel een verminderde 5 en dat is eigenlijk de kracht van de melodie, maar idd not eay listening. De slagrifs zijn simpel gelaten omdat Shakeel daar nog over heen gaat spelen. Tja de drums zijn explosief, het is best moeilijk om dan echte dynamiek erin te krijgen.
    Ooit neem ik echt de tijd voor een nummer, ... ECHT! :-D

    Howdie,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

  3. #23

    Standaard

    ey bosch, hoelang speel je al gitaar?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    15 jaar met enkele onderbrekingen.

    Tot 8 maanden terug raakte ik de gitaar nauwelijks meer aan maar ... I AM BACK :P !
    Elke beperking is een verrijking.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top