Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard Marshall JMP MKII 100w vraagjes

    Hola,

    Gisteren op zo'n ding gespeeld en ik moet zeggen, dat hij me meer aanstond dan mijn JCM900, ik ga steeds meer de blues kant op en daar klinkt te 900 eigenlijk de aggressief voor.

    Ben een beetje de boel voor mezelf op een rijtje aan het zetten of ik het moet doen of niet. Daarom had ik een paar vraagjes aan de meer technisch aangelegden hier

    Dat er geen fx-loop op zit, kan ik goed mee leven, maar ik miste wel een beetje galm. Is daar op een nette manier een galmveer in te zetten? En zo ja wat zijn daar ongeveer de kosten van (als ik dat laat doen natuurlijk)?

    En dan natuurlijk de belangrijkste vraag, wat is een redelijke prijs? Het ziet er netjes uit, natuurlijk wel een oud maar niet verkaait of zo. Volgens de verkoper was hij nog helemaal origineel, wat natuurlijk al redelijk bijzonder is voor een ding uit 78.

    Het kriebelt, het kriebelt :-D
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    784

    Standaard

    Ik vraag me af of je dan niet beter een fx loop in kan laten bouwen.
    Your pretty face is going to hell.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Marshall JMP MKII 100w vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie
    Hola,

    Ben een beetje de boel voor mezelf op een rijtje aan het zetten of ik het moet doen of niet. Daarom had ik een paar vraagjes aan de meer technisch aangelegden hier

    Dat er geen fx-loop op zit, kan ik goed mee leven, maar ik miste wel een beetje galm. Is daar op een nette manier een galmveer in te zetten? En zo ja wat zijn daar ongeveer de kosten van (als ik dat laat doen natuurlijk)?

    En dan natuurlijk de belangrijkste vraag, wat is een redelijke prijs? Het ziet er netjes uit, natuurlijk wel een oud maar niet verkaait of zo. Volgens de verkoper was hij nog helemaal origineel, wat natuurlijk al redelijk bijzonder is voor een ding uit 78.

    Het kriebelt, het kriebelt :-D
    Holla Thijssie

    Is het een top of een combo?

    In principe kan je alles bouwen maar ligt er inderdaad aan hoe. Galmmod is geen kleine ingreep. In de regel moet je daar buizen voor bijbouwen. Het is mogelijk dat met een buis af te kunnen maar dan heb je een SS driver. Een veer is ongeveer 5 tientjes, 2 buizen 2 tientjes, buisvoeten, trafootje. Hele klus gaat al gauw boven de 200 in de richting van 300 Euro en misshien wel hoger. Ook maakt het van je amp gatenkaas

    Een sjieke oplossing is een outboard reverb, zo eentje die je aan de extra speaker hangt. Weet er een voor 450,=.

    Al

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard Re: Marshall JMP MKII 100w vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al
    Is het een top of een combo?
    Het is een losse top.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al
    In principe kan je alles bouwen maar ligt er inderdaad aan hoe. Galmmod is geen kleine ingreep. In de regel moet je daar buizen voor bijbouwen. Het is mogelijk dat met een buis af te kunnen maar dan heb je een SS driver. Een veer is ongeveer 5 tientjes, 2 buizen 2 tientjes, buisvoeten, trafootje. Hele klus gaat al gauw boven de 200 in de richting van 300 Euro en misshien wel hoger. Ook maakt het van je amp gatenkaas

    Een sjieke oplossing is een outboard reverb, zo eentje die je aan de extra speaker hangt. Weet er een voor 450,=.

    Oeh, dat gaat echt boven mijn budget.

    Daarbij zie ik die "gatenkaas" ook niet zitten. Dat vind ik zonde, de amp is nu helemaal origineel.


    Hij kost 600 euro. Ik zou er toch ff een blik door een techneut op willen laten werpen als ik hem zou kopen, zodat ik zeker weet dat hij helemaal tiptoppie is met evt nieuwe buisjes.

    Dan kom ik op een bedrag uit wat tegen de 12a 1300 euro (grof geschat) uit en dat gaat boven mijn budget.

    Sjit, sjit, sjit.

    Keuzes, keuzes....
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  5. #5
    Dude
    Guest

    Standaard

    leuk pedaaltje met reverb ???? ook goeie oplossing

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    leuk pedaaltje met reverb ???? ook goeie oplossing
    En dan lekker scheuren?... Nee, dat lijkt me helemaal geen goeie oplossing, galm voor je distortion... bleh!

    Zo'n outboard verb is geinig, die hang je aan extra speaker uitgang, zit spanningsdelertje die het signaal naar lijn niveau terugbrengt, dan veer instuurt via buissie en alleen reverb laat horen via extra speaker... Lollig effect, krijg je ook nog ruimtelijke effect door galm apparaat (met speaker dus) een eindje verderop te zetten... Holland maakt(e?) van die dingen meen ik.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    leuk pedaaltje met reverb ???? ook goeie oplossing
    Dat vind ik niet mooi klinken als die galm dan ook nog door de pre-amp distortion gaat.....
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  8. #8

    Standaard

    en jmp gaan verbouwen.

    ik zou het niet(nooit) doen verkoop hem dan en koop die nieuwe jcm 800 ofzo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    leuk pedaaltje met reverb ???? ook goeie oplossing
    En dan lekker scheuren?... Nee, dat lijkt me helemaal geen goeie oplossing, galm voor je distortion... bleh!

    Zo'n outboard verb is geinig, die hang je aan extra speaker uitgang, zit spanningsdelertje die het signaal naar lijn niveau terugbrengt, dan veer instuurt via buissie en alleen reverb laat horen via extra speaker... Lollig effect, krijg je ook nog ruimtelijke effect door galm apparaat (met speaker dus) een eindje verderop te zetten... Holland maakt(e?) van die dingen meen ik.
    Hoe zou je het hierboven omschreven effect , of vergelijk van galm vóór scheuramp willen zien bij gebruik van de bekende FenderOutboardReverb ?

    JaY

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Hoi Matthijs

    Prijs ..... je ziet ze steeds minder te koop staan , als ie echt jouw sound heeft lijkt mij het een goeie keuze .
    Meestal is het inderdaad verstandig een wat oudere buizenversterker even langs een techneut te brengen . Veel net aangeschafte 2e hands versterkers die ik hier binnen krijg voor modificatie en/of revisie hebben praktisch altijd nieuwe elko's en buizen nodig .
    Inbouw van reverb : beïnvloed altijd je originele versterker-sound en is inderdaad niet goedkoop .

    succes met je aankoop !

    Chris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top