Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Mesa/Boogie Quad preamp...

    wat zijn jullie iedeeen over deze preamp. hij is groot maar is tie het ook waard. en hoe is het geluid. klopt het dat het klinkt als de Mark series?

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Ja, daar bennik ook wel benieuwd naar. Ik twijfel nu tussen een ENGL 530 of de mesa quad....
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    moet je ff aan ibanez rulez (harrald) vragen, die heeft er 1
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #4

    Standaard

    Luister voor het geluid naar de oudere Metallica albums. Volgens mij hebben zij in het verleden veel met Quads gedaan.

    Als ik mij niet vergis is de ene helft van de Quad gebaseerd op de legendarische Mk IIC+ en de andere helft op de Mk III. Dat komt dus ook terug in het geluid
    Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza.

  5. #5

    Standaard

    Dat klopt. Ik vind hem super goed. Maar de 580 is ook erg mooi en die kun je programmeren. Is niet gek. Maar de dynamiek en het unieke karakter van de Quad is erg bijzonder. En vele vinden 'em organischer klinken dan een Triaxis.

    Voor meer info over de Quad moet je ff naar mijn site gaan.

    Maarten

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneCourt
    Luister voor het geluid naar de oudere Metallica albums. Volgens mij hebben zij in het verleden veel met Quads gedaan.

    Als ik mij niet vergis is de ene helft van de Quad gebaseerd op de legendarische Mk IIC+ en de andere helft op de Mk III. Dat komt dus ook terug in het geluid
    inderdaad (beidde dingen). Ik geloof dat metallica inderdaad vroeger veel quads heeft gebruikt.

    en daarnaast klopt het dat kanaal 1 helemaal op de mark IIc is gebaseerd en kanaal 2 op de mark III, voor beiden een clean en een overstuurd kanaal. dat cleane kanaal van de "mark III" is overigens niet echt clean, maar een kanaal met lichte tot heel aardige crunch. Zowel de clean geluiden als de ovestuurde geluiden zijn meesterlijk, de grafische eq is een wonderding en als je het goed gebruikt, heb je virtueel gewoon 8 kanalen.

    Ik heb dat ding zelf nu anderhalf jaar en heb m echt nog niet helemaal door, want alles is heel erg gevoelig (controls) en heel dynamisch: het reageert allemaal op elkaar. In ieder geval is het geluid meesterlijk en ik wil dr echt NOOIT meer vanaf!

    Harrald

  7. #7

    Standaard

    Hee maarten.

    je weet dat ik al een jaar of 2 je site van binnen en van buiten ken. jammer alleen dat er nu veel minder foto's opstaan van de achterkant en wat meer info... ik smacht naar meer. maar goed. de quad wil ik dus best wel graag hebben. maar de grote staat me een beetje tegen. weet iemand hoe diep die is vanaf dde frontplaat naar achter gerekend?

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben van plan om een Archief te maken met een hoop foto's van mijn rigs in verschillende stadia.

    Heb geen idee hoe diep de Quad is, behalve dan dat ie erg diep is Je zou eens naar Frans van jukebox in boekel kunnen mailen. Hij heeft er een staan. Toch wel tien centimeter dieper dan een Digitech GSP2101.

    mrtn

  9. #9

    Standaard

    nocki: ownersmanual staat gewoon op de mesa boogie site: doorlezen, dan heb je alle info die je nodig hebt!

    ownersmanual Mesa/Boogie quad preamp

    maten staan er geloof ik niet bij, maar wel de features en een omschrijving van wat er allemaal in en uit kan (dus de achterkant)

    harrald

  10. #10

    Standaard

    ja ik heb m natuurlijk al uitgeprint. zowat elka amp vban boogie heb ik al de manual van doorgelzen. help ongeloofelik bij het instellen.

    maar niet alle klopt. zoals bij de mark iv manual is er een satalite out.. niet dis bij de mijne. dat soort verchilletjes wil ik gewoon even ondervangen.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top