Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    ik merk het verschil idd goed, wanneer ik met mn humbucker yamaha met mn metalband speel, of met mn singlecoil yamaha.
    de humbuckers klinken als een soort van ondersteuning van de gitaren, zeker als de riffen synchroon lopen.
    de singlecoils springen er echt uit, synchroon of a-synchroon.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    offtopic:
    t vervelende is dat bands als soad en mudvayne nu-metal genoemd worden, enkel en alleen maar omdat ze NU bestaan, en metal spelen. terwijl ze beide een unieke sound hebben, en veel meer te bieden hebben dan van die super standaard nu-metal als POD bijvoorbeeld.

    ontopic:
    ik gebruik mn yamaha "jazz" voor mn metal- en mn skaband. je hoort dwars door twee krijsende gitaren heen de punch van die bas. een super-aggressief effect, heel mooi en geschikt voor metal dus. ik weet niet of alle bassen met singlecoils zich zo gedragen door een gitaarmuur heen, maar ik vind het geweldig
    Mudvayne is wel zwaar Nu-Metal, Soad al veel minder idd, net als Stone Sour en Staind.......deze bands hebben wel goede tempo-wisselingen en beter gitaarwerk etcetc....

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    wat versta jij precies onder nu-metal surferboy?

  4. #24

    Standaard

    alles wat ik nie leuk vind :razz: neej grapje......ehm.....moeilijk te omschrijven............*denkt over goede beschrijving......*
    Ondertussen......wat vind u dan Nu-Metal ??

  5. #25

    Standaard

    |---------------------------------|
    |---------------------------------|
    |---------------------------------|
    |-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
    |-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
    |-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
    Bands met dit soort gitaarwerk (dit is Mudvayne, en dit is het moeilijkste gedeelte van het nummer!!!!!!) Die denken dat ze """""""hard"""""" (let op de aanhalingstekens!!!!) zijn als ze dit soort teksten in hun nummers zetten: "Suicide suckin' on a mother fuckin' tailpipe" of "Sell out motherfuckers in the biz that try to fuck me" en die daarmee zoveel mogelijk geld willen verdienen..........(daarom ben ik fan van Stone Sour, omdat dat een side-project is van de zanger en gitarist van Slipknot..)

  6. #26

    Standaard

    nog een stukje "interessante" text van Mudvayne....

    "Pissing in my face
    Fuck you while you try
    To fuck me"


    nu mag u...... :wink:

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    offtopic:
    t vervelende is dat bands als soad en mudvayne nu-metal genoemd worden, enkel en alleen maar omdat ze NU bestaan, en metal spelen. terwijl ze beide een unieke sound hebben, en veel meer te bieden hebben dan van die super standaard nu-metal als POD bijvoorbeeld.

    ontopic:
    ik gebruik mn yamaha "jazz" voor mn metal- en mn skaband. je hoort dwars door twee krijsende gitaren heen de punch van die bas. een super-aggressief effect, heel mooi en geschikt voor metal dus. ik weet niet of alle bassen met singlecoils zich zo gedragen door een gitaarmuur heen, maar ik vind het geweldig
    0.

    Metallica bestaat ook nu.....das ook geen Nu-Metal...(naja.... :razz: ) Maiden bestaat ook nu....ook geen Nu-Metal........Blind Guardian zelfde verhaal........

  8. #28

    Standaard

    Was ik toch bijna Anthrax en Helloween vergeten.... :razz:

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    Metallica bestaat al iets langer dan nu....

    en Mudvayne is niet zo makkelijk als je denkt hoor, wel is goed op de bassist gelet? Ik heb ze gezien op FoR, was jij daar toevallig ook bij? :razz:
    die gast heeft echt wel wat in zn mars, en zo fokkin commercieel zijn ze nou ook weer niet, je kan wel gaan janken om simpele gitaarpartijen en een paar grovve teksten, maar je had de energie is moeten voelen toen zij speelden.....

    wat ik onder nu-metal versta:
    hardere muziek die beinvloed is door metal en soms ook rap, uitgevoerd wordt door dikke lelijke overgetatoeeerde commerciele debielen, die de meeste kamers van hun huis in hollywood nog niet eens van binnen gezien hebben, en voor elke dag van de maand een andere bigpimpin 4WD hebben, om over de Strip mee te cruisen.
    De gemiddelde leeftijd van de fans ligt tussen de 11 en 13 jaar oud.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    k3 bestaat ook nu :wink:

    ach wat is nou nu metal, ik vind dat het een veel te slechte naam heeft door bands als limp bizkit enzo. je moet aan muziek geen namen geven , iedere band is anders

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top