Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11
    basswasp
    Guest

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2003
    Locatie
    Gent
    Berichten
    185

    Standaard

    Er zijn geen ultieme metalbassen, alleen ultieme metalbassisten.

    >>ggggggGGGGGGGGOOOOOOOOOOONNNNNNNGGGGGGGGGGG<& lt;

    :razz:
    Less is more
    www.fairytone.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    ah je bedoelt jezelf, ??
    The groove should always be king

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2003
    Locatie
    Staeveswaert
    Berichten
    14

    Standaard

    hahahaha....ik MOET gewoon ff lachen :-D

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus
    Je ziet ook steeds meer stingrays in de metal scene, best logisch door dat penetrerende, felle geluid. Tis maar welke sound je zoekt, maar agressie hebben die beestje wel. Dan natuurlijk de thunderbirds en ibi's
    thunderbird is naar mijn bescheiden mening in het geheel ongeschikt voor metal. Afgezien van de looks.

    want: zwaar, passief ronkend geluid. niet direct genoeg voor metal.
    20 frets....hals niet geschikt voor een lage B. Passief. Niet de meest ideale actie. Tis gewoon geen metalbas...

    Neem een BCrich, Yamaha, of Vigier of van dat snelle spul.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    nou..ligt gewoon aan de metal zelf, als je laag drappig geluid wil, zeker wel. komaan soad is toch ook metal?
    The groove should always be king

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus
    nou..ligt gewoon aan de metal zelf, als je laag drappig geluid wil, zeker wel. komaan soad is toch ook metal?
    yups... SOAD is zeker metal!
    Elke metalbassist heeft zijn eigen geluid nodig. Ik hou van allerhande metal, van sommige nu-metal bands (mudvayne,...) tot hypersnelle deathmetalbands (immolation, dying fetus, hate eternal, angelcorpse).
    in death metal hoor je quasi nooit een bass (uitzonderingen als cannibal corpse natuurlijk)... ik hou erg van veel punch en grit, maar je hebt er die van laag en clean houden. elk wat wils.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus
    nou..ligt gewoon aan de metal zelf, als je laag drappig geluid wil, zeker wel. komaan soad is toch ook metal?
    yups... SOAD is zeker metal!
    Elke metalbassist heeft zijn eigen geluid nodig. Ik hou van allerhande metal, van sommige nu-metal bands (mudvayne,...) tot hypersnelle deathmetalbands (immolation, dying fetus, hate eternal, angelcorpse).
    in death metal hoor je quasi nooit een bass (uitzonderingen als cannibal corpse natuurlijk)... ik hou erg van veel punch en grit, maar je hebt er die van laag en clean houden. elk wat wils.
    Naja Metal......SOAD is een van de weinige goede Nu-Metal bands........

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    offtopic:
    t vervelende is dat bands als soad en mudvayne nu-metal genoemd worden, enkel en alleen maar omdat ze NU bestaan, en metal spelen. terwijl ze beide een unieke sound hebben, en veel meer te bieden hebben dan van die super standaard nu-metal als POD bijvoorbeeld.

    ontopic:
    ik gebruik mn yamaha "jazz" voor mn metal- en mn skaband. je hoort dwars door twee krijsende gitaren heen de punch van die bas. een super-aggressief effect, heel mooi en geschikt voor metal dus. ik weet niet of alle bassen met singlecoils zich zo gedragen door een gitaarmuur heen, maar ik vind het geweldig

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    offtopic:
    t vervelende is dat bands als soad en mudvayne nu-metal genoemd worden, enkel en alleen maar omdat ze NU bestaan, en metal spelen. terwijl ze beide een unieke sound hebben, en veel meer te bieden hebben dan van die super standaard nu-metal als POD bijvoorbeeld.
    ... my point exactly!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    ontopic:
    ik gebruik mn yamaha "jazz" voor mn metal- en mn skaband. je hoort dwars door twee krijsende gitaren heen de punch van die bas. een super-aggressief effect, heel mooi en geschikt voor metal dus. ik weet niet of alle bassen met singlecoils zich zo gedragen door een gitaarmuur heen, maar ik vind het geweldig
    Warwicks en singlecoils geven ook een enorme punch. In het algemeen heb ik de indruk dat singlecoils meer punch geven en makkelijk door een gitaarmuur breken.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top