Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard - -- LIVING COLOUR !!!!!!!!!!!!!!!!

    ... met de beste gitarist aller tijden, Vernon Reid. Er zijn nog kaartjes voor zondagavond 21 september in Hardenberg (het podium) vlakbij Zwolle. PARTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    179

    Standaard

    Kijk... Living Colour kan bij mij echt heel veel potjes breken, maareh... dat doen ze dan dus ook. Het was een behoorlijke puinhoop. Het schijnt dat de melkweg nog erger was, maar ik vond het optreden in Hardenberg echt onproffessioneel overkomen. Ik snap er niet veel van, want die band is al meer dan een decennium bezig... misschien zijn ze er wel te lang uitgeweest.

    De solo's van Vernon Reid zijn echt te gek, alleen langzame passage's, vage accoorden enzo kwamen er erg vaak niet uit.
    Het geluid was trouwens erg slecht. De band kampte ook behoorlijk met monitor problemen, uit elkaar vallende drumstellen en verkeerd ingestelde apparatuur.
    Tussen alle nummers zat vaak een minuut pauze. Op een gegeven moment zelfs een dikke 2 minuten omdat Corey Glover moest pissen. Laat ze dan even tegen het publiek lullen... een Steve Lukather of een Steve Vai zou er zonder een noot te spelen nog een te gek concert van weten te maken, maar de leden van Living Colour kijken elkaar afwachtend aan, spelen een accoordje om de stilte te breken en stemmen 3 keer achter elkaar hun gitaar...
    Ze speelden veel te veel nieuw werk van een CD die nog moest uitkomen, dat is wel nobel enzo, alleen reageert het publiek er nogal lauw op. Kan je verwachten, maar toch had ik het idee dat de band (in wisselwerking met het publiek) een beetje teleurgesteld was.

    Ze zijn live gewoon harder en daardoor VEEL rommeliger dan op CD. Op CD klinken ze veel funkier en dat waardeer ik juist zo aan ze. Ik ben door het concert echt razend benieuwd naar de CD, maar het concert zelf was geen hoogtepunt. Misschien verwachtte ik er wel teveel van, want ik ben en blijf toch wel een Living Colour fan.

    Toen ze Tomorrow Never Knows van de Beatles en Crosstown Traffic van Hendrix coverden (wat ze echt geweldig deden, met heel veel eigen inbreng, tempo- en stijlwisselingen enzovoorts) ging ik wel helemaal uit m'n dak! Love Rears ging trouwens ook van een leien dakje, en dat mag ook wel, want dat is per slot van rekening 'hun hitje'. Ze maakten er echt iets cools van... Ik heb geloof ik al 5 versies van dit nummer en toch vond ik hun live-interpretatie erg verrassend!

    Beetje gemengde gevoelens over het hele concert.

  3. #3

    Standaard

    wel jammer dat ze er een beetje met de pet naar gooien. Het zijn echt geweldige muzikanten, maar in hun hoogtijdagen klooiden ze ook nog wel eens.
    24-7 Spyz is trouwens ook weer bezig, die kwamen in dezelfde tijd op als Living Colour, en de muziek zit ook een beetje in die hoek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top