Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: Bassman 59RI

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard Bassman 59RI

    http://pub58.ezboard.com/fampworksho...tart=1&stop=20
    http://www.fenderforum.com/forum.htm..._number=315466

    Heeft een van jullie dit al eens geprobeerd en met eenzelfde resultaat?
    Ik had al eens geprobeerd de neg- en pos op mn speakers om te draaien om op laag volume eens te kijken of het verschillend klonk maar ze zaten wel zo godsgruwelijk vast, dat ik bang was het fragile verbindingsstukje op de speaker af te breken.

    Lees eerst de verschillende topics globaal en geef dan een mening.
    Ben benieuwd

    Grtz Richard
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Bassman 59RI

    Heeft een van jullie dit al eens geprobeerd en met eenzelfde resultaat?
    Ik had al eens geprobeerd de neg- en pos op mn speakers om te draaien om op laag volume eens te kijken of het verschillend klonk maar ze zaten wel zo godsgruwelijk vast, dat ik bang was het fragile verbindingsstukje op de speaker af te breken.

    Hou effe tegoed van me, geen tijd meer dit weekend.
    Zal ik vlg. week testen met de 2 Bassmans die ik hier heb staan toevallig.
    Ik heb simpel 'n splitkastje, waarvan 1 zijde in tegenfase aangesloten zit, en ik heb JACKS aan de speakerkabels, dus niet meer die cinchdingen.
    Makkie dus. Ik zet vaker d.m.v. speakers met opzet UIT fase > als ik met 2 Fenders optreedt en het is b.v. de Bassman en de SuperReverb, sta je UIT fase vanwege hun circuit > dan moet bij één van die amps dat kassie ertussen.

    Jay

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Als ik het goed begrepen heb , gaat het vooral om de R I versie.
    Jij hebt toch een omgebouwde Roadking? Ik weet niet of het daar ook bij geldt.
    Was iets met oude Jensens en nieuwe die pos en neg precies andersom hebben, terwijl het RI ontwerp hierop niet aangepast schijnt te zijn.
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard Re: Bassman 59RI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay
    Zal ik vlg. week testen met de 2 Bassmans die ik hier heb staan toevallig.
    Zo dan. Toevallig ff 2 bassmans

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Bassman 59RI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtypool
    Heeft een van jullie dit al eens geprobeerd en met eenzelfde resultaat?
    Nee, alleen maar zonder resultaat geprobeerd.

    Heeft Ken Fisher daar ooit niet een onzin verhaal over geschreven?

    Al

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtypool
    Als ik het goed begrepen heb , gaat het vooral om de R I versie.
    Jij hebt toch een omgebouwde Roadking? Ik weet niet of het daar ook bij geldt.
    Was iets met oude Jensens en nieuwe die pos en neg precies andersom hebben, terwijl het RI ontwerp hierop niet aangepast schijnt te zijn.
    Klopt, mijn eigen "Bassman" en een R.I.Bassman van een kennis die ik hier heb staan voor onderhoud.

    ( en om Sash even te jennen : ik heb er zelf NOG twee > '64 en '65 ! )

    Ik heb een andere kennis met een R.I. uit 1991, die had de OT-draden omwikkeld met een label van fender uit > dat de draden precies andersom moesten zitten aan de connectoren > weet niet of dat hiermee wat te maken heeft, of dat de OT gewoon "foutief" gewikkeld is geweest qua kleur draden, anders krijg je pos.feedback.

    Verder kan ik je nog vertellen dat die 2e R.I. die ik hier heb een latere is, uit 1998 > dat circuit en de hele bouwconstructie vann chassis wijkt af van de ouwere R.I.'s Ook de trafo's zien er anders uit dan de eerste series. Tóch is het er wél nog een met EMI's en géén jensen zoals de huidigen.

    Jay

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    de draden precies andersom moesten zitten aan de connectoren > weet niet of dat hiermee wat te maken heeft, of dat de OT gewoon "foutief" gewikkeld is geweest qua kleur draden, anders krijg je pos.feedback.

    Als je de reacties op de forums leest merken sommigen daadwerkelijk een verbetering van hun sound en sommigen totaal geen verschil.

    Verder kan ik je nog vertellen dat die 2e R.I. die ik hier heb een latere is, uit 1998 > dat circuit en de hele bouwconstructie vann chassis wijkt af van de ouwere R.I.'s Ook de trafo's zien er anders uit dan de eerste series. Tóch is het er wél nog een met EMI's en géén jensen zoals de huidigen.

    Dat is intressant, welke versie ziet er het best uit, de vroege of recentere?

    Richard
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    >Dat is intressant, welke versie ziet er het best uit, de vroege of recentere?

    Richard[/quote]

    haha, zoals meestal > de eerstere versies. Die met de VELE zekeringen aan de PT. De latere heeft er géén meer. Board is anders, pots zien er anders ( goedkoper ) uit. Hij heeft ook een aardeklemmetje aan het achterpaneel zitten, de eersten hadden dit niet.
    Andere ( goedkoper uitziende ) afschermkapjes over de pre-ampbuisjes. Andere buisvoetklemmen, die breken vaker, ik ken deze ex. maar al te goed. En het allervoornaamste > andere caps dan de eerste R.I.'s.
    Heb div. kennisen met R.I.'s, hebben echter nog geen kans gezien deze ernaast te zetten.


    Jay

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    >Als je de reacties op de forums leest merken sommigen daadwerkelijk een verbetering van hun sound en sommigen totaal geen verschil.

    Heb zonet een en ander zitten vergelijken. Zowel op die '98 R.I. en mijn eigen Bassman is er géén verschil te horen als ik de polariteit van de speakers omdraai. Heb een hele tijd zitten AB-en, op lage snaren gelet, daarna op middengebied en hoog > geen verschil. Heb ook al vaker gelezen dat dit bullshit is wat daar verteld wordt, maar goed , je eigen bevindingen vind ik altijd belangrijk > wat JIJ hoort en niet zozeer wat anderen schrijven.

    Wil effe terzijde tevens een aantekening plaatsen wat ik vaker van anderen ook hoor die erop spelen ( en vergeet even niet , de Tweed Bassman is en blijft mijn favorietste amp ) > nu ik hier thuis weer zit te testen met die amps > ze klinken voor geen meter ( hard gezegd dan ) op zacht volume !!
    Iemand die beweert dat dit mooie Fendersound is heeft er nog nooit een goeie AB763 naast gehoord.
    Het blijkt mij wederom dat een cathodevolgercircuit eerst flink op zijn donder moet krijgen om tot "leven" te komen en dan wél een aangename crunch en feel opwekt. Op zachter volume blijft ie echter doods en stug vooral, vrij plat en karakterlozer dan b.v. een SuperReverb.
    Op het podium vind ik zo'n Bassman werelds klinken > precies mijn smaak. met mijn SuperReverb of Twin kom ik niet in die buurt. Die zijn gewoon voor andere dingen. Ook kan de Bassman ( net als een Marshall ) beter overweg met scheurpedaaltjes.

    Nou, kom maar op met die commentaren.....wie ?
    ( even meegerekend dat ik het hier niet over een ouwe 5F6 heb, geen ervaring mee )

    Jay

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Het is dat je zo'n teringend weg woont Jay, anders had ik wel zin gehad ff langs te rijden om jouw mening over mijn versterker eens te horen en of deze nu iets te koud afgesteld staat( AJ) of niet en te kijken of er verbeterpunten zijn.

    Een meeting tijdens een of ander concert of jamsessie met alle Vintage Versterkers (t/m 1983)bezoekers zou best leuk zijn. Eens,ooit :P

    Grtz Richard

    Waar kan ik de productiedatum van mijn RI ook alweer vinden?
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top