Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 73

Discussie: Koch ClassicTone

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Vind het geluid instellen op mijn Koch relatief eenvoudig. Wel is het prettig om te weten hoe een gitaar het geluid veranderd bij een instrumentwissel. Ik weet dat is presence moet veranderen bij wissel van Strat naar Gretsch. Is op podium, tijdens de wissel, een fractie van een seconde werk. Mocht ik het vergeten is de toonknop van een instrument ook nog een optie....... Veel optredens doen laat je ook meer ervaring hiermee op doen. Hiervoor had ik een Mesa Boogie waarbij het stoten tegen een knop door een geluidsman snel een drama kon betekenen. Slecht verlicht podium is dan helemaal erg. Grote knoppen op de Koch zorgen er voor dat je zelfs op de tast nog terug kunt vinden naar je sound.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ach, het is zo met elk merk: je houdt er van of niet. De Mesa Mark V kon ik geen vrienden mee worden, Engl ook niet, Fender Vibroverb Brownface geweldige amp!, Bogner is hemels alleen jammer dat hij te zwaar is, Koch vind ik ook super behalve de MT.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    https://youtu.be/ZgwnjqtGy3E

    update van de Classictone....geweldig!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    https://youtu.be/ZgwnjqtGy3E

    update van de Classictone....geweldig!
    Update uit 2016.. Ik zit eigenlijk te wachten op een goede demo van de Greg Koch KOCH. En dan niet door de chickenpicker himself, want hij klinkt op elke amp grosse modo als Greg Koch. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    https://youtu.be/ZgwnjqtGy3E

    update van de Classictone....geweldig!
    Als je die video ziet lijkt het of er meer over het ding te lullen dan te spelen valt.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goeie demo van die Classic tone. Klinkt best wel scherp en er zit een bepaalde hiss in die crunch en lead sound die ik moeilijk trek.
    Ik mis definitie, warmte en strakheid.
    Die Greg koch signature, zelfde verhaal. Schel, scherp, niet lekker rond. Ze zien er qua design wel waanzinnig uit, daar zijn ze wel op vooruit gegaan.
    Maar anyway... zal persoonlijke voorkeur zijn. Al moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat je ze weinig tegenkomt op de bühne. Rond de eeuwwisseling waren kochs zeer populair tot pakweg 2005.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Goeie demo van die Classic tone. Klinkt best wel scherp en er zit een bepaalde hiss in die crunch en lead sound die ik moeilijk trek.
    Ik mis definitie, warmte en strakheid.
    Die Greg koch signature, zelfde verhaal. Schel, scherp, niet lekker rond. Ze zien er qua design wel waanzinnig uit, daar zijn ze wel op vooruit gegaan.
    Maar anyway... zal persoonlijke voorkeur zijn. Al moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat je ze weinig tegenkomt op de bühne. Rond de eeuwwisseling waren kochs zeer populair tot pakweg 2005.
    Het moet je ding zijn. En als ik zie wat een Victory V30 kost, dan is de keuze voor mij niet moeilijk. Wel een toffe verpakking van Koch.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Inmiddels heb ik tientallen gigs gedaan met de Classictone 410. Beamblockers gemonteerd en geniet van het geluid. Gebruik alleen cleane kanaal , op een enkele uitzondering na, en dat levert de amp zeer goed. Met een Gretsch is hij echt prachtig.
    Blijkt dus zeer betrouwbaar en kan echt een stootje hebben. Dus echt roadproof gebouwd.
    Nog meer liefhebbers van de Classictone?
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Inmiddels heb ik tientallen gigs gedaan met de Classictone 410. Beamblockers gemonteerd en geniet van het geluid. Gebruik alleen cleane kanaal , op een enkele uitzondering na, en dat levert de amp zeer goed. Met een Gretsch is hij echt prachtig.
    Blijkt dus zeer betrouwbaar en kan echt een stootje hebben. Dus echt roadproof gebouwd.
    Nog meer liefhebbers van de Classictone?
    Ik heb er ooit één gig mee gedaan omdat mijn amp kaduuk was en mijn vriend zijn Classictone liefdevol uitleende. Het was in een grote tent op een feest van diverse hockeyclubs te Apeldoorn. Radial Tonebone distortion ervoor en ik had best een goed geluid. Het drivekanaal ging voor mij persoonlijk niet ver genoeg. Voor highgain solo's heb je dan toch een pedaal nodig. Ik vond de Classictone overall wel fijner dan de Multitone die ik ooit had. Die klinkt wat platter. Ik snap dat een Gretsch > cleane kanaal al gauw lekker klinkt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Heb er redelijk wat tijd op gespeeld nu, zowel de Classic als de Greg en beide zijn zeer goed “donkerder” in te stellen, zeer zeker de Greg. Vergeet niet dat Greg een tele-man is met country achtergrond, wat ook zijn voorkeur voor sounds verraadt. Ik zou zeggen: probeer ze zelf...
    Voor metal of zeer zware rock kies je waarschijnlijk iets anders, maar daar waren jullie zelf ook vast achter..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top