Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73

Discussie: Koch ClassicTone

  1. #1

    Standaard Koch ClassicTone

    Zijn er hier Koch ClassicTone gebruikers? Of mensen die er weleens op gespeeld hebben?

    Klinkt ie vol en warm? En heeft iemand weleens een fuzz pedaal gebruikt op deze amp?

    Deel gerust je ervaringen, ik ben benieuwd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Heb vandeweek nog (bij marc_odijk thuis) over een classictone gespeeld en om eerlijk te zijn was ik niet onder de indruk (sorry marc ). Vond hem erg bot klinken en met m'n Red Snapper klonk het heel raar en schril. Even later over Marc's Prosonic gespeeld en er kwam gelijk weer een smile op m'n gezicht

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor je informatie Sas. Tot nu houd ik het nog steeds bij een BB.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik heb er hier eentje staan, is niet van mij hoor, en ik ben er ook niet echt van onder de indruk, als je de directe concurrent wilt testen kun je eens de Engl classicline proberen, die vind ik persoonlijk wat mooier. Mijn huisgenoot is echter helemaal dol op de classictone en haalt er wel mooie geluiden uit. Z'n nieuwste cd is er compleet mee ingespeeld.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Toch best raar dat ie bij hem zo goed klinkt (vandaag nieuwe album gekocht en de sound is echt GOED) en wij er niets mee kunnen. Zal wel aan z'n speelstijl liggen.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Vandaag pas gekocht ? Ga je schamen !
    Maar goed, beter laat dan nooit

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ik heb er ook 1. Het is niet bepaald een versterker die "alles" kan, maar ik geef even een paar aandachtspunten mee:
    - Je hebt zo'n versterker vooral voor het Fenderachtige cleane kanaal
    - Wat mij opvalt is de behoorlijke hoeveelheid laag die de Classictone afgeeft, waarschijnlijk door de 4x10 opzet. Er zit alleen ook zoveel hoog in dat dat het meest opvalt. Het overdrive kanaal moet flink getemd worden om niet te trebbelig te zijn. Oh ja, en wat hem vooral trebbelig maakt is de galm. Daar mag wel ergens een condensatortje tussen om meer in lijn te blijven met het ongegalmde geluid.
    - Ik heb de Classictone tegenwoordig thuis dicht tegen een goed gevulde boekenkast aan staan (o.a. voor de buren) en dan komt er ineens echt veel laag uit (metal geluid). Ik ga nog eens experimenteren met hoeveel ik de achterkant dicht moet maken om een perfecte balans te krijgen van de 2 kanalen
    - Ik gebruik ook een kast met 2x12 oude Celestion G12H-30. Zowel los als tezamen met de 4x10 geeft dat een dijk van een geluid. Ik wil een trouwens een modificatie om tegelijk met de kanaalomschakeling ook te wisselen van luidsprekerset. HEEFT IEMAND DAAR ERVARING MEE??

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Theoretisch is het wel mogelijk. Dan zou er een soort van a/b box tussen de speakerconfiguraties geplaatst moeten worden.
    Neem eens contact op met Peter v Weelden (www.vanweelden.com). Die heeft er vast ervaring mee.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Het is waarschijnlijk eenvoudiger gewoon het kanaalrelais te vervangen door een gelijksoortig dubbelwerkend relais en een bypass schakelaar om te regelen dat de output naar keuze wel of niet naar een andere luidspreker uitgang gaat. Ik snap wel hoe het moet en kan het waarschijnlijk wel zelf maken ook, wou alleen plus en min ervaringen horen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Ik geloof dat je het geluid van de Classic Tone wat kan opkrikken als je de Pressence knop bijna dicht zet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top