Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
Ik heb jarenlang op kochs gespeeld en wel de volgende types:
- de eerste serie studiotone: leuk ampje. Wat me tegenstond: het schreeuwerige hoog op het drive kanaal. Te weinig laag mid. Clean werd schril op hoog volume voorbij 10 uur, dus op podium volume. Ook met een 212 kast eraan niet op te lossen.
Zwakke punt: de trafo’s, die het begaf en die vervangen moesten worden.
- de multitone 2: clean geweldig goed, crunch doods, te weinig strakheid en mids. Leadkanaal: wollig, geen definitie. En probleem was dat ik zelfs met de boost voluit niet hoorbaar was in band setting. Wel een versterker die goed met pedalen werkt door het goeie clean kanaal. Had ook een mooie reverb aan boord.
- de twintone 2: de beste koch van alle die ik gehad heb. Veelzijdig, en erg functioneel. Op alle kanalen een degelijke sound, leadkanaal alleen niet teveel gain geven, anders ook teveel brij en te weinig definitie. Een beetje het manco van een koch vind ik.
- de powertone 1: te hard voor mijn spel in de band. Clean heel steriel, crunch te weinig mids, lead ook weer te wollig en mist iets waardoor het geheel verzuipt.
Niet mijn ding en na een jaartje weggedaan.
Zoals je weet heb ik ze ook gehad en deel jouw mening totaal niet! Inmiddels speel ik nu al jaren alweer op de Studiotone met 2x12 Koch cab eronder en vind hem vergelijkbaar met de Bogner Shiva die ik ook jaren heb gehad. Helaas was de Shiva te zwaar om te tillen. Maar qua sound vind ik ze beiden aardig bij elkaar in de buurt komen. Koch is wel gevoelig voor een goede afstelling. Maar als je die eenmaal gevonden heb je een wereldamp. Je kan Koch gemakkelijk schril of te bassig afstellen maar dat heb je met meer amps...