Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard voordeel 7 snarige gitaar

    hallo allemaal ik heb een vraagje. ik wil een gitaar aanschaffen met zowieso een floyd rose trem en nu zat ik mischien ook te denken aan iets met 7 snaren. Kwalitatief hoeft het niet zo heel erg goed te zijn want ik gebruik hem alleen als studio gitaar, maar is het zo dat ik dan eigenlijk zo alles zou mee zou kunnen spelen zonder omlaag te stemmen en hoe pak ik de akoorden ? gewoon zonder die bas snaar of zit er juist een hogere snaar extra op. of zeggen jullie van blijf nu maar gewoon bij die 6 snaren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Persoonlijk zeg ik: zie eerst dat je het maximale uit een 6 string haalt en pak dan een 7 string.

    Op een 7 string zit een extra lage B boven de lage E. Vooral voor zware muziek dus...
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Ik vin een 7snaar op zich best cool

    en ik wil er ook ooit nog is eentje, als ik de knaken heb

    Je krijgt er veel inspiratie door om lekkere vette riffs te schrijven

    CheerS!!
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Inderdaad, als ik de knaken heb. Tot die tijd maar eens flink doorshredden op mijn 6 string en trouwens eerst een nieuwe Jackson USA kopen, dan zie ik wel weer verder.
    Als ik echt vette Scheine heb wil ik denk ik een Jackson USA custom 7 string. Maar ja, verre toekomst he?
    Ik wil zeker een 7 string eens proberen, kijken hoe dat speelt
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hmmm, tja voor die 230 euro van die ibanez hoef je het niet te laten opzich, toch ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Wat bedoel je?
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  7. #7

    Standaard

    Ik ben van plan om in B stemming te gaan spelen. Dus ik vroeg me ook af om een 7 snarige gitaar te gaan spelen.

    Het is alleen ook mogelijk om je gitaar met dikkere snaren omlaag te stemmen naar B toe. Dus zoals een 7 string maar dan zonder de hoge e
    Ik doe wel ook veel hogere dingen, maar dat is natuurlijk ook mogelijk door op de b snaar te spelen hoger op de hals. Maar het kan wel een gemis worden lijkt mij.

    Wat is jullie mening hier over? Wat is het slimste om te doen? Een 7 string of een omlaag gestemde 6 ?

    ( Ik ben trouwens nieuw hier op het forum, hallo iedereen )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2003
    Locatie
    Breukelen
    Berichten
    1.687

    Standaard

    of je gaat lekker drop A spelen... ik denk dat veel mensen minder creatief worden als ze een extra snaar krijgen: de nieuwe mogelijkheden zijn niet bijster groot(alleen lager) misschien moet je het zien als een aanvulling van de creativiteit... het kan natuurlijk zo zijn dat je ZO creatief bent dat je je creativiteit niet meer op een 6-snaar kwijt kan...

    ik hou het op 6; is voor mij al lastig zat...
    Als ik al wat in een band doe, dan is dat hoofdzakelijk als entertainer...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Misschien kan je ook eens een bariton gitaar proberen. Dit zijn gitaren met een langere nek zodat je makkelijker in lagere stemmingen kan spelen. Je kan met een bariton gitaar trouwens niet in E spelen (dacht ik). ik heb gehoord dat de spanning op de nek dan te groot wordt. Esp ltd maakt redelijk wat bariton gitaren. Een bariton gitaar staat standaard in(van laag naar hoog): b e a d f# b suc6
    ESPlayer

  10. #10

    Standaard

    Komt een bariton gitaar dus eigenlijk niet op het zelfde neer als een 6 snaar omlaag stemmen naar B? Of bedoel je dat dat alleen mogelijk is op en bariton gitaar? Want als ik gitaristen zie die in B spelen op een 6 snaar, dan is het mij in ieder geval nog nooit op gevallen dat ze een langere nek hadden.

    Hoeveel langer is die langere nek dan. Dit lijkt me namelijk nog lastiger dan een dikkere nek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top