Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 89
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het boek gaat eigenlijk niet zozeer over welke noten je nou moet spelen, maar zoals de titel eigenlijk al aangeeft, over de coordinatie tussen beide handen. (de mechanics).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    De bijgaande CD is wel een beetje ontmoedigend. God, wat is die kerel goed. :cry:

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster
    Het boek gaat eigenlijk niet zozeer over welke noten je nou moet spelen, maar zoals de titel eigenlijk al aangeeft, over de coordinatie tussen beide handen. (de mechanics).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster
    De bijgaande CD is wel een beetje ontmoedigend. God, wat is die kerel goed. :cry:
    O, fijn... Kon je dat niet ff eerder zeggen... :x Nu heb ik 'm al besteld! :evil:

    Nee hoor, grapje, Nu maar hopen dat het geen weken en weken gaat duren voor ik 'm heb!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Heb je trouwens Guitar Pro 3 al gedownload??? Dat vond ik zelf een erg behulpzaam programma. Ik gebruik het erg vaak en heb een aantal van die oefening van Stetina uitgeschreven (geloof ik). Met een beetje handigheid kun je wel ergens een crack vinden. De shareware versie is al handig!

    Hier zijn ook al een aantal topics over geweest, dus ff zoeken.

    http://www.guitar-pro.com/


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Aan Zee
    Berichten
    162

    Standaard

    @ moretel, dat 30 days guitar workout klinkt als een zeer nuttig boek. Maar ik heb al heel wat sites afgezocht maar kan hem nergens bestellen. Dus waar heb jij hem vandaan.

    Ik ben van plan om binnenkort een paar gitaartechniek boeken te bestellen dus heeft iemand nog aanraders.
    Ik zoek geen boeken waar allemaal riffs of solo's instaan zoals 1001 blueslicks en play the greatest solo's of all time maar gewoon boeken die verschillende gitaar technieken beschrijven zoals sweeps appergio's etc.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb 'm indertijd bij Albersen in Den Haag gekocht.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Ik heb em gisteravond ook maar effe besteld bij Bol.com, ik wil nu eindelijk wel eens weten waar al die commotie om te doen is! En om de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten. Ben zeer benieuwd!!!

  8. #18

    Standaard

    Ik wil ff schaamteloos gebruik maken van dit topic om mn eigen vraag te stellen:P

    Is dat book Speed Mechanics... ook geschikt voor mensne zoals ik, die eigenlijk totaal geen ervaring hebben met snel spelen of solo's, en een jaar spelen ong. Ik speel nu gewoon nummers na enzo (zeg niveau Seek & Destroy, Slayer) en wil graag mn techniek wat uitbreiden. Is dit boek ook goed voor mij om mee te beginnen of kan ik beter nog wat langer gitaarspelen alvorens dit boek aan te schaffen?

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackSun
    Ik wil ff schaamteloos gebruik maken van dit topic om mn eigen vraag te stellen:P

    Is dat book Speed Mechanics... ook geschikt voor mensne zoals ik, die eigenlijk totaal geen ervaring hebben met snel spelen of solo's, en een jaar spelen ong. Ik speel nu gewoon nummers na enzo (zeg niveau Seek & Destroy, Slayer) en wil graag mn techniek wat uitbreiden. Is dit boek ook goed voor mij om mee te beginnen of kan ik beter nog wat langer gitaarspelen alvorens dit boek aan te schaffen?
    Nou, het is eigenlijk voor wat gevorderde gitaristen bedoeld. 't Is in ieder geval geen complete gitaarmethode! Dus je moet al wat kunnen spelen. Maar aan de andere kant: het is ook wel goed om de basis goed te krijgen. Ik denk dat als je snel met dit boek begint, dat dat geen slecht idee is. Alleen moet je alles wat langzamer spelen dan Stetina het doet...

    Ik zelf hen 'm overigens nog niet binnen: 'k heb 'm bij Bol.com besteld (week geleden) maar hij staat nog steeds op 'Wordt verwerkt'.... Spijtig. In ieder geval: ik ben sinds kort weer fanatiek aan het gitaar spelen maar wacht nog wel met het echte oefenwerk totdat ik dat boek heb. Straks leer ik mezelf van alles en nog wat aan, wat weer niet klopt met dat boek.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Voor een beginner is het goed te doen vooral als je later ook solo's wil spelen en je spel wilt ontwikkelen, alleen zul je langer uit moeten trekken voor de oefeningen die je dan vooral netjes moet spelen, let niet op snelheid in het begin.
    Een goede houding en ontspannen spelen zijn erg belangrijk.

    Stretches moeten de tijd krijgen, niets forceren, vermoeid gevoel mag maar pijn is stoppen. Als je elke dag een 15 - 30 minuten uit dat boek doet en niet te snel (binnen een maand) resultaat wil zien zul je vanzelf het resultaat wel merken op de lange termijn.
    Een 1 2 3 4 oefening heeft meer zin goed uitgevoerd op 50/minuut dan krampachtig op 100.
    Begin op een snelheid dat je precies ziet en voelt wat je doet, ook al lijkt dat nog zo langzaam. Ga pas omhoog als je de oefening beheerst, in kleine stapjes.
    Een metronoom is onmisbaar om je maatgevoel te verbeteren en vooruitgang bij te houden.

    Verder moet je gewoon elke dag serieus aan de slag, pin je niet vast op snelheden van 200 - 210
    4 of 6 noten per tel geeft op 120 al een resultaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top