Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    80

    Standaard Mijn nieuwe ouwe Music Man Sabre!

    Ik heb vandaag een vette aankoop gedaan.. Een tweedehands Music Man Sabre II uit 1978. Een door Leo Fender ontworpen gitaar, met 2 humbuckers en actieve electronica. Deze is het:



    Vandaag al gehoord op het oefenversterkertje, morgen voor het eerst serieus tijdens de repetitie op m'n AC30. Kan niet wachten!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    hmz nee sorry niet mijn smaak maar toch gefeliciteerd man!
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    15 juli 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    75

    Standaard

    Te gek! mooi man!! Wat moest je ervoor betalen?
    I've always been crazy, but it kept me from going insane (W.J.)

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    80

    Standaard

    Hij kostte me ongeveer 600 euro. Nu alleen nog een koffer erbij, en dan ben ik blij

  5. #5

    Standaard

    Mooi ding, gefeli, echte jaren 80 gitaar. Hoe zit dat met die brug, is dat een vaste of een trem, kan het niet goed zien.
    Koffertje is 59 euro bij Vox Humana.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    80

    Standaard

    Nou ja, jaren 80, hij is dus uit 1978.. De brug is een vaste brug, geen tremolo dus. Maar heb ik ook niet nodig, gebruik ik niet in mijn spel.

    Wat betreft de electronica, de knoppen die er op zitten zijn: volume (ERG veel output, meer dan een Les Paul), bass, treble (EQ dus actief), een 3 standen schakelaar voor de pickups, een fase-schakelaar, en een treble boost schakelaar.

  7. #7

    Standaard

    GEFELICITEERD,

    Is een beregoede aankoop voor een niet overdreven bedrag. Deze gitaar hoeft zich niet te bewijzen, dat heeft zijn afkomst al gedaan.

    DAAR GA JE VAN GENIEEEETEN!!! :wink:

    Groetjes,
    Bert.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Geil beestje is het.. .gefeliciteerd
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    80

    Standaard

    Vandaag de hele repetitie (een uur of 7 lang) op de gitaar gespeeld. Super! Wat een output zeg, ik kon m'n distortion-pedalen achterwege laten, het enige wat ik gebruikt heb: volumeknop, de AC30 (op een veel lager volume dan normaal) en m'n MXR Preamp om de Vox nog wat meer moeite te laten doen. Te gek!
    Halverwege de repetitie de 0.09 set die er op zat vervangen door een voor mij gangbare DR 0.11-0.50 set, en pfff, dat maakt ook nogal uit zeg, een NOG vollere, rijkere klank dan de gitaar al had.
    Algemene conclusie: ZEER goeie aankoop, alleen nu nog een manier verzinnen om zowel m'n oude vertrouwde Tele als deze Sabre te gebruiken (oftewel: op de één of andere manier volumes gelijk trekken).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amp
    Vandaag de hele repetitie (een uur of 7 lang) op de gitaar gespeeld. Super! Wat een output zeg, ik kon m'n distortion-pedalen achterwege laten, het enige wat ik gebruikt heb: volumeknop, de AC30 (op een veel lager volume dan normaal) en m'n MXR Preamp om de Vox nog wat meer moeite te laten doen. Te gek!
    Halverwege de repetitie de 0.09 set die er op zat vervangen door een voor mij gangbare DR 0.11-0.50 set, en pfff, dat maakt ook nogal uit zeg, een NOG vollere, rijkere klank dan de gitaar al had.
    Algemene conclusie: ZEER goeie aankoop, alleen nu nog een manier verzinnen om zowel m'n oude vertrouwde Tele als deze Sabre te gebruiken (oftewel: op de één of andere manier volumes gelijk trekken).
    Je zou die Seymour Duncan Pickup Booster pedaal daarvoor kunnen gebruiken. Is het je nooit opgevallen dat als een vrij zwak element door een overdrive pedaal gooit het ineens drie keer zo hard klinkt? De Pickup Booster doet dat ook maar dan clean.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top