Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: for all you lefty`s

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard for all you lefty`s

    wie spelen er hier allemaal linkshandig ?
    dan heb ik een vraag aan jullie.

    Als ik een linkshandige gitaar zie, ziet dat er raar, en ook erg lelijk uit. puur omdat ik rechts gewend ben.........ik denk dat heeeel veel mensen dit hebben

    maar hoe zien jullie dit ? vinden jullie rechts juist lelijk ? of toch links (omdat je vaker rechts ziet) ondanks dat je er zelf op speelt.........

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    ik vin rechts raar als ik ze naast m'n linkse zie, niet lelijk ofzo. (kheb een omgekeerde strat)
    "The day that I die is the day that i shut my mouth and put down my guitar."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Vind ze beide niet raar of lelijk. ze zijn natuurlijk precies hetzelfde. Het idee dat iemand andersom speelt vind men raar als je dat met jezelf vergelijkt.
    Draai je gitaar maar een keer om en doe alsof, dat voelt erg vreemd aan of je nou rechts of links bent.
    Sinds ik gitaar speel(en dat is nog niet zo lang)valt het mij meer op dat ik best nog wel regelmatig lefty's zie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    152

    Standaard

    Ik ben links maar ik zie linkshandig spelen niet als een optie. Ik vind het net zo zinloos als de snaren van een piano omwisselen...ook al vereist het misschien relatief meer oefening voor je rechterhandje.
    Daarnaast heb ik nou een vette gitaarcollectie, die ik anders niet zou kunnen hebben. Ik zal voor de gein ooit wel zo'n linkshandig onding aanschaffen hehe.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Texter
    Ik ben links maar ik zie linkshandig spelen niet als een optie. Ik vind het net zo zinloos als de snaren van een piano omwisselen...ook al vereist het misschien relatief meer oefening voor je rechterhandje.
    Daarnaast heb ik nou een vette gitaarcollectie, die ik anders niet zou kunnen hebben. Ik zal voor de gein ooit wel zo'n linkshandig onding aanschaffen hehe.
    Waarschijnlijk ben jij links om interessant te doen of je bent een van die gelukkigen die 2handig is of zoiets.
    Een gitaar vergelijken met een piano dat is hetzelfde als een drumstel en een triangel.
    Om rechts te leren spelen zou het fretten zelfs makkelijker zijn om onder de knie te krijgen, maar slagritme's valt bijna niet te leren met je (verkeerde)hand,bij mij niet in iedergeval.

    Dus waarom het jezelf moeilijker maken dan het al is. Alleen maar voor je gitaarcollectie. Die collectie komt er bij mij ook wel, duurt alleen wat langer. maar kan maar op 1 tegelijk spelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Links te leren spelen moet dat uiteraard zijn. mijn excuses.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @iro
    ik vin rechts raar als ik ze naast m'n linkse zie, niet lelijk ofzo. (kheb een omgekeerde strat)
    maar links zie je dus eigenlijk wel als standaard ? (zoals de meeste van ons rechts als standaard zien)
    dat lijkt me wel raar, omdat je overal toch rechts zie

  8. #8
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woutB
    Om rechts te leren spelen zou het fretten zelfs makkelijker zijn om onder de knie te krijgen, maar slagritme's valt bijna niet te leren met je (verkeerde)hand,bij mij niet in iedergeval.
    Als ik op een linkshandige probeer te spelen heb ik juist veel moeite met mijn frettechniek. (ik ben rechtshandig ook in spelen) :-?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    vaag,waarom zou je linkshandig spelen, als je van nature rechtshandig bent ? gewoon om het "maar te kunnen" ?

  10. #10

    Standaard

    Als ik via de spiegel naar m'n gitaren kijk, zien ze er linkshandig uit en dat is dan wel vreemd ja... Maar volgens mij heb ik dat alleen als ik een linkshandige gitaar zie staan. Ik bedoel, als iemand er een om z'n nek heeft hangen, ziet het er niet meer raar uit
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top