Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Audiobuizenversterkers voor gitaar ???????

    Aangezien er niet veel aanbod is van kleine (laag wattage) buizenvertserkers maar er wel redelijk wat kleine audiobuizenversterkers te koop zat vroeg ik mij af of het iets om daar je gitaar aan te hangen.

    Zo ja:

    Waar moet ik opletten, welke buizen, stereo ???
    Kan ik daar de zelfde vervorming op verwachten als op een gitaarbuizenbak ?

    Of is het helemaal niks ????????????
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    ik denk dat je mss beter voor een goedkope dynacord moet kijken ipv een audioversterker (is er volgens mij niet geschikt voor)

    http://bargains.advalvas.be/scripts/...r}17}3&1344220

    buizen versterker dynacord MV80,in nieuwe staat,vier kanaals
    met tone regeling,anno 1968.
    PRIJS:125 euro.


    gamepower@planetinternet.be
    0477/933/595

  3. #3

    Standaard

    Het gaat hier dus niet om goedkoop een buizenversterker vinden maar om voor een redelijk bedrag een kleine buizen amp te verkrijgen en ja ook die worden wel is aangeboden (fender 12 watt ding ofzo) maar niet veel.

    Dus graag geen reacties van je kan beter dit kopen maar graag antwoord op mijn vragen.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    34
    ========
    58 Champ
    60 Bassman
    66 BFDR
    66 AC-30
    65 JTM100
    56 SB Tele
    64 SB Strat
    64 SG Std.
    ========

  5. #5

    Standaard

    kan best.Gewoon in de p.u.ingang.Je kunt wel beter een externe speaker gebruiken.1 die het geluid wat beter aan kan.Heb voor de fun wel es in een oude erres buizen radio ingeprikt en de buren waren nog steeds niet blij. suck6 d'r mee
    GR. JAN

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Gewoon op de pickup aansluiten en draaien met die handel. Als de speaker een beetje oud is, dan krijg je best een leuk geluid. Waar je op moet letten is een radio met de volgende buizen:
    EL84 of ECL86 en EZ80 (of EZ81). de EL84 is een wattje of 4-5 en de EZ80 is een buizengelijkrichter. Hierdoor krijg je een langer sustain effect. In feite is een CHAMP achtige niet veel meer dan een radio versterker: voorversterker + eindversterkertrap (EL84, bij CHAMP 6V6) en een buizengelijkrichter (EZ80, bij CHAMP 5..nog wat). Principe is in feite gelijk. De uitgangstrafo's in een radio zijn soms wat kleiner waardoor er een lager volume is. Wel krijg je hierdoor eerder verzadiging (vervorming). M.a.w. gewoon doen. Een radio (buizen) kost geen drol. Ik zou gewoon een oude "gebit" (die met die druktoetsen) radio nemen. En over het algemeen zijn de prijzen op marktplaats aan de hoge kant. Maar ja 't is maar wat een gek ervoor geeft.
    Mocht je de radio later zat zijn, dan heb je gelijk de belangrijkste onderdelen om een aX84 P1 versterker te bouwen (zie www.ax84.com)

    Nico

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Even een reaktie op Nico over de prijzen: Volgens mij moet je een dergelijke radio niet via Marktplaats of zo kopen, maar gewoon eens een rommelmarkt afstruinen. Zag laatst in Eelde nog een stel oude buizen radio"s voor een paar euro. En er liggen ook nog eens bakken vol reserve buisjes bij.
    En het zal zeker wel leuk klinken, want in de jaren 60 zijn heel wat gitaristen en bandjes op buizen radio"s begonnen. the Beatles geloof ik.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  8. #8

    Standaard

    Okee dat is dus mogelijk maar nu het volgende.
    Er staan wel wat stereo buizenversterkers te koop maar deze hebben uiteraard geen gitaaringangen (2 keer mono-plug) valt er van die stereo ingang op zo'n versterker een beetje makkelijk 2 monoingangen te maken dus zeg maar de stereo ingang splitsen. Volgens mij moet dat niet al te moeilijk zijn TOCH ???? Het is natuurlijk leuk om dan meteen stereo te hebben.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    ik denk dat ik dat toch ook maar ga proberen. k had laatst een oude philips buizenradio (gebitje) op de kop getikt bij de kringloop voor 25 euro. k heb hem al schoongemaakt en moet nog even aan de gang met contactspray, maar hij klikt best aardig. de pu ingang is idd zwaar verouderd maar daar valt denk ik wel een andere aan te solderen.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Als je handig bent, gelijk een jack erin zetten. Tenzij je nog een oude pickup hebt met 2 van die bananestekkers.
    Nico

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top