Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Het nut....

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    921

    Standaard Het nut....

    van zoveel:



    Eddie van Halen's rig in 1986

    Wat is het nut nou van al die versterkers?

    1 of 2 is toch ook voldoende ???

  2. #2

    Standaard

    verschillende versterkers kun je anders instellen. ook andere buizen erin, of andere speakers op aansluiten.

    combinaties maken helpt ook, de karakters van de verschillende versterkers vullen elkaar aan en vormen samen een nieuwe sound.

    daarnaast zijn er reserve versterkers bij denk ik.

    ik zou er ook geen twaalf weten te gebruiken, maar een stuk of zes zou ik wel raad mee weten ;-)

  3. #3

    Standaard

    ik vind het allemaal onzin, zoveel amps. ander geluid? laat me niet lachen, eddie klonk altijd hetzelfde met die fuzzy oversturing van m (vind ik). reserve? ik vraag me af waarom je er zoveel zou willen hebben, als je er zoveel nodig hebt, dan moet je heel hard je roadies gaan vervangen!

    Harrald

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    Het staat gewoon cool

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Hij zal ze echt wel nodig hebben gehad op 1 of andere manier, ze staan heus niet allemaal aan, zal reservespul zijn. Denk niet dat ze op dat niveau voor de lol nog een paar van die koffers backstage gaan zetten, en ze zijn niet voor het publiek te zien, dus heeft niets met show te maken. Ze hebben daar wel wat beters te doen dan alleen voor de gitaar-roadie en soundman versterkers op te stapelen natuurlijk. ik denk dat hij er 3 voor de basissounds heeft, en wellicht dat er nog wat aanstaat voor stereo-effecten.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Hij werkte ook met een variax (spannings regelaar) en daardoor ging er ook nog wel eens wat stuk..... Ik denk zeker 50% reserve.
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  7. #7

    Standaard

    wel grappig om te zien dat uitgerekend een plexitop ingeplugd is. Waar zou dat toch aan liggen?? (hint, hint)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    tja, het is natuurlijk VET gaaf, en we zijn er allemaal vet jaloers op ! maar inderdaad, het nut ??...........geen idee

    hoogstens 2 amps, met 4 4x12`s ofzo, dat kan nog. maar meer is ECHT overdreven.

    ik las dat Ynwie Malmsteen 40 CABS (1960`s !!!!!) en 28 heads gebruikt tijdens gigs !!

    nou vraag ik je: WAAROM ???

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    Dat yngwie er zoveel heeft heb ik ook gehoord jah, maar dat verbaasd me niks omdat het toch een arrogant pipo ventje is, maarja spelen ken ie als de beste natuurlijk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hij is ECHT heeel arrogant, inderdaad. ook tegenover zijn andere bandleden, dat merk je zelfs in filmpjes !
    en hij is ook nog eens dom...........

    maar ja, hij kan wel spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top