Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: hoe luid is ...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    Als ik met een versterker van 80 watt (transistor) speel, hoe ver kan ik me dan laten horen? is dit voor een zaal? Hoeveel watt is voldoende om in je kamer te spelen? en in een band?

    En met een buizenversterker?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    voor je kamer is eigenlijk 15 watt al voldoende. het probleem is dat een transistor van 15 watt naar mijn mening zeer slecht klinkt.
    ik zal je daarom dan ook een 15 watt buizenbakje adviseren. voor op het podium is een 40 watt voldoende(small bars, pubbs/cafes etc)(50-300 mensen), zowel buizen als tranis. met een goede pa kan zelfs een 15 wattertje volstaan. ga je echt op de grote podia spelen, pinkpop, lowlands, thorhout etc dan zal ik je een iets groter wattage aanraden 60-100 watt. over het algemeen kan je zeggen dat buizen bakken het geluid verder weg dragen dan de transistor troep. voor kleine podia maakt dit niet zo gek veel uit, maar voor grande podia zeker wel. maar goed op pinkpop belanden duurd nog wel een tijdje denk ik. :smile:
    ciou

  3. #3

    Standaard

    goed op pinkpop belanden duurd nog wel een tijdje denk ik
    dan speel je toch wel over de PA. anders is het is niet echt leuk voor de mensen die voor je full-stack staan. die krijgen dan bloedende oren. de mensen die achteraan staan horen je niet meer, omdat ze alleen de zanger via de PA horen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    als je op de site van bryan adams kijkt zie je daar foto's dat hij voor zijn muur van full stacks staat te spelen.

    http://www.konijnen.f2s.com/006.jpg

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    ja klopt, brian speelt op zijn white album tour of zoiets altijd met witte!! super lead plexi's van 100 watt. dit houdt dus niet in dat ie ze helemaal open draaid want dan heeft dhr adams wel een klein probleempje ja.
    en trouwens voor zijn sound hoef je de plexi niet eens halve wege te zetten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Wat ook wel eens is: bij een muur van zoveel marshalls, kunnen er ook wel eens loze speaker kasten bij staan.

    Een sound-engineer in de nieuwsgroep Alt.guitar.amps vertelde dat het ook wel een voorkwam dat kasten helemaal geen speakers bevatten, of dat er in plaats van vier speakers, eentje inzit.
    Is natuurlijk wel geinig, als je een keer gaat optreden een stuk of vier stacks neerzetten, en maar een te gebruiken. Hehe.

    Robbert

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    Op 2002-03-11 15:23, schreef Robbert:
    Wat ook wel eens is: bij een muur van zoveel marshalls, kunnen er ook wel eens loze speaker kasten bij staan.

    Een sound-engineer in de nieuwsgroep Alt.guitar.amps vertelde dat het ook wel een voorkwam dat kasten helemaal geen speakers bevatten, of dat er in plaats van vier speakers, eentje inzit.
    Is natuurlijk wel geinig, als je een keer gaat optreden een stuk of vier stacks neerzetten, en maar een te gebruiken. Hehe.

    Robbert
    ja, het geeft de gitaristen een gevoel van mackt ofzo, als ze voor een muur van marshalls staan te spelen...ze staan nooit allemaal aan anders....oorpijn

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Daarom is 't wél extra leuk om beginnende bandjes te zien, waarvan de gitaristen meer geld dan talent hebben.

    Soms zie je van die idioten met 2 van die 4x12 kasten en een zeer krachtige buizenbak erbovenop in hele kleine kroegjes staan. Meestal 100% Marshall en 300% te hard.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    16

    Standaard

    En na twee optredens is het versjouwen van die 4x12 kasten ook niet echt grappig meer!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Op 2002-02-03 11:54, schreef Frusciante:
    ja klopt, brian speelt op zijn white album tour of zoiets altijd met witte!! super lead plexi's van 100 watt. dit houdt dus niet in dat ie ze helemaal open draaid want dan heeft dhr adams wel een klein probleempje ja.
    en trouwens voor zijn sound hoef je de plexi niet eens halve wege te zetten.
    Ik zeg ergens staan dat Bryan May van Queen wel een rij met Vox'en had staan maar daar feitelijk maar een paar van aan had staan. Ik bedoel een muur van amps staat indrukwekkender dan een schamelige 4 ofzo. Ook een kwestie van image....als het maar groot en veel is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top