Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Hou iedereen,
    Het geluid uit mijn squiertje is evht best goed als je het volume maar niet hard zet. Ik weet natuurlijk ook wel dat dit niet goed voor de speaker is maar ja. Dat met de lage E valt mij bij mee, omdat ik op een fender musicmaster speel die heeft van zich zelf niet het meest zware geluid. Ikheb dat versterkertje toen bij de basgitaar gekregen. En ik speel er tegenwoordig ook met vervorming rhytm gitaar op (de gitaar is een marlin strat kloon die ik voor 25 euro gekocht heb) Het geluid uit mijn hoofdversterker is natuurlijk tien keer meter maar ik blijf erbij zolang je het volume niet al te hoog zet.

    En trouwens dit ging toch over wel of niet je basgitaar op een gitaarversterker aan sluiten en we hebben nu een discussie over mijn squiertje.

    Trouwens een vriend van mij oefende met zijn 5 snarige ibanez over een evans 150 watt gitaarversterker en dat gaat ook al een jaar goed.

    Bij mij gaat het zo al wat langer want de gitaar waar ik de versterker bijkreeg heb ik nog met guldens betaald. 650guldens voor een squier sp10 versterkertje en een linkshandige fender musicmaster basgitaar uit 1974

    Dus zullen we er maar over op houden ieder heeft zijn zegje gedaan en niemand is het mij eens, laat die jongen toch kiezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clunk
    EN HET ALHAMBRA, over leren lezen gesproken.
    ghehhe... je mist een zinsdeel, over schrijven gesproken
    Goh toch nog een bassist die wel kan lezen, ik kan natuurlijk zeggen dat ik het mijn bedoeling was :wink: en dat ik het toch heel knap vind dat jij dat zo snel zag.

    En trouwens ik had het over lezen niet over schrijven :-D hmm beetje overdreven dan maar
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik had zo`n 20 watt gitaarampje waar ik eerst wel eens bass over speelde. dat klonk niet super.

    maar nu heb ik een gitaaramp, Peavey 210 watt 2x12 combo, en een 50 watt buizen marshall half stack.
    daar speel ik wel eens bass over, en klinkt wel goed

    maar is dit ook slecht ??

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard EVIL

    That's pure EVIL! :evil:

    Als je hem niet te vaak gebruikt en op lage volume's, moet het niet echt een probleem zijn!
    Life is a trip when you're a psycho in love!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dat is inderdaad het geval. niet vaak, en zacht (kamer volume)
    ik dacht, omdat ze zo`n groot vermogen hebben, dat ze het beter aan zouden kunnen dan een klein practise gitaarampje. dat is toch wel zo ?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    kamer volume
    zodat de hele straat het hoort...

    mooi man

    En dan komt je buurman de dag ernaa:

    eey/// hoorde ik jouw gister niet skunk anansie spelen?>???


    :razz:

  7. #17
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik heb een oude Emthree (60W 4x10") gitaarversterker staan waar ik ook weleens over bas. Hij heeft twee ingangen waardoor ik samen met een vriend de gitaar en bas partij tegelijk over 1 versterker speel. Als je dan op beide gitaren dezelfde instelling aanhoudt heb je op een opname het idee dat het geluid uit 1 gitaar komt gaaf hoor!
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  8. #18
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik heb ook weleens gitaar gespeeld over een Ibanez SW-35 gaaf geluid hoor... Werkt best. :amp:
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  9. #19

    Standaard

    vandaag net een bas op de kop getikt ,begrijp wel dat het dus niet verstandig is om over een gitaarversterker te spelen.
    maar ik heb de volgende vraag ik heb nog een oude pa versterker liggen als ik die nu op m'n gitaarkabinet(zelfbouw met pa speaker) aansluit.
    kan dat kwaad ,of kan ik beter om een basversterker zoeken.
    weet nog niet of ik bassen wel leuk vind ,en wil dus niet te veel geld uitgeven (bas koste maar 75 euro dus daar val ik me al geen buil aan)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top