Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 september 2003
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    3

    Standaard Gitaarversterker - basgitaar

    Hallo allemaal,

    Kan ik een basgitaar aansluiten op een gitaarversterker of moet ik echt een basversterker aanschaffen?

    De groet'n,
    Eric

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    niet doen.
    koop een echte.
    alvast bedankt voor de overweldigende reacties en de groeten van de Bathmutz.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    nee, niet doen, door de lage frequenties heb je kans dat je je eindtrafo en je speakers opblaast, die zijn daar niet voor gemaakt.

    andersom kan weer wel

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    2.492

    Standaard

    als je een aria pro 2 gitaarversterker heb, die kun je op het hoogste volume nog bass mee spelen. hij pakt de allerlaagste frequenties dus niet duhhh. maargoed. het kan wel. het klinkt niet lekker, maar om te oefenen kan het zat. ik zou het alleen niet op een dure gitaaramp doen. koop dan een 2e handse amp.


    heb al 30x op die amp gespeeld, vraag maar aan fluff, ding doet t nog prima.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard och ja

    He als beginner gaat dat wel. Ik ben begonnen met oefenen thuis op een leopard versterker maar die heb ik afgegeven en ik oefen nu met basgitaar op een squier sp 10 versterkertje zal wel 10 wat zij ofzo een hele kleine versterker. Je moet je bas alleen niet aansluiten op een goede gitaarversterker of een versterker die je gebruikt om gitaar op te spelen. Want je verknalt er je hele versterker mee. Maar om thuis met niet al te hoog volume mee te oefenen is het idiaal. Ik moet wel, ik kan thuis moeilijk mijn bakbeest aan gaan zetten.
    Als je er maar niet meegaat optreden ofzo is het goed te doen.

    Maarre je heb hier volgens mij op dit forum veel profies en perfectionisten. Ik ben zelf alhoewel complete gitaarfreak (heb momenteel 13 basgitaren en gewone gitaren) maar een matige basgitarist ben echt een hobbyer en dan is het te doen. Het geluid is niet optimaal maar om thuis te oefenen in mijn ogen goed genoeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #6

    Standaard Re: och ja

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf
    He als beginner gaat dat wel. Ik ben begonnen met oefenen thuis op een leopard versterker maar die heb ik afgegeven en ik oefen nu met basgitaar op een squier sp 10 versterkertje zal wel 10 wat zij ofzo een hele kleine versterker. Je moet je bas alleen niet aansluiten op een goede gitaarversterker of een versterker die je gebruikt om gitaar op te spelen. Want je verknalt er je hele versterker mee. Maar om thuis met niet al te hoog volume mee te oefenen is het idiaal. Ik moet wel, ik kan thuis moeilijk mijn bakbeest aan gaan zetten.
    Als je er maar niet meegaat optreden ofzo is het goed te doen.

    Maarre je heb hier volgens mij op dit forum veel profies en perfectionisten. Ik ben zelf alhoewel complete gitaarfreak (heb momenteel 13 basgitaren en gewone gitaren) maar een matige basgitarist ben echt een hobbyer en dan is het te doen. Het geluid is niet optimaal maar om thuis te oefenen in mijn ogen goed genoeg.
    Dus:

    1. Als beginner heb je geen mooi geluid nodig
    2. Als beginner mag je wel de boel naar de klote spelen.
    3. Alleen goed gitaarversterkers gaan er kapot van
    4. Weer iemand belazerd door klote advies
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Het is jammer dat alhabrama of weet ik hoe die joker zich noemt niet leest.

    Ik zeg:
    A niet dat een beginner geen goed geluid nodig heeft, maar feit is dat een kleine gitaar oefenversterker goedkopen is dan een oefen basversterken en het geluid is niet super kut of, uit mijn squier versterkertje komt een best zuiver basgitaar geluid. Als je heb zoals vermeld is maar niet al te hard zet.
    B Ook een minder goede versterker gaat er op de duur kapot aan, of nou ja kapot is een groot woord maar als je er later na clean gitaar op wilt gaan spelen is dat cleane gitaargeluid bij die twee versterkers van mij wat minder als wat het was.
    C ook als proffesional mag je van mij de boel aan gort spelen maar de meeste mensen die wat langer bassen en die dat goed bevalt kopen zich een grotere versterken.
    D hoe kan dat nou een klote advies zijn want ik heb dit zo al drie jaar zo en ik oefen thuis nog steeds op een squier versterkertje met mijn bas, Ik heb wel een grotere versterken een kustom 300 of 400 watt basversterken met een twee keer 15 inch speakerkast. Maar die past niet in mijn slaapkamer, en staat in de oefenruimte.

    En als laatste wil ik eraan toevoegen dat als je begint met bassen of met gitaar spelen in het algemeen. Je in mijn ogen beter eerst kunt beginnen op wat goedkoper of op desnoods geleend materiaal. Want als het tegen zou vallen zit je dan mooi opgescheept met je dure versterker en zoals meneer alhabrama graag zou willen je ashdown 500 watt basversterker om mee te oefenen omdat je als beginner nu een maal een super perfect en super zuiver mooi basgeluid nodig hebt. Niet dat je daar wat aan hebt want je speeld in het begin hoogdt waarschijnlijk toch niet zo goed, dat je dat zuiver geluid te horen krijgt. Maar zou het dus tegen vallen zit je te kijken met je dure spullen en je krijgt er tweede hands een heel stuk minder voor terug als dat je betaals hebt en dat is eeuwig zondig. Maar als je dan toch die ashdown koopt en het valt je tegen wil ik heb tweedehands wel tegen een aardig prijsje overnemen.

    Saf
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  8. #8

    Standaard

    Heb je dat squier versterkertje wel per ongeluk iets te ver opgezet en dan de lage e ff flink aangeslagen ??????? toch is doen er blijft op den duur niks van je speaker over. Een bas vraagt nu 1maal om een speaker die verder uit kan slaan dan een gitaar speaker. Mijn advies zou zij kijk is naar een kleine 2ehands versterker, kost ook niet veel klinkt veeeeeeeeeel beter en als het je toch niet bevalt kan je hem met een beetje mazzel voor dezelfde prijs weer kwijt.

    Ik ben trouwens zeer benieuwd wat voor sound er uit je squier versterker komt die kan dus nooit de lage tonen echt lekker weergeven.

    EN HET ALHAMBRA, over leren lezen gesproken.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    EN HET ALHAMBRA, over leren lezen gesproken.
    ghehhe... je mist een zinsdeel, over schrijven gesproken

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clunk
    EN HET ALHAMBRA, over leren lezen gesproken.
    ghehhe... je mist een zinsdeel, over schrijven gesproken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top