Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: cubase

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard cubase

    ik zit eraan te denken om cubase vst 4.0 te kopen, maar eerst wilde ik wel zeker weten dat dit het pakket voor mij is.

    daarom een vraag voor mensen die vaker met dit programma gewerkt hebben.

    kan ik bijvoorbeeld met mijn podxt gewoon via de usb opnemen in cubase en dan alles doen met die opname wat ik met bijvoorbeel cool edit ook kan?

    en is dit programma ook geschikt voor meerdere sporen? zodat ik ook eens een volledig nummer op kan nemen ipv alleen een gitaarpartij? een drumloop eronder zetten en dan 2x achter elkaar gitaar opnemen en mixen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2003
    Locatie
    Ronse [Be]
    Berichten
    107

    Standaard

    voor zover ik er mee geprutst heb wel ja, anders gewoon es downloaden en uittesten, het gaat tenslotte om een aanzienlijke investering

    G.
    I don't expect you to understand me
    I'm not an ordinary man

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    99

    Standaard

    Als je Cool-edit al kent is het misschien wel net zo gemakkelijk om over te stappen op de pro-versie, dan heb je ook meerdere sporen ter beschikking en het scheelt je een hele leercurve. Of het moet zijn dat je veel met midi wil gaan doen, dan zit je bij Cool Edit fout.

  4. #4

    Standaard Re: cubase

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV
    kan ik bijvoorbeeld met mijn podxt gewoon via de usb opnemen in cubase en dan alles doen met die opname wat ik met bijvoorbeel cool edit ook kan?

    en is dit programma ook geschikt voor meerdere sporen? zodat ik ook eens een volledig nummer op kan nemen ipv alleen een gitaarpartij? een drumloop eronder zetten en dan 2x achter elkaar gitaar opnemen en mixen?
    Cooledit: WaveEdittor
    Cubase: Sequencer.

    Uiteraard is deze scheidslijk aanhet vervagen maar in het algemeen is Cubase dus minder gericht op wave-editting en meer op meerdere sporen terwijl het bij CoolEdit juist omgedraaid is.

    Je zit te dubben om VST aan te schaffen. Waarom? Uit je post maak ik op dat je je totaal niet verdiept hebt in de kennen en kunnen van het programma voordat je begon te overwegen het aan te schaffen. Er is meer van dit soort software (Logic bijvoorbeeld). Ga eerst eens wat meer voorstudie doen voor je aan aanschaffen gaat denken.

    Succes
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    Download idd eens een eval. versie van Cubase SX JV, die zijn er voor bedoeld om het programma te leren kennen en tot eventuele aanschaf over te gaan. Zoals Dirk Hendrik al zei moet je je eerst verdiepen in de materie voordat je het koopt, het is behoorlijk prijzig.

    De laatste versie van Cubase is SX en word ook steeds meer een wave-editor, maar is nog steeds met name geschikt voor sequencing en midi. Maar hij kan perfect overweg met audio hoor.

    surf naar www.steinberg.de en daar vind je alles.
    Kijk ook eens naar protools (www.protools.com), dit is natuurlijk een van
    de bekendste productie pakketten en ook voor windows beschikbaar. Ze hebben ook een LE die gratis is en dus perfect om uit te proberen, ik weet alleen niet of die er voor Windows is.

  6. #6

    Standaard

    Nou ja, posten op een forum is natuurlijk al voorstudie
    Logic is geen echte optie meer omdat alleen Mac nog ondersteund wordt.
    CoolEdit Pro is een volwaardige multitracker en editor. Zolang je alleen met audio bezig bent kan je er bijna alles mee.
    Cubase is daarnaast ook MIDI-sequencer, dus handig als je ook midi partijen laat meelopen. Wel ingewikkelder en ook duurder dan Cooledit.

    Mithr, protools is idd een supermooi pakket, maar het loopt dus niet onder XP :evil: heel raar...

  7. #7

    Standaard

    Cubase vst 4 ken ik niet... Ik heb nog wel versie 5 en dat is een héle goede en makkelijke sequencer en óók een goede wave-editor. Alleen is cooleditpro wel makkelijker als je alleen met audio werkt. En anders Cubase Sl of Sx... dat is toch wel het beste van het beste (Voor mij)
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  8. #8

    Standaard

    Cubase VST 4 is OUD! Die moet je niet kopen, die krijg je kado!

  9. #9

    Standaard

    volgens mij wordt VST5 over het algemeen voor 175 verkocht op marktplaats.nl... SX (1.06) zag ik laatst voor 325 euro. Maar die prijzen zullen wel omlaag gaan aangezien SX2.0 vandaag uitgekomen is! dat programma moet de hemel teboven rijzen!
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  10. #10

    Standaard

    is SX 2 uit?? Vet cool, ff checken of ik die kan krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top