Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: vraagje

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    dit topic lijkt nergens op!
    komaan, je kijkt tegen het gitaarspelen aan alsof 'het wel de moeite is'

    quit bitching, and go practice

    (zei de man met 1300+ berichten :wink

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 'tallica-fan
    Ok maar stel, ik leer netjes het gaat allemaal wel goed.
    Hoelang zou het dan ongeveer duren?
    Leer netjes?

    Dus dat is elke dag je oefeningetjes doen en na een half uurtje de gitaar weer wegzetten?
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  3. #13

    Standaard

    Kom op jongens, de jongen wil gewoon wat feitjes:

    - Hoelang moet je ongeveer 'les' hebben voordat je de meeste liedjes kunt spelen: +/- jaar of 4 afhankelijk van je talent
    - Hoelang voordat je Band 'materiaal' bent: 6 jaar
    - Hoelang voordat je (bijna) alles foutloos kun spelen: a lifetime

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    28 februari 2003
    Locatie
    Breda
    Berichten
    47

    Standaard

    Hmm Ik zal je even mijn ervaringen delen
    Ik speel nu 3 jaar gitaar en ik probeer toch wel minstens 3 a 4 uur per dag te spelen, en in het weekend ligt dit iets hoger. Na 1 jaar spelen ging ik in een bandje dat voornamelijk punknummers speelt. Aangezien je dan meestal allen maar Powerchords speelt is dit vrij simpel en luktte mij dit goed. Nu spelen we echter steeds meer nummers van bijvoorbeeld metallica Ook veel oudere nummers als master of puppets, Four horsemen, Blackened. De Andere Gitarist van de Band Speelt al veel langer gitaar als ik En helpt me nog redelijk vaak met dingen. Ik weet niet of ik het eens ben met het feit dat je steeds moeilijker leert hoelanger je speelt, Ik heb dit eigenlijk andersom ervaren. :S
    Maarja dit zijn dus mijn ervaringen.

    Keep practicing :)
    Grtzz

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2003
    Locatie
    Ronse [Be]
    Berichten
    107

    Standaard

    ja nee, het wordt moeilijker in de zin dat je meer op details gaat letten en ook, de basis, akkoordjes en ritme zijn redelijk snel en makkelijk onder de knie te krijgen, totdat je die geflipte 'jazz' akkoorden moet beginnen doen die soms vlotjes over een 5-tal frets zijn versmeerd. Maar eens je begint met tapping en tokkelen en zo, dan moet je echt wel op details gaan letten omdat je anders vervelende bijgeluiden krijgt en hoeverder je gaat hoe moeilijker de voor jou nieuwe technieken worden, enfin, vind ik toch.
    het is ook wel een voordeel als je les of advies van iemand kan krijgen.

    G.
    I don't expect you to understand me
    I'm not an ordinary man

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokteejl
    spelen met bas als begeleiding i.p.v. een metronoom is ook altijd cool...met gitaar en bas kan je ook al leuke dingen doen bv.
    ik speel ook maar een dik half jaar en vind mezelf te slecht (slordig bv.) om in een band te spelen

    offtopic - grave lord van belgie zeker?
    In dat geval, begin een nirvana coverband... zelf vind ik dat er nix mis is met slordig spelen op zich, als je er zelf maar lol in hebt, en als een band daar wat aan toe kan voegen, be my guest.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Gent, belgië
    Berichten
    62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slayurrr
    beetje rare vraag vind ik, het ligt helemaal aan jezelf, als jij veel oefent en veel technieken enzo leert dan gaat het natuurlijk wat sneller allemaal of je moet echt een uitzondering zijn die niks kan leren :wink: , maarja het is ook net wat je zelf wilt natuurlijk.
    zelf speel ik best wel vaak per dag, ik speel nu 8 maanden en speel alles mee van het oude metallica tot slayer/kreator en ben nu ook veel bezig met licks van vai ect. maargoed, keyword: oefenen! :razz:
    daar heb je gelijk, maar kan je de leadguitar spelen of alle stukken van kirk ook ?
    to live is to ride

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top