Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: vraagje

  1. #1

    Standaard vraagje

    ff een vraagje Hoelang moet je ongeveer 'les' hebben voordat je de meeste liedjes kunt spelen, hoelang voordat je Band 'materiaal' bent en hoelang voordat je (bijna) alles foutloos kun spelen?

  2. #2
    thijsov
    Guest

    Standaard

    even mijn ervaring: ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar, ik kan veel liedjes met akkoorden en ik wil nu graag wat meer techniek leren, ik heb ook wel eens een bandje op school gevormd maar dan spelen we iets simpels

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    beetje rare vraag vind ik, het ligt helemaal aan jezelf, als jij veel oefent en veel technieken enzo leert dan gaat het natuurlijk wat sneller allemaal of je moet echt een uitzondering zijn die niks kan leren :wink: , maarja het is ook net wat je zelf wilt natuurlijk.
    zelf speel ik best wel vaak per dag, ik speel nu 8 maanden en speel alles mee van het oude metallica tot slayer/kreator en ben nu ook veel bezig met licks van vai ect. maargoed, keyword: oefenen! :razz:

  4. #4

    Standaard

    Ok maar stel, ik leer netjes het gaat allemaal wel goed.
    Hoelang zou het dan ongeveer duren?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2003
    Locatie
    Ronse [Be]
    Berichten
    107

    Standaard

    tsja, do you feel like playing in a band? then you're ready!
    probeer met mensen samen te spelen die ongeveer op hetzelfde niveau zitten ( liefst iets beter, kan je nog iets opsteken) en keep your feet on the ground zolang ge ni wordt gevraagd voor een interview in een of ander gitaar magazine zijde gene super gitarist :-D
    hoe langer je speelt, hoe meer je moet leren en hoe moeilijker het wordt ( raar hé ) maar zo vind ik het toch.
    enkel op de laatste vraag: hoe lang tot je (bijna) alles foutloos kan: nooit :razz: hangt natuurlijk van jezelf af maar je kan altijd ergens iets bijschaven, en je kan dan de noten op het juiste ritme naspelen, maar de intonatie die je er aan geeft beetje te veel of juist te weinig vibrato hier en daar etc...

    G.
    I don't expect you to understand me
    I'm not an ordinary man

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    571

    Standaard

    spelen met bas als begeleiding i.p.v. een metronoom is ook altijd cool...met gitaar en bas kan je ook al leuke dingen doen bv.
    ik speel ook maar een dik half jaar en vind mezelf te slecht (slordig bv.) om in een band te spelen

    offtopic - grave lord van belgie zeker?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    hoe kan die vraag nou beantwoord worden?
    welke liedjes? hoevaak oefen je? heb je talent? etc etc etc etc

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2003
    Locatie
    Ronse [Be]
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokteejl
    spelen met bas als begeleiding i.p.v. een metronoom is ook altijd cool...met gitaar en bas kan je ook al leuke dingen doen bv.
    ik speel ook maar een dik half jaar en vind mezelf te slecht (slordig bv.) om in een band te spelen

    offtopic - grave lord van belgie zeker?
    kan ik ontkennen ??????????? :-D
    btw, ik heb nooit met metronoom gespeeld, ma heb vrij goed ritme gevoel (kan ook wel aan die paar jaar academie liggen natuurlijk)
    toch denk ik dat het wel opportuun kan zijn in een bandje te spelen, beke ervaring opdoen in samenspelen en soms is het interessant om kritieken van buitenaf te horen

    G.
    I don't expect you to understand me
    I'm not an ordinary man

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    een metronoom is misschien wel heel handig,maar je heb hem niet altijd bij de hand en als het ritme gevoel er is, is het ook niet meer zo heel lastig om in band verband te spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard Re: vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 'tallica-fan
    ff een vraagje Hoelang moet je ongeveer 'les' hebben voordat je de meeste liedjes kunt spelen, hoelang voordat je Band 'materiaal' bent en hoelang voordat je (bijna) alles foutloos kun spelen?
    Een hoop gitaristen hebben nooit les gehad. En foutloos 'alles' spelen kun je nooit. Dus dit gaat een beetje nergens over volgens mij. :-?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top