Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2001
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    100

    Standaard

    Kijk hier eens bij de occasions: een fender london 185 top.
    http://www.mupomusic.nl/

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sash
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    eigelijk kun je op high gain gebied de recto, powertone, 5150 en engls niet vergelijken omdat het dan niet meer gaat om kwaliteit maar meer om het karakter. Een recto heeft een zwaar lomp geluid, een powertone is iets fuzzy, een 5150 schreeuwt en engls hebben gewoon een lekkere strakke scheur. Dus: allemaal testen en kijken wat jij lekker vindt.
    En dan kom je er uiteindelijk toch weer es pijnlijk achter dat het allemaal teringversterkers zijn
    hangt er vanaf voor wie, jij hebt er waarschijnlijk nietsz aan, maar een 5150+goedee clean top in een dual amp setup zou mij geweldig lijken eigelijk. Een goede strakke high gain sound krijg je NOOIT OOIT (<mind my words) uit een goede clean/vintage amp+pedaal.
    pokkel'n

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Heeft iemand al wel eens het geluid van een Powertone II direct naast een Twin of Showman getest?

    Ben wel eens benieuwd. Ben zelf van plan dit eens te gaan doen.

    M.a.w. Hoe klinkt het verschil?

  4. #24

    Standaard

    Heb ook een tijd gezocht naar een mooi clean geluid. Ik ben geen versterker tegengekomen met een clean geluid dat ik mooi vind in combinatie met een mooi vervormd geluid. Ik heb er toch veel geprobeerd o.a. Koch, Holland, Bogner, Mesa (MKIV), Orange etc.
    Uiteindelijk een BF Dual Showman gekocht. Omdat de bijbehorende speakerkast te groot en te zwaar is, gebruik ik een Raezers Edge Stealth 12 cab. Het bevalt mij geweldig. Ik kan met verschillende gitaren op deze set uit de voeten. Ik heb een prachtig jazz geluid. Voor de wat stevigere stukken gebruik ik een pedaaltje (Green Machine van Aramat Effects). De amp geeft zo'n goede klank dat ik geen behoefte heb aan reverb oid.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    Een goede strakke high gain sound krijg je NOOIT OOIT (<mind my words) uit een goede clean/vintage amp+pedaal.
    *Denkt aan Zakk Wylde......*

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    dat is een jcm800, dat noem ik niet echt vintage... maar die sound is wel vrij strak ja. En ik bedoelde ook meer een oude amp die voor clean bedoeld was a la de fenders.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top