Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard Goeie clean top, Fender misschien?

    Aangezien ik er weinig van weet, en aangezien hier nogal wat fender-kenners rondlopen, vroeg ik me het volgende af. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een andere amp, ik zoek goed clean en hele vette scheur. Nogal wat scheurbakken zijn clean niezo geweldig (of je moet al VEEL geld gaan uitgeven), en aangezien er 2 tops op 1 4x12" kunnen (ook ontdekt ;-) ) vroeg ik me af, heeft Fender ook goeie buizentoppen gemaakt? Misschien hier wat info over? En hoeveel kost zoiets? Ik ben wel geinteresseerd in iets met een flinke headroom, het gaat me echt om het mooie cleane geluid, scheur hoeft niet perse. Alvast bedankt he!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    de dual showman is een beetje de 'equivalent' van de twin reverb, de beste cleanbak volgens sommigen

    er bestaat ook een top van de twin, maar die is moeilijk te vinden (er staat nu een supertwin (180wat!!) op gitaarmarkt voor 600€, is wel een combo)

    een basman top kan ook iets zijn voor je...

    je moet anders een kijken op www.ampwares.com/ffg

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...m?zoek=bassman

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...m?zoek=bassman

    deze zijn relatief goedkoop

    een showman gaat meestal voor het dubbele weg

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    die bassmans klinken ook wat donkerder dan een sprankelende twin, maar fender heeft zeker goede buizentops (gemaakt). Tegenwoordig maken ze nog de tonemaster, een ultra dure buizentop met twee kanalen, mooie clean, maar voor die prijs...

    Ik denk dat je gewoon op zoek moet naar een mooie silverface bandmaster/showman/bassman.
    pokkel'n

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik zou op jacht gaan naar een blackface showman (bij 8 ohm speakers) of een blackface dual showman (bij 4 ohm speakers). Prachtig clean en beide 85W, zonder reverb maar heb je niet nodig bij een goed geluid. Moet toch wel aan te komen zijn; Al weet dat vast wel. succes.

    PS: De silverface showmans hebben CBS wijzigingen in het circuit die niet altijd goed uitpakten.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Je kan ook gewoon een Twin zoeken en die in een kleinere kast stoppen. De grote kast dan wel bewaren voor de evt. latere verkoop.
    NIco

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Goeie clean top, Fender misschien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLOK182
    Aangezien ik er weinig van weet, en aangezien hier nogal wat fender-kenners rondlopen, vroeg ik me het volgende af. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een andere amp, ik zoek goed clean en hele vette scheur. Nogal wat scheurbakken zijn clean niezo geweldig (of je moet al VEEL geld gaan uitgeven), en aangezien er 2 tops op 1 4x12" kunnen (ook ontdekt ;-) ) vroeg ik me af, heeft Fender ook goeie buizentoppen gemaakt? Misschien hier wat info over? En hoeveel kost zoiets? Ik ben wel geinteresseerd in iets met een flinke headroom, het gaat me echt om het mooie cleane geluid, scheur hoeft niet perse. Alvast bedankt he!
    Er is maar één juiste optie als je persé een Fender-clean-en-als-TOP wilt > Dual SHowman Reverb, als je galm erbij wilt, hoef je dit niet, zoek dan een SHOWMAN. En elke silverface tot 74 hiervan is goed terug te bouwen naar blackfaces waardes, heb er pas nog een hier gehad.

    BLOK > je hebt mijn Jayamp hier toen gehoord, vond je mooi in het clean > datzelfde kun je in een Showman terug horen maar met méér power/headroom.

    Het is gewoon een Twin als top, alle andere types Fender kun je vergeten. Of je moet gaan verbouwen zoals Nico aangaf.

    Jay

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    15

    Standaard

    de beste versterker voor clean geluid is de marquis. (algemeen bekend)
    --------
    bosaap

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    De Jayamp klonk idd supercool! Gaaf ding! Ik ga binnenkort naar muziekhandel Jukebox, daar een paar amps testen. Ik wil namelijk een vette highgain scheur met een flinke lowend (denk recto etc) maar die dingen zijn nooit zo'n sterren in cleane sounds ;-) Maarre, iedereen bedankt voor de adviezen he!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    hey blok, ik zit met het zelfde probleem, ik denk aan de hd147 van line 6 of de powerball van engl, laat me weten wat jou keuze geworden is..
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top