Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard pamphonic ab-fi versterker converteren naar gitaar?

    He daar lieve mensen heb weer eens een klein vraagje,
    heb zo juist een london city dea 130 MK V gekocht (heeft een brommetje iemand leuk adresje waar ze de elcootjes kunnen vervangen?) maar mijn echte vraag. Ik heb er ook een eind jaren 50 begin jaren 60 Pamphonic Ab-fi buizen versterkertje bij gekocht is eigenlijk een versterker voor tape/radio/platenspeler/. Nu is mijn vraag is dit ook aan te passen voor gitaar?

    Weet niet hoe ik foto's moet plaatsen op dit forum of vind het vrij omslachtig werken, anders had ik er een foto van gemaakt. zitten vier of vijf verschillende buizen in in ieder geval kan niet meer alle buizen lezen door de ouderdom en ik weet nog neit of hij het doet de stekker is namelijk kapot.

    Lijkt me leuk om hem aan te passen voor gitaar omdat hij er zo ontzettend ouderwets uitziet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    volgens mij zit er wat betreft buizen het volgende in, kan ze niet allemaal goed lezen

    Vooraan bij het regelpaneel (Selector/equaliser - Bass - Treble - Vlume)
    zitten op 15 cm van elkaar twee kleine buisje een kan ik leze de ander ziet er het zelfde uit Miniwatt ECC83
    helemaal Links zit in het midden van het chassis een kleine buis dat is een mullard EF86
    Achteraan aan de rechterzijde zitten twee kleine buisjes Brimar 6a05
    en een grote buis een mullard GZ ?? kan ik niet leze zit de trafo voor.

    de capicators en pots die ik kan zien zitten zijn allemaal van LEM en er zitten twee trafo in (misschien omdat je hem van 100/150 v of 200/250 v kunt instellen)

    ik hoop dat iemand mij hiermeer over kan vertellen, ben alweer wat verder het is een pamphonic amplifier model 1003
    Laatst gewijzigd door Saf; 4 augustus 2007 om 15:48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top