Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Boogies hebben inderdaad erg veel knoppen en bovendien heeft een kleine draai aan een van de knoppen vaak grote gevolgen voor het geluid.
    Mijn ervaring is juist: je kunt draaien wat je wilt, veel verschil maakt het niet, het is meer de balans tussen de knoppen die het hem doet bij de boogie.

  2. #22

    Standaard

    Toch valt het bij een Dual Rectifier allemaal best mee. Zoals eerder gezegd is het concept afkomstig van die oude Marshall-bakken. Je hebt per kanaal alleen de beschikking over Gain, Master, High, Mid, Low en Presence, niet al te veel geleuter dus. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het bij de Dual Rectifier dus wel meevalt. Combootjes (of heads) met equalizers zijn ietsje moeilijker :smile:

  3. #23

    Standaard

    Clean en vuil kan wel mate Marshall. Zelfs in een Combo.

    Ga maar eens luisteren naar de JCM 200 TSL 60 combo. Gigantiesch geluid. 3 kanalen een clean (zeer mooi voor Marshall) en daarnaast een uitstekenmd crunch kanaal voor bijvoorbeeld blues en nog een derde lead kanaal echt een dijk van een geluid. Ik heb deze combo in de 2 * 12 inch speaker uitvoering. En toch nog redelijk compact

  4. #24

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb nog een tip: Ik zocht eiegenlijk hetzelfde als jij! De oplossing heb ik gevonden in een Marshall JCM 2000 TSL60.

    Dit is een combo uitvoering van de JCM met 2*12 inch. Drie kanalen: Clean, cruch en OD lead.

    Het cleane kanaal is echt mooi clean. Dus dat Marshaal geen mooi clean kan leveren is bullshit!


    Hoop dat je er iets aan hebt!


    Rob

  5. #25

    Standaard

    als je echt clean wil mot je gewoon en akoest combo er naast kopen,met 1 piezo element.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Clean??? Was Herman Brood clean???

    Je moet gewoon onderscheid maken tussen de geluiden die je nodig bent.
    Feit is dat de meeste gitaristen toch naar het Fender Clean blijven trekken, de overdrive van een Marshall plexi en het lead van een Soldano/Boogie.
    Ik heb eens op een Fender Prosonic gespeelt.Het bekende warme clean en super high gain.Zoiets is natuurlijk ook een compromis. Die nieuwere Marshalls zullen clean nu wel beter klinken dan hun voorgangers, maar het is en blijft een ander karakter door EL34. Doe mij maar 6L6!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top