Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard de engl 930 60/60 ??

    Zijn er mensen hier met ervaring met de engl 930 60/60. Ik heb er redelijk wat goede dingen over gelezen en ik ben op zoek naar een nieuwe poweramp. Is het ding te vergelijken met een mesa boogie simul 395 stereo, die vind ik nl. echt supervet klinken.

    Wat voor geluid ik zoek, helder, maar toch diep met een dik strak laag. Het moet dus echt VET zijn zonder modderig of onduidelijk te worden.

    Thanx

    Marc

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    En zitten er nu 2 of 4 poweramp buizen per kant in ?? Staat niet echt duidelijk in die owner's manual.

    Marc

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je bedoelt 930/60...

    Staat wel op de website http://www.engl-amps.net/engl-amps/
    dat ie 2x 60 watt is en hij heeft 4x 6L6, dus 2 per kant.

    En errug belangrijk, hij's maar 12 kg. Moet je kijken wat een Mesa 2:95 weegt..... en die's 3HE. De Engl maar 2HE.

    Morris heeft er 1

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    ok, thnx. Maar het gewicht maakt me niet zo veel uit, als het maar goed klinkt. Want als alles er is komt het toch in een houten 19" rack en weegt het evengoed nog een ton

    Maar is het vergelijkbaar qua geluid ?? En in die Owners manual pdf staat ook een 930/120 .. maar die kan ik nergens vinden verder ... is 't wat ?

    Marc

  5. #5

    Standaard

    De 930/60 is 3 HE, niet 2 HE, maar wel redelijk licht.
    Ik ken de MB395 niet, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
    Het is een typische 6L6 bak, dus strak laag, helder, gedefinieerd en hard.
    Hij klinkt beter dan de MB 2:90 voor mijn setup.
    de 930/120 is de versie met 2 x120 watt, maar die is uit produktie.
    Lijkt me ook niet nodig, als ik hoor wat er voor een bak herrie uit die van mij komt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    De 930/60 is 3 HE, niet 2 HE, maar wel redelijk licht.
    Whoops.... ops: sorry.
    Je hebt gelijk, k'had teveel gezopen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    ok thnx voor de tips. Ik kan nu trouwens ook een VHT 2150 en/of een mesa simul 395 stereo krijgen voor een leuke prijs .. misschien wel een beetje overkill qua power (die VHT iig) ... maarja, dan moet ik eerst even van mijn koch af zien te komen.

    Toch maar eens een zo een engl gaan uitproberen dan.

    Marc

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Ik heb dus vanmiddag een engl 930/60 gekocht. Klinkt heel erg vet !!! Maar tijdens het spelen gaan soms die ledjes voor die buizen zekeringen branden. In de manual staat dat dit zou duiden op defecte buizen, maar er komt wel gewoon geluid uit en ze gloeien allemaal normaal.

    En nog een vraagje, ik heb een speakerkast welke niet stereo aangesloten kan worden, kan ik dan de andere poweramp (links in mijn geval) gewoon op standby laten staan zonder speakerkast zonder dat het stukgaat.


    Weet iemand hier meer vanaf ??

    Marc

  9. #9

    Standaard

    voor wat betreft de Engl:
    je zegt dat SOMS de ledjes van de zekeringen gaan branden? Dat is zeer vreemd, want als het ledje gaat branden betekent dat de zekering doorgebrand is van de betreffende buis. Dan werk je vanaf dat moment op half vermogen i.e. één buis (per kanaal) Het kan NOOIT zo zijn dat het ledje daarna weer uitgaat i.e. de zekering weer werkt! Kapot is kapot.
    Merk je volume verschillen dan?

    Als de zekering doorbrandt, kan dit op verschillende problemen duiden, de buis is R.I.P. , de bias is verkeerd ingesteld etc... Is de amp 2-de hands? Zo ja, hoe is hij gebruikt (misbruikt) ?

    voor wat betreft je tweede vraag:
    Als een poweramp geen load (weerstand c.q. speaker) krijgt, moet je de poweramp op standby laten staan, dit kan geen kwaad. Het wordt pas gevaarlijk als je de poweramp laat uitsturen zonder weerstand (lees load of speaker).

    Reply even of je eruit komt met je poweramp...

    Morris

  10. #10
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Nog even iets of die ledjes. Ik veronderstel dat dit dezelfde zijn als op mijn Engl Savages, soms lijkt het dat deze branden, als je er vanuit een bepaalde hoek naar kijk dan is het soms alsof ze branden. ALS ze branden dan is het heel fel.

    Ik zou in elk geval eens kijken of die zekeringen nog goed zijn en eventueel checken of de lampen nog stevig in hun sockel zitten. Zoals Morris zei, kapot is kapot.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top