Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?

    "mixalogisch pentatonisch weet ik veel hoe het heet" -Nocki
    "...maar ik zweer bij het geluid van een Gibson. (En van Catalyst)" -Sash
    "goet tiepen si for l34mr0rs!" -nk3 fan

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadiuS
    o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?
    Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya!

    Tabs, ... w'll see :wink: .
    Elke beperking is een verrijking.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Setup:

    Aria ProII TSB 350 uit 1982, net gemodificeerd met Bartolini's, Lakland setup. (Brug heeft dus MM type plus J vintage-type bij de hals)

    Geheel door een BassIQ van EBS gegooid. Deze door een T-Max van Peavey met een buizenvoorversterker, graphic EQ. Mid weinig geboost en treble en bas iets meer. Zeg zoiets van 6dB en shelving bij 80Hz +3dB, zoveel 4Khz ook. DI out.. mengpaneel.. opnemen.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosch
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadiuS
    o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?
    Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya!

    Tabs, ... w'll see :wink: .
    lol, zal wel een compliment zijn of niet? Iemand die van een gedubbeltrackt stukje deenkt dat het een harmonizer is strak gespeeld dus.

    en over dat studio gedoe, dat lijkt me zeer interessant, misschien dat jullie met zn drien (plus goede drummer) een dealtje kunnen sluiten met collinhoeve voor een weekend ofzo?
    pokkel'n

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Het spijt me hoor, maar ik doe dit ff voor de lol. Heb zelf ook nog een echte band, waar ik genoeg geld aan kwijt ben. Ik voel er niet zo veel voor als ik eerlijk ben. Leuk voor de gein, maar daar blijft het dan bij. Zo briljant is het nou ook weer niet dat we het op cd moeten hebben.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosch
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadiuS
    o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?
    Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya!

    Tabs, ... w'll see :wink: .
    whoops, sorry dan! dacht toch echt een groot verschil in toon te horen tussen de 2 partijen...k check t nog wel een keer dan. :P

    "mixalogisch pentatonisch weet ik veel hoe het heet" -Nocki
    "...maar ik zweer bij het geluid van een Gibson. (En van Catalyst)" -Sash
    "goet tiepen si for l34mr0rs!" -nk3 fan

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Vette song mannen! Het begin is inderdaad niet geheel strak, maar het geeft niet, we snappen allemaal denk ik wel wat jullie bedoelen. Ik vind het een toffe groove geworden!

    Het spel is ook heel leuk gedaan, met al die bass effecten en de pauzes in het gitaarspel, heel funky! Toch mis ik op de een of andere manier wat rythmguitar, maar misschien was het dan te vol geworden. Ik snap dat De Teng's bassgeluid op de voorgrond moet blijven dus daarom heb je zeker geen rythm ingespeeld Bosch?

    Ga zo door.
    "Music is the language of the heart, the sound of the soul. The more we understand it, the deeper the listening experience becomes." - Joe Satriani.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Maar gelukkig is het begin mij niet helemaal kwalijk te nemen, dat heb je met die rare lui die alles inplakken, waarbij het niet past. Voortaan maak ik er een gehele mp3 van Wouter, dan stuur ik hem daarna ook wel in. Hebben we dit ook niet.

    Maar idd, je hebt wel gelijk qua rythm gitaar en basgeluid. Ik vond de sound ook direct erg lekker. Als hier nog een rythm gitaar overheen komt is het veel te vol. Persoonlijk houd ik niet zo van die losse akkoordjes eronderdoor. 1 Gitaar is genoeg (vind ik dan weer) anders ga je maar breien of zo.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Hey Bosch, ik wil ook nog ff kwijt dat ik je sound een stuk beter vind dan bij sommige eerdere mp3's van je, nu klinkt het echt lekker!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Hey!

    Thanks again!

    Ik wou het lekker puur houden, dus gewoon drie elementen: drum, bass & guitar.

    Gitaargeluid is een wat meer uitgediepte, andere bank van de Chameleon waarbij ik ook nog wat tijd heb besteed om de cabinetsimulator af te stellen, dus cool dat het in de smaak valt!

    Adios,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top