Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard Bosch meets De Teng in 'The Animal' -Slap and Shred Power-

    Hier is de monsterfile uitgekomen...bij deze 'The Animal' genaamd.

    http://www.warande.uu.nl/%7Ebgall/music/The_Animal.mp3

    Dit is echt heel vet!
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    dit hebben jullie dus samen zeg maar gemaakt?

    het main riffje doet me op de ene mnier denken aan liquid tension experiment. leuk basgeluid, maar volgens mij niet 100 % strak in het begin. gitaar vind ik af en toe wat over de top, maar op de momenten waaop het niet 4000 km/uur gaat vind ik het erg vet klinken! goed gelukt!!

    Nog 2 kleine dingetjes: bosch ik hoor jou in veel van je mp3tjes een paar dezelfde riffjes spelen, vind je dat niet jammer? en verder blijft een groot gedeelte beetje te lang op 1 akkoord hangen. Maar zoals ik al zei: vind ik niet al te erg opvallen, gewoon een vet mp3tje!

    "mixalogisch pentatonisch weet ik veel hoe het heet" -Nocki
    "...maar ik zweer bij het geluid van een Gibson. (En van Catalyst)" -Sash
    "goet tiepen si for l34mr0rs!" -nk3 fan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Dit hebben we met z'n tweeen gemaakt ja. Bosch zond mij een drumfile toe, die ik dan in moest spelen. Hij had alles zelf in partities opgedeeld. Zoals deel A, dan deel B..etc.. Je herkent het wel. De structuur werd mij als het ware opgelegd. Verder was de groove invulling wel geheel vrij.

    Dat het riffje in het begin niet helemaal strak is, zou kunnen liggen aan mij (Het idee had ik ook al een beetje, zoiets dat het laidback principe net niet goed uit de verf komt. Wat overigens later wel goed is.) maar ook aan het inplakken. Ik heb alleen de bassfile weer naar Bosch gestuurd die het zo goed mogelijk geplaatst heeft, aan zijn eigen (betere kwaliteit) drumfile. Daarna heeft hij dus zitten shredden. Voor een shred vind ik het goed klinken, ik ken nogal wat mindere voorbeelden.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Hey RadiuS,

    Idd samen gemaakt. Het niet helemaal synchroon lopen aan het begin is, denk ik, te wijten aan de conversies en het inplakken. Het is eigenlijk alleen het begin dat ik niet helemaal 100 % heb gekregen, maar goed het klinkt iig much more natural dan de samples waar ik normaal mee werk. Het was erg leuk om zo met De Teng te werken, die overigens ook nooit een blad voor z'n mond neemt als het op mijn spel en ideas aan komt :evil: :razz: .

    Je twee kritiekpuntjes over mijn spel zijn helemaal juist. Bij improvisatie-gedeelten heb ik de neiging om licks af te ronden zoals ik dat vaak doe en de goede luisteraar (lees jij) hoort dat. Aan de ene kant jammer dat mijn gitaar-vocabulair niet verder reikt, ... aan de andere kant is het nu nog niet storend :wink: . Verder soleer ik ook teveel over een akkoord/toonsoort. Daar ligt voor mij nog steeds een grote uitdaging!

    I.i.g. bedankt voor het luisteren en de feedback!

    More! :razz:

    Avé,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosch
    Het was erg leuk om zo met De Teng te werken, die overigens ook nooit een blad voor z'n mond neemt als het op mijn spel en ideas aan komt :evil: :razz: .

    ~Bosch~
    Hehe.. .. maar toch bedankt.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    leuke basloopjes met gave effecten, mooi creatief gedaan alleen soms wat minder strak etc.

    bosch' solo moet op gang komen, het begin is saai, maar bij die taps begint het leuk te worden, dat zijn toch de wat minder cliché melodie solo's met grote intervallen, kan ik wel waarderen. De dubbele gitaren vind ik alleen wat minder, zo 80s.

    Tengs bijdrage vind ik leuker dan die van bosch, maar die van bosch is zeker niet slecht.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.490

    Standaard

    ik moet zeggen die bas is echt geweldig, weer iets nieuws in Bosch zn solo's
    Bosch heeft zelf ook weer een lading fantastische stukken erin zitten, en dit moeten jullie echt vaker doen. Misschien ook nog even een keer Shakeel erbij gooien, dat lijkt me echt interessant
    [quote:13e0121939="dvmutzy"]nee ik ben nat[/quote]

  8. #8

    Standaard

    Heren gitarici,

    Allereerst mijn complimenten aan beide heren.

    Teng, kun je iets meer vertellen over je setup. Klinkt heel gaaf.

    Bosch, zoals we gewend zijn, vet! Overgang op 3.20 vind ik heel lekker.

    Wat een werk wordt er toch geleverd!!!!! Zullen we eens met een man of wat een weekje de studio induiken om een TOP cd te maken?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard



    Hey Kerels,

    Bedankt! Uiteraard is het mijn intentie om vaker met De Teng samen te spelen, (moet alleen kijken of ik hem wel zo vaak voor shred kan vragen :wink: ). Het is zonder meer een gewaagde combi.

    Er is maar een reden waarom Shakeel niet meespeelt, en dat is omdat ie op vakantie is. Er ligt al wel een compleet uitgewerkte track van De Teng en mij voor hem klaar!!! ... dus duurt niet lang meer :P .

    Studio, hmmmmz ... ik doe mee .

    Thanx again!

    Adioso.
    Elke beperking is een verrijking.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    SUPER! (meer heb ik er niet over te zeggen ;-) )
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top