Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard When is Svetlana NOT Svetlana?!

    When it's Sovtek!

    Onderstaande berichtje overgenomen van www.fenderforum.com, ik had er al een keer eerder een vraag over gesteld, het lijkt nu toch echt zover te zijn, Sovteks (= EH!) met Svetlana label zucht... Let voortaan op "winged C logo" of kijk even kritisch naar het binnenwerk (Sovteks zijn vrij gemakkelijk te herkennen).

    De hele thread vind je hier:

    http://www.fenderforum.com/forum.htm...-08-2413:39:14

    Dit is ook nog een interessante link:
    http://www.thetubestore.com/svetlana.html


    According to a bulletin issued by CE Distribution, JSC Svetlana of Russia has lost it's ability to sell tubes bearing the Svetlana name in the USA, due to a change in ownership of it's former American distributor.

    The ownership of the Svetlana proper name in the USA now belongs to EH/Sovtek. This allows them to sell tubes branded "Svetlana" that are made side-by-side with EH and Sovtek tubes in the Xpo-pul (Reflector) factory in Russia, essentially making them the same tubes as their Sovtek and EH counterparts.

    Genuine Svetlana tubes are STILL available, but do not bear the Svetlana name. Instead, they wil sport the "Winged C" logo, which is a Cyrillic "S" in a circle with three horizontal lines in the background that appear as side wings. THIS, and only this, is the sign of genuine Svetlana tubes, and are available from CE Distribution. If the tubes say "Svetlana", accompanied by an "S" logo, you are getting Sovtek tubes.

    Pass this on.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: When is Svetlana NOT Svetlana?!

    [quote="PeeVee"]When it's Sovtek!

    Onderstaande berichtje overgenomen van www.fenderforum.com, ik had er al een keer eerder een vraag over gesteld, het lijkt nu toch echt zover te zijn, Sovteks (= EH!) met Svetlana label zucht... Let voortaan op "winged C logo" of kijk even kritisch naar het binnenwerk (Sovteks zijn vrij gemakkelijk te herkennen).


    Lekker verwarrend wordt het ! lijkt wel op fender met zijn Strats op 89 landen............

    Jay

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    tss wat stom of niet!?!?!
    pokkel'n

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: When is Svetlana NOT Svetlana?!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    but do not bear the Svetlana name. Instead, they wil sport the "Winged C" logo
    De laatste Svets die ik binnen kreeg zaten niet meer in de vertrouwde doosjes met de zwart/rode opdrukken. De doosjes zijn nu blanco. Staat geen merk op, helemaal niets behalve de gevleugelde C. Die staat op het dekseltje. De waardes van de buizen staan met de hand geschreven op de binnenkant van het dekseltje.

    Al

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen ...........(Bij Erik v/d Haar gekocht)
    Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen. Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby
    HEUH?

    Ik dacht dat Ruby ook gewoon Sovtek was... (net als EH)

    Het wordt steeds gekker...

    Heb Svets van Al, weet niet wat er op staat maar hebben bruine voeten en lijken in de verste verte niet op gangbare Sovtek / GT / EH/ Ruby / National / Armatron / Ultron etc. binnenkantje dus ik vermoed dat dat ook wel in orde is.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Er stond behalve "Ruby selected" en een grote "8" nog op: "NN301 SV-6L6GC". Mischien heeft v/d Haar een ander doosje gebruikt? De eerste set Svets die hij stuurde hadden een ander doosje (heb ik teruggestuurd; waren niet gemachted). Gooi maar in m'n pet..... :-?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hmm... Voor alle zekerheid maar over op de JJ's...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sash
    Hmm... Voor alle zekerheid maar over op de JJ's...
    Is helemaal niet nodig met de info die PeeVee hierboven geeft. Ik heb gewoon de goeie gekregen.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen. Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby
    HEUH?

    Ik dacht dat Ruby ook gewoon Sovtek was... (net als EH)

    Het wordt steeds gekker...

    Heb Svets van Al, weet niet wat er op staat maar hebben bruine voeten en lijken in de verste verte niet op gangbare Sovtek / GT / EH/ Ruby / National / Armatron / Ultron etc. binnenkantje dus ik vermoed dat dat ook wel in orde is.
    Ruby relabeld vanalles. Die Svets die je van mij hebt zijn echte.

    Al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top