Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard

    Ik ben sinds vandaag begonnen, heb een spaanse gitaar gekocht, en ben nu een beetje aan 't rommelen. Het enige wat me waar tegenvalt is me linkerhand, als ik bezig ben lijkt alsof ik er helemaal geen controle over hebt om me vingers elk op een aparte "positie" (verschillende vlakken) te houden, ook krijg ik erge kramp.

    Is dit normaal voor een beginnenr en verdwijnt dit na verloop van tijd of ben ik spastisch :smile:

    Misschien ook nog handige tips voor die linkerhand.

    Ook als ik vinger 4 moet vasthouden, moeten 1,2,3 ook vastgehouden of mogen die los.

    Bij voorbaat dank,
    Daan

  2. #2

    Standaard

    is alleen in het begin, went vanzelf.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Je hoeft niet per se alle vingers neer te zetten als alleen je 4e moet. Het blijft een kwestie van oefenen. Blijven oefenen en je zal zien dat het vanzelf steeds beter gaat. Probeer gewoon wat oefeningetjes met je vingers. Zet ze om en om neer en sla dan steeds een snaar aan. VB hoge e 1234 b 2345 g 3456 d 4567 a 5678 e 6789 e 78910 en terug naar beneden dus a 891011. Doe dat omhoog en omlaag. Zo oefen je niet alleen je aanslagtechniek maar ook je vingerzettingen. Het is misschien erg saai om te doen maar het helpt wel. Doe doet elke dag een paar keer en je zal zien dat het steeds beter gaat.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ook slim is om vast twee akkoorden te leren en die een beetje te oefenen, zodat je snel gaat inzien dat het eigenlijk allemaal best meevalt.
    A mineur:
    wijsvinger op het eerste vakje van de B snaar
    Middelvinger op het tweede vakje van de G snaar
    Ringvinger op het tweede vakje van de D snaar.

    Em:
    wijsvinger op het tweede vakje van de A-snaar
    middelvinger op het tweede vakje van de D-saar.

    Succes, enne, niet te hard drukken - ik weet dat je dat toch niet na gaat komen in het begin maar doe toch maar he.

    mazzel!




  5. #5

    Standaard

    Okee! Iedereen die net begint heeft last van 'onwillige vingers'. Blijf oefenen, en je merkt snel dat het went.
    Hieraan wil ik wel toevoegen, dat je vooral rustig aan moet doen en niets moet forceren! (Ook al spreekt dat voor zich...)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Hey, waarom heb ik de E niet uitgezet? Nou ja, doe eerst die twee maar.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2002
    Locatie
    leiden
    Berichten
    10

    Standaard

    ik wilde een goede tip geven, maar de tips hierboven zijn hele goeie... gewoon veel spelen/oefenen dan "krijg je het vanzelf in je vingers".

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2002
    Locatie
    leiden
    Berichten
    10

    Standaard

    ik wilde een goede tip geven, maar de tips hierboven zijn hele goeie... gewoon veel spelen/oefenen dan "krijg je het vanzelf in je vingers".

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    hoofddorp
    Berichten
    96

    Standaard

    oefenen helpt heel veel... akkoorden die ik in het begin gewoon echt niet kon gaan nu prima. gewoon vaak doen en dan komt het vanzelf.
    ik ben zelf links maar speel gewoon rechtshandig gitaar.
    heb eerst linkshandig spelen geprobeerd maar op een of andere manier voelt dat totaal niet lekker.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Links gitaar spelen is echt iets voor drummers...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top