Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard tijd voor klassiek 2 (bach, toccata)

    http://home.planet.nl/~vos02157/opname/toccata.mp3

    wat vinden jullie er van?

    sommige stukken zijn wel slordig gespeeld vind ik zelf, maar het is best wel een moeilijk stuk nog.

    kben ook nog bezig met de fugue er achteraan, maar die is helemaal lastig, dus dat komt nog wel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik vind het niet echt mooi, klinkt nogal slordig op veel stukken (ook op de makkelijke stukken, begin bv). verder zit het wel leuk in elkaar, ik zou er alleen iets meer op oefenen.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    knap gespeeld maar ik heb hier zo'n bloedhekel aan.. sorry

    de tocatta 'mag nog' maar het belangrijkste element in een Fuga is het contrapunt en dat lukt je niet met een plectrum. Dan is een Fuga geen Fuga en speel je enkel de leuk herkenbare melodie net als Andre Rieu enkel de leuke melodietjes uit een heftig concert van Sjostakovitz speelt.

    Deze tocatta en Fuga is bovendien geschreven voor een orgel (imposant geluid in een mooie kerk, 7 (of 8?) octaven, pedalen en wat niet meer). Als dat in de kerk gespeeld wordt ben je meteen overtuigd van het hiernamaals zo overdonderend komt dat over :-D

    Met de electriche gitaar denk ik enkel.. leuke oefening maar zeg aub niet dat het van Bach is!

    Als je een Fuga wilt spelen, doe er dan 1 uit de luitsuites. Die zijn al prachtig en liggen op een paar octaven na heel goed voor de gitaar. Moet je eens kijken hoe mooi en moeilijk dat is, dat moet je ineens de hoge tonen inhouden om de bassen eruit te laten komen of de middenstem accentueren.. daar is veel techniek voor nodig. Ik durf wel te stellen dat dat vele malen moeilijker (en belonender) is dan het spelen van de tocatta / Fuga op deze manier. Maar ja.. ik ben op dit punt ook wel een conservatieve purist.
    -- You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream --

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    de fugue doe je door je rechterhand op de d te laten staan en dan de melodie te hammeren en pullen met je linkerhand.

    kzal zo even snel een voorbeeldje geven.

    ik ben ook nog steeds op zoek naar een octaver voor het kerkeffect

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    ik heb hier nog een Boss octaver.. staat al een tijdje droog . Je kunt ook je track dubben, is misschien ook leuk
    -- You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream --

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    http://home.planet.nl/~vos02157/jasper/fug.mp3

    iets in deze stijl dus

    dubben lijkt me wel wat ja, misschien nog een basgitaar eroverheen oid. kga nog wel wat experimenteren ermee

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    leuke techniek :-D

    maar ik blijf toch maar op het nylon spelen (al was het maar om mijn gebrek aan electrische techniek te camoufleren) :razz:
    -- You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream --

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphiro
    knap gespeeld maar ik heb hier zo'n bloedhekel aan.. sorry

    Deze tocatta en Fuga is bovendien geschreven voor een orgel (imposant geluid in een mooie kerk, 7 (of 8?) octaven, pedalen en wat niet meer).
    9 octaven zelfs volgens mij

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Moordrecht
    Berichten
    133

    Standaard Re: tijd voor klassiek 2 (bach, toccata)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV
    http://home.planet.nl/~vos02157/opname/toccata.mp3

    wat vinden jullie er van?

    sommige stukken zijn wel slordig gespeeld vind ik zelf, maar het is best wel een moeilijk stuk nog.

    kben ook nog bezig met de fugue er achteraan, maar die is helemaal lastig, dus dat komt nog wel
    Klinkt cool! Maar tis 1 van mn favoriete klassieke stukken heb je er een tab van?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top