Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard kustom transistoramp

    Ik heb een Kustom transistoramp.Het ding heet Kustom III.Er zitten 2 kanalen op:1 volume ,clarity,bass ,treble.(bright)
    2 volume bass,middle ,treble(bright)

    Probleem ,de bass en de middle werken verwisseld.Bass wekt als mid en visa versa.Wie weet hier meer van,over.Ook kraak met volume,geeft een heel gemene knauw door het geluid,soms

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: kustom transistoramp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    Ik heb een Kustom transistoramp.Het ding heet Kustom III.Er zitten 2 kanalen op:1 volume ,clarity,bass ,treble.(bright)
    2 volume bass,middle ,treble(bright)

    Probleem ,de bass en de middle werken verwisseld.Bass wekt als mid en visa versa.Wie weet hier meer van,over.Ook kraak met volume,geeft een heel gemene knauw door het geluid,soms
    Die kraak kan heel goed een vuile potmeter zijn. Als amps langere tijd niet gebruikt kab dat ontstaan. Gaat bij regelmatig gebruik soms vanzelf weer over. Even een poosje flink aan die pot draaien kan al schelen.

    Al

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.359

    Standaard

    Volgens mij heb ik ook zo'n versterker gehad{het is toch een basstop?}De mijne werkte goed,tot ik hem verkocht aan iemand,die hem jarenlang in een vochtige kelder heeft gestald. daarna had die versterker precies de zelfde kuren. Dus mijn vraag is; heeft deze versterker toevallig niet dezelfde marteling ondergaan? als dat zo is dan kan je beginnen met alle potmeters te vervangen. Dan alle condensatoren in het tooncircuit.De afvlakcondensator,en dan maar hopen dat de transistoren en de trafo ongeschonden uit de strijd zijn gekomen.Ik denk echter dat het weggegooid geld is.Al die moeite voor een ordinaire transistorbak.Gooi gewoon alle onderdelen eruit en zet er een buizenversterker in.Suc$es.

    P.S. Ik heb geen rockman te koop

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Tja, dat is ook een manier om iets te repareren...

    Je kunt natuurlijk ook de fout(en) (laten) opsporen en deze verhelpen.

    Marc

  5. #5

    Standaard Re: kustom transistoramp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    Ik heb een Kustom transistoramp.Het ding heet Kustom III.Er zitten 2 kanalen op:1 volume ,clarity,bass ,treble.(bright)
    2 volume bass,middle ,treble(bright)

    Probleem ,de bass en de middle werken verwisseld.Bass wekt als mid en visa versa.Wie weet hier meer van,over.Ook kraak met volume,geeft een heel gemene knauw door het geluid,soms
    Ik heb ook zo'n ding gehad. Had ook last van krakende pots na een aantal jaren. Op zich best acceptable amps - ik had hem om gitaar en synth over te kunnen spelen - maar de tweedehandswaarde is dermate laag dat reparaties misschien niet zinvol zijn (of zelf proberen).

    Heb je een trouwens combo - ik had er een met een 15" EV SRO. Loeihard en strak die speaker, en met ingebouwde hernia...
    :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top