Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 60 van 61 EersteEerste ... 105058596061 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 591 t/m 600 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #591
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Snaren breken tijden solo's gebeurt bij me vaak. Ik speel dan gewoon door maar alles erna klinkt super vals. Zit ik zo met een rood hoofd van schaamte door de valsheid. En ik ben is gevallen. Vond het wel leuk om op de kick van de drumstel te staan met me gitaar in me nek. Laten we zeggen dat het nog verbazing wekkend goed afliep.

  2. #592

    Standaard

    Afgelopen weekend meegemaakt dat de zanger ineens ( toch wel ) vrij ziek was ineens. Kon het optreden niet meer afzeggen. Toen ben ik maar gaan zingen. Goddank zing ik al een jaar, dus ik kon me wel aardig redden. Mensen die ons kende, hadden wel zoiets van :,,jullie waren toch met zn vijven?'' Mensen die ons niet kende merkte er niks van. Toch wel een compliment, maar ja..je stapt op zon moment echt heel anders het podium op.

  3. #593
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    ...is nie echt "sukkeltje" he, meer "held" op het podium.

  4. #594
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Er schiet me net één te binnen. Optreden tijdens de Radiomarathon, knettervol programma, dus snel ombouwen. Ik plug mijn boel in... Niks. Paniek! Gauw alle kabels en pedalenplank testen natuurlijk. De kabel naar de amp was goed, maar (terug redenerend) bij het eerste pedaal was het al mis. Totaal geen geluid. Overal stond stroom op, dus de adapter werkte ook gewoon. Dan elk pedaal apart checken. Ook allemaal niks.

    Afijn, na een minuut of 10 hectisch troubleshooten de kabels maar eens gewisseld, zodat de output naar de amp ging i.p.v. naar de gitaar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #595

    Standaard

    ah joh, zo heeft een roadie ervoor gezorgd dat David Gilmour zijn zeemeeuwen geluidje ontdekt heeft.

  6. #596

    Standaard

    Nou ik heb deze zomer op een open podium op een festival gestaan met de band. Dat liep als volgt:
    We mochten eigenlijk geen eigen amps meebrengen, diegene die het open podium organiseerde gebeld, en zei dat het geen probleem was, als we onze eigen tops meenamen. We hadden 5 minuten om op te bouwen, maar dan ben ik er natuurlijk met mijn flightcase waar de tops inzaten, een pedalboard en een draadloos systeem, en hebben er uiteindelijk zo'n 15 minuten over gedaan om alles op te bouwen. We hadden met de band afgesproken dat we aan het einde van ons laatste nummer, de gitaren tegen de amps zouden zetten, en dan laten feedbacken, maar nu komt het lullige: ik was dus vergeten dat het zendertje van het draadloos systeem nog in m'n achterzak van de broek zat, dus ik zet mijn gitaar neer, en ja hoor, dan zit dat zendertje nog in m'n broekzak, dus ik trekken aan dat ding terwijl het publiek zat te kijken. Toen ik dat ding eindelijk eruit had (duurde zo'n 10 sec.), heb ik het maar snel op de grond geknikkerd en het publiek bedankt en toen zo snel mogelijk weg van het podium Ik heb me nog nooit zo erg geschaamd volgens mij

  7. #597

    Standaard

    gitaren rondzingend tegen de versterkers achterlaten is inderdaad per definitie sukkeltje op podium.

    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #598
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Enige tijd geleden tijdens een optreden veel energie willen geven. Ik denk ik spring gezellig even op het verhoogde podium bij de drummer (dat doe ik zo vaak). Maar nu lag er voor de base drum een los zwart kleedje. Ik gleed klassiek uit met beide benen hoog in de lucht en kwam plat op mn rug terecht. Mijn gitaarkabel was beschadigd en ik had geen back up. Ook ben ik de zanger :-) dus het optreden lag 10 min stil. Woest was ik.. Maar achteraf is het om te gieren natuurlijk.

  9. #599

    Standaard

    Misschien je nick van Rooker naar Roekeloos veranderen

    Shit happens... zette zaterdag ook nog enthousiast een ander nummer dan op de setlist stond in waarna de hele band netjes volgde. En zonder ook maar één noot te missen. Als onze zangeres de boel niet platgelegd had niemand iets gemerkt....

  10. #600
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Waarom zong ze dan niet gewoon dat nummer?
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top