Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 61 EersteEerste ... 9495758596061 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #581
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Andere gitarist had tussen de nummers door even zijn volume op de andere pickup uitgaan.
    Halferwege het vorige nummer kwam ie erachter dat hij geen sound had, en was vergeten dat ie gewoon nog op de andere pickup stond xD.

  2. #582
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tias Bekijk bericht
    Andere gitarist had tussen de nummers door even zijn volume op de andere pickup uitgaan.
    Halferwege het vorige nummer kwam ie erachter dat hij geen sound had, en was vergeten dat ie gewoon nog op de andere pickup stond xD.
    Zulke dingen heb ik ook wel. Hebben we al een paar akkoorden gespeeld en ik denk van 'he, wat gaat mij gitaar opeens zacht, hij prikt helemaal niet meer door de mix' En na wat kijken blijkt elke keer weer dat de volume pot nog dicht staat

    EDIT: ik weet er nog een. Tijdens de general repetitie van openbaar muziek examen op mijn oude school (met publiek jaja). We zouden het nummer black diamond doen van kiss. De drummer zou zingen. 1 gitaar en ik op de Bas. we hadden afgesproken om het een half lager te spelen Es (of is het orgineel ook in Es is weet het niet meer). Wij hadden mooi onze gitaar en bas netjes een half omlaag gestemd in de coulissen staan. We hadden het nummer al veel geoefend, dus wat kan er nog mis gaan? Wij op komen. Gitaar zet in...gitarist heeft de verkeerde gitaar gepakt. Ik stunten op de bas om alles een half hoger te spelen (ben geen bas held :P), en De zanger ontplofte zo wat, wat het nummer was al aan de hoge kant. De mensen in de zaal zeiden dat ze het niet gemerkt hadden, maar daar geloof ik niks van haha :P
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 29 oktober 2011 om 17:52
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  3. #583
    Member
    Geregistreerd
    30 december 2011
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    69

    Standaard

    ik moest optreden met mijn band in de Kade in zaandam.
    alles ging goed met de soundcheck totdat mijn gitaar op de grond viel, en er daarna geen geluid meer uitkwam
    dus stop mijn gitaar weer in de tas en pakte mijn andere gitaar, maar was vergeten dat mijn jack nog in de kapotte gitaar zat.(zo'n draadloos ding)
    20min. later zaal vol, we worden aangekondigd, we komen het podium oplopen met z'n drieen. de drummer tikt af, bas komt in, en ik kom erachter dat mijn gitaar geen geluid geeft.
    shit, jack vergeten, ik 5 min gezocht op t podium naar mijn jackplug, kwam ik erachter dat hij nog in mijn andere gitaar zat..

  4. #584
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Zo, topic effe overgeheveld naar waar het nu meer op zijn plaats is.

    Gisteravond een heerlijke blunder. Ik was een beetje later dan anders met opbouwen omdat ik in het donker zat te klooien met het uitpakken en gebruiksklaar maken van mijn nieuwe Standback Ampstand. Reuze handig ding overigens. Maar goed, ik plug alle benodigde kabels in, check nog even of de tremolo niet per ongeluk aan staat en we gaan lekker spelen.
    Geluid rommelt een beetje, vooral in het laag, drives reageren een beetje moeilijk.... vreemd? Ik moest de amp wat zachter zetten dan anders omdat het wat spetterde, zaaltje nog niet helemaal vol, veel tegelwerk, dat zal het wel zijn. Afijn, gitaarwissel: nog erger. Waar is mijn geluid? Goed, dan maar iets harder gezet, ik zoek het later wel uit.
    In de pauze kijk ik nog even naar de regelaars op de amp en zie dan tot mijn schaamte en schande dat ik naar twee regelaars niet had gekeken en da die tijdens transport behoorlijk waren verplaatst. De Treble bijna dicht en de Bass bijna open mijn AC30... ahum...
    Tweede set klonk "iets" lekkerder
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #585

    Standaard

    Ha, dat klinkt bekend.

    6 maanden geleden: klein showtje in een jongerencentrum. Het was het eerste nummer van de set. Drummer start, bassist begint, vervolgens sla ik een akkoord aan: takkeherrie. ONT-ZET-TEN-DE takkeherrie. Het geluid was echt bijzonder vervelend, dus ik gebaarde de rest van de band om maar even te stoppen. Ik kijk naar m'n amp en zie dat de gain op standje 10 staat (waar ik normaal op standje 2 of 3 speel, ter vergelijking).

    Wat bleek: de geluidsman had de microfoon na de linecheck nog iets laten zakken. Hij had de microfoon met een kabel over de combo gehangen, tot op de speaker. Die kabel had tegen m'n gain-knop gehangen en had 'm verplaatst, tot standje 10.



    Ben sindsdien nooit meer op een podium gaan spelen zonder vlak van te voren nog even m'n settings te checken

  6. #586
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    ---overal onze aankondiging op plak-posters ,....

    ---super grote zaal ,....

    ---entrée-geld aan de ingang,....

    half uurtje van te voren allemaal pas aanwezig :

    -eigen PA ineens defect ( en ik zeurde constant al weken daarvoor of ik dat ding mee kon nemen voor een service-beurtje ,...maar "neeeeee,....is-nie-nodig ,....ding-doet-tut-altijd " )

    Solo gitarist had op de dag al een tray bier opgeslubbert ,...maar ging onderweg gewoon daarmee door....

    was ook constant hash aan 't roken ,....en waarschijnlijk zat er ook een baantje coke tussen alle lekkers.....

    De band ging niet echt lekker van start,.....en de in der haast geleende PA was een low budget dingetje wat slecht klonk door het veels te lage vermogen...

    Na een aantal taai doorgeworstelde nummers , want alles klonk zo beroerd ,....stond ineens onze super solo gitarist bevroren op het podium.

    Hij dacht , of droomde , dat ie speelde ,.....maar z´n handen bewogen ineens niet meer, ........alleen een starende blik naar niks..

    Ik had de dag van me leven ,......maar dan anders ...

  7. #587

  8. #588

    Standaard

    Er zijn er die dat Rock and Roll noemen.... nou je zin?! Live the dream!

  9. #589
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Normaal spelen we twee sets van een uur maar afgelopen week speelden we een set van anderhalf uur aan 1 ruk door. Het begon allemaal super en zoals altijd stuiter ik het podium over en sta ik overal en nergens. Totdat we zo een 20 minuten in de set zitten. Opeens superzware buikkrampen en dan ook echt superzwaar. Wat volgde was een gevecht van een uur waarbij ik half verstijfd op m'n plek stond in gevecht met mezelf om niet keihard m'n broek vol te schijten

    Af en toe was het zo erg dat ik echt ff moest zitten omdat het anders echt niet ging. Langste uur van m'n leven.

  10. #590

    Standaard

    Ach, zo heb ik ooit enthousiast een tweede toegift ingezet zonder in de gaten te hebben dat de drummer toch wel erg benauwd keek. En dan van die lekkere jam nummers die je mooi kunt rekken... bleek dat onze drummer al ruim voor de eerste toegift naar de wc moest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top