Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 61 EersteEerste ... 2425051525354 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #511
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow
    zo kan ik me nog een bandje herinneren, Stygian sun dacht ik. in landgraaf(oefenbunker) Gitarist had een kerstmuts op, viel er de hele tijd af. En dezelfde knul heeft al 2x zijn hand open geslagen met gitaar spelen. Maar toch doorspelen. Rock&roll
    dat ben ik dus:P en even herstellen: 1e keer dat m'n hand openging van 't spelen kwam omdat ik veel te veel had gedronken, ik opgefokt raakt over 't feit dat er maar 2 mensen waren komen kijken (de roadies) en dat er op m'n brug pinnetjes uitsteken (is dus geen goeie combinatie)
    2e keer heb ik letterlijk m'n vinger en duim opengespelend

  2. #512
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2006
    Locatie
    The foothills of the headlands
    Berichten
    864

    Standaard

    Gelukkig is dit nooit tijdens een optreden gebeurd maar..,

    toen ik begon met spelen was ik onnozel en plugde ik voor een periode mijn kabel van gitaar naar amp in de headphone jack van de amp, en ik dacht dat er iets mis was met de amp omdat ie zo zacht was. Dat heb ik voor zo'n twee weken volgehouden denk ik, totdat ik die ene ontdekking maakte.
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

  3. #513
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2008
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    1.594

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsnielsniels Bekijk bericht
    Gelukkig is dit nooit tijdens een optreden gebeurd maar..,

    toen ik begon met spelen was ik onnozel en plugde ik voor een periode mijn kabel van gitaar naar amp in de headphone jack van de amp, en ik dacht dat er iets mis was met de amp omdat ie zo zacht was. Dat heb ik voor zo'n twee weken volgehouden denk ik, totdat ik die ene ontdekking maakte.
    Dat ie zo zacht is? Je bedoelt zeker dat er geen geluid uit kwam. Als je iets in de headphone output doet dan gebeurt het toch andersom. Dan is het de bedoeling dat er geluid uit je gitaar komt van de amp, maar dat kan niet dus er gebeurt niks.

  4. #514
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik voelde me wel een sukkeltje toen ik 24 maten solo had. In La Bamba.

    Soleren is leuk, improviseren ook (en dat liet de dirigent ook toe), maar in dit nummer is het vooral heel vervelend. Na de eerste avond kreeg ik te horen dat-ie 'wazig' was, de andere twee gingen gelukkig minder slecht.

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Allereerste gig die we met de ouwe band ooit speelden...Intro lang en dreigend, opbouwen naar de eerste vette riff...allereerste powerchord breekt me een snaar. Zeldzaam lullig, hele gitaar ontstemd. Maar gestopt, re-string en weer van voor af aan begonnen. De hele zaal was zo high als een vlieger dus veel hebben ze er niet van gemerkt. Maar wat een genant gevoel zeg, hahaha

  6. #516

    Standaard

    Een keer een gig gedaan op een podium buiten op een skatebaan. Het podium was gemaakt van pallets en dus niet heel erg stabiel.

    Op een gegeven moment slaat onze drummer op zijn bekken en de standaard flikkert om. Helaas hakte zijn bekken mijn snoer door en had ik dus geen geluid meer...

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Ik zit netjes op een mooie barkruk, klein zaaltje, 12string in m'n hand. Ik had 'm uitversterkt via een Seym Duncan -> D/I -> mengpaneel.
    Ik een beetje boos richting de geluidsman 'Waarom heb je m'n gitaar niet aanstaan?!'. Geluidsman 'Ik heb 'm gewoon opengedraaid hoor!' . Ik snapte er niet veel van, totdat een oplettend persoon in de zaal me er even vriendelijk op wees dat m'n element nog netjes op m'n versterker lag.

    Het was namelijk zo dat ik m'n gitaar had laten stemmen, en een 'Woody' klik je zo in en uit je klankkast.

    Dan voel je je wel staan / zitten hoor..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  8. #518
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zit netjes op een mooie barkruk, klein zaaltje, 12string in m'n hand. Ik had 'm uitversterkt via een Seym Duncan -> D/I -> mengpaneel.
    Ik een beetje boos richting de geluidsman 'Waarom heb je m'n gitaar niet aanstaan?!'. Geluidsman 'Ik heb 'm gewoon opengedraaid hoor!' . Ik snapte er niet veel van, totdat een oplettend persoon in de zaal me er even vriendelijk op wees dat m'n element nog netjes op m'n versterker lag.

    Het was namelijk zo dat ik m'n gitaar had laten stemmen, en een 'Woody' klik je zo in en uit je klankkast.

    Dan voel je je wel staan / zitten hoor..
    Dat herinnert me aan het volgende:
    Een tijdje terug stond ik op een apart podium (waar, je raadt het al, de band speelde) bij een pronkzitting, en dat ging helemaal goed. Tussendoor heb ik ook meegedaan met een act, waar ik op een geleende elektro-akoestische gitaar speelde, op de versterker en kabel van dezelfde eigenaar. Toen ik eenmaal op het podium zat, en alle volumeknoppen voldoende open had staan, bleef het geluid zacht. Geen idee wat er aan de hand was, maar ik was dus alleen akoestisch te horen. Geen ramp, want ik begeleidde twee zangeressen in m'n eentje. Later heb ik het erover gehad met de geluidsman, die zei dat-ie mijn spoor op de PA helemaal open had gegooid.

    Toen we de volgende dag de act nog een keer deden, hebben we van te voren de boel nagekeken en het bleek dat de plug niet meer helemaal goed op de kabel gesoldeerd zat. Dat was simpel op te lossen, ik heb even een kabel van m'n elektrische set-up (die op het kleine podiumpje stond opgesteld) gepakt.

    En eigenlijk vond ik het de tweede keer niet zo fijn spelen als de eerste keer.

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Tijdens een repetitie avond halverwege de avond er eindelijk achter komen waarom je geluid eigenlijk zo k*t is: Wah pedaal stond de hele tijd aan.

  10. #520
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tijdens een repetitie avond halverwege de avond er eindelijk achter komen waarom je geluid eigenlijk zo k*t is: Wah pedaal stond de hele tijd aan.
    lol, komt me heeeel bekent voor :P

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top