Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 50 van 61 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #491

    Standaard

    Ik heb me eens een heel optreden afgevraagd waarom mijn gitaar zo vals leek. Steeds maar weer stemmen; maar het bleef niet te doen. Na afloop zag ik dat de callibratie van m'n stemapparaat op 448 stond, had kennelijk ergens tegenaan gelegen.
    Dat is één ding waar ik sindsdien altijd op let.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #492

    Standaard

    Dat dit topic nog steeds leeft

    Ik had een paar weken terug een gig waarbij ik met 2 nummers afwisselde met de drummer. Ik drummen, hij gitaar. Hij had zn eigen gitaar mee maar waarschijnlijk niet helemaal de tijd om lekker te stemmen en er was nogal weinig ruimte om te draaien en keren... in ieder geval.

    Na afloop komen 2 zangeressen hun excusses aanbieden. Ze haaden tegen elkaar gezegd. "Staat Nocki nu zo vals?" en toen een van de twee om keep stond ik er niet

    was wel een compliment want vals staan enzo is niet iets waar ik snel op te betrappen be

    wel grappig...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #493
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Metalcore, flink headbangen dus, was ik in een keer bijna mijn bril kwijt, even omgedraait, weer op mijn neus gezet en weer verder gegaan sindsdien speel ik niet meer met bril.

    Draadloos, eerste optreden met een draadloos systeem, na de intro geen signaal meer, geen reserve kabel, dus 3 min moeten wachten op een nieuwe kabel..
    Peavey5150 - 2x4x12 Jensen - Ibanez rgr321 - Korg dt-10 - Tanglewood tw60

    Project Liberate
    Myspace

  4. #494
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Een paar vette accenten neerzetten na het refrein, terwijl we dat refreintje op dat moment nog een keer zou herhalen, wat de rest van de band dus wel deed alleen ik niet.

    Iedereen kijkt naar mij, ik sta voor lul, ik lachen, publiek lachen en weer vrolijk verder spelen.
    -

  5. #495
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tabmaniac
    Metalcore, flink headbangen dus, was ik in een keer bijna mijn bril kwijt, even omgedraait, weer op mijn neus gezet en weer verder gegaan sindsdien speel ik niet meer met bril.

    Draadloos, eerste optreden met een draadloos systeem, na de intro geen signaal meer, geen reserve kabel, dus 3 min moeten wachten op een nieuwe kabel..
    Same here, al bij mn allereerste optreden was mn bril van mn neus gedonderd.
    Nu speel ik ook bij repetities bril-loos, tenzij ik het handschrift van de drummer moet ontcijferen :P
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  6. #496
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Heel stoer Enter Sandman spelen, begin clean met chorus, maar na overschakelen op het rifje enerzijds de distortion aantrappen en anderzijds per ongeluk het volume op mijn gitaar bijna dichtdraaien. En dan jezelf maar afvragen waarom je geen gain hebt en halverwege het refrein achter de oorzaak komen. Dat gebeurt je maar één keer.......

  7. #497
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsidian
    Iemand ooit in de Confusion gespeeld in den haag?
    Daar hebben ze een leuk knipperlichtje die gaat knipperen bij 90 Db, nog harde bij 95 Db en bij 100 vald de stroom weg van het podium. Dit is een cafe dat zo groot is als een grote woonkamer. In het tweede nummer hadden we een gastzangeres die de druppel was. Alleen nog maar een drummer die aan het hameren was :razz:

    goed dat we er al van hadden gehoord van een andere band want de Confusion had ons niets verteld.
    damn, dan was de stroom al bij de eerste nooit weggevallen bij mijn band:|

  8. #498

    Standaard

    Voor een optreden stond ik met gitaar om me nek, wil ik nog 1 keer stemmen dus buig me voorover, flikkert de gitaar van de gitaarband af. Gitaar op de grond, helemaal ontstemt. Bleef hele optredens vals, hoevaak ik ook stemde.

    Gelukkig was er voor de rest niets ernstig met de gitaar.
    You're in the middle of the fucking jungle, baby!
    Gibson Les Paul Studio
    & BlackStar HT-60

  9. #499
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    Ik heb me eens een heel optreden afgevraagd waarom mijn gitaar zo vals leek. Steeds maar weer stemmen; maar het bleef niet te doen. Na afloop zag ik dat de callibratie van m'n stemapparaat op 448 stond, had kennelijk ergens tegenaan gelegen.
    Dat is één ding waar ik sindsdien altijd op let.
    Zelfde voor gehad bij een schooloptreden...

  10. #500
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattijs
    is er nog nooit iemand tijdens een bangelijke solo keihard op zijn zak gegaan?
    Jup ,en hard ook .Ook heb ik wel is gigantisch serieus in de verkeerde toonsoort heftig staan soleren.ook wel eens een gitarist gezien die tijdens het headbangen met z'n haar vast was komen te zitten aan z'n headstock
    HERRIE.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top